اخبار داغ

صبح امروز صورت گرفت؛

اولین واکسن کوو برکت در سیستان و بلوچستان تزریق شد/ تحویل ۲۸ هزار دوز واکسن به دانشگاه های علوم پزشکی در زاهدان و ایرانشهر

اولین واکسن کوو برکت در سیستان و بلوچستان تزریق شد/ تحویل ۲۸ هزار دوز واکسن به دانشگاه های علوم پزشکی در زاهدان و ایرانشهر
اولین دوز واکسن کوو برکت با حضور مسئولان در سیستان و بلوچستان تزریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، دقایقی قبل مراسم تزریق اولین واکسن ایرانی "کوو برکت" توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در  سیستان و بلوچستان برگزار، و در این مراسم تزریق واکسن ایرانی کوو برکت برای احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام بی نیاز معاون نماینده ولی فقیه در استان، خانواده شهید جهانزاده و سرحدی انجام شد.

اولین تزریق واکسن ایرانی کوو برکت امروز در زاهدان انجام  شد

علیرضا راشکی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان در حاشیه این مراسم، بیان کرد: 28هزار دوز واکسن ایرانی کوو برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر تحویل داده شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان همچنین از افتتاح اولین پایگاه تزریق واکسن ایرانی کوو برکت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این پایگاه با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سیستان و بلوچستان، خانواده شهدا، اصحاب رسانه و کادر درمان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به راه اندازی خط دوم تولید واکسن کوو برکت در روزهای آینده شاهد افزایش میزان دوز تحویلی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان خواهیم بود.

واکسیناسیون کرونا در سیستان وبلوچستان باید شتاب بیشتری بگیرد

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان باید با شتاب بیشتر پیش برود، گفت: در کشور اکنون افراد بالای ۶۵ سال اقدام به دریافت واکسن کرده اما در سیستان وبلوچستان این میزان به سن ۵۰ سال به بالا رسیده، که شهروندان باید با ثبتنام در سامانه این اقدام را انجام دهند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ای که قبلا وجود داشت مجموعه دست اندرکاران انتخابات باید قبل از انتخابات واکسن دریافت می کردند در هیمن راستا بخشی از واکسن که به استان آمد چون جوابگوی تمامی اعضا نبود بنده از تزریق آن خودداری کردم.

موهبتی ادامه داد: تنها استانداری بودم که تا این لحظه واکسن دریافت نکرده است، اکنون با توجه به جوسازی هایی که بر علیه واکسن ایرانی صورت گرفته منتظر ماندم تا این واکسن به سیستان وبلوچستان برسد و آن را تزریق کنم.

وی تصریح کرد: نگاه مردم به واکسن در کشور خوب اما در سیستان وبلوچستان کمی ضعیف و استقبال مطلوبی نگرفت.

استاندار استان اذعان کرد: امروز انواع واکسن در سیستان وبلوچستان موجود است و در ۲۷ نقطه از این منطقه واکسن در تمام شهرهای استان تزریق می شود که این مهم به همت سپاه پاسداران بوده؛ و اینها غیر از آنچه که وزارت بهداشت و درمان انجام می دهد، است.

این مقام مسئول از شهروندان خواستار آن شد تا به واکسن کرونا همچون سایر کشورها و استان های دیگر اعتماد کنند، چرا که جوسازی ها ادامه دارد و عده ای با پیشرفت علم و دانش در کشور مخالفت کرده و رفتارهایی انجام می دهند که خیلی مطلوبیت ندارد.

بستر تزریق تمامی واکسن های داخلی و خارجی در استان مهیا است

به گفته وی؛ قطعا واکسن برکت اگر مطلوب نبود رهبر معظم انقلاب واکسن نمی زدند.

موهبتی اظهار کرد: به دلیل شرایط استان که عده ای خواهان تزریق واکسن خارجی هستند اکنون همه مدل واکسن که در کشورهای دنیا تزریق می شود در سیستان وبلوچستان هم بستر آن فراهم و متقاضیان می توانند آن را تزریق کنند.

استاندار سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: امید است با تمهیداتی که در کشور دیده شده در ماه های تیر و مرداد به حداکثر تزریق برسیم، چرا که بنا بر تصمیم دولت مبنی بر فعالیت دانشگاه ها و مدارس این دو مجموعه که حدود یک میلیون نفر جمعیت را در بر دارند باید  تا اوایل مهرماه واکسن را تزریق کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, اولین تزریق واکسن ایرانی کوو برکت امروز در زاهدان انجام  شد, اولین تزریق واکسن ایرانی کوو برکت امروز در زاهدان انجام  شد,
,
,
,
,
,
,
,
, واکسیناسیون کرونا در سیستان وبلوچستان باید شتاب بیشتری بگیرد, واکسیناسیون کرونا در سیستان وبلوچستان باید شتاب بیشتری بگیرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بستر تزریق تمامی واکسن های داخلی و خارجی در استان مهیا است, بستر تزریق تمامی واکسن های داخلی و خارجی در استان مهیا است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه