اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران:

حضور ۵۳ درصدی مردم قزوین در انتخابات نشانه جمهوریت نظام است

حضور ۵۳ درصدی مردم قزوین در انتخابات نشانه جمهوریت نظام است
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فر گفت: حضور ۵۳ درصدی مردم استان قزوین در انتخابات، با وجود جولان کوید ۱۹ نشان دهنده رتبه بالایی است و این حضور از جمهوریت و مردم‌سالاری دینی در کشور و استان حکایت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فر ظهر امروز در شورای اداری استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد:  نماز جمعه یک عبادت و وظیفه قطعی عبادت بوده و قوامش به قصد تقرب به خدای متعال است؛ نماز جمعه تبیین کننده جایگاه سیاست در اندیشه دینی است و خداوند بر مسلمانان واجب کرده تا سیاست را در متن زندگی دینی خود معنا بخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امام جمعه باید به مسائل مختلف دینی و سیاسی بپردازد؛ اگر آن گونه که باید از ظرفیت نماز جمعه استفاده کنیم قطعا شاهد تحول دیگر در جامعه اسلامی خواهیم بود.

حضور مردم در انتخابات حکایت از جمهوریت نظام داشت

وی اذعان کرد: در موضوع انتخابات باید از مردم قزوین تشکر کرد چراکه در این انتخابات در مقایسه با سایر استان‌های کشور پیشگام بودند؛ حضور ۵۳ درصدی مردم استان قزوین با وجود جولان کوید ۱۹ نشان دهنده رتبه بالایی است و این حضور از جمهوریت و مردم‌سالاری دینی در کشور و استان حکایت دارد.

این مقام مسئول مطرح کرد: امیدواریم در چهار سال پیش‌رو شاهد افزایش اقتدار نظام، کارآرایی دستگاه‌های اجرایی، افزایش رضایتمندی مردم و حضور گسترده‌تر در انتخابات باشیم.

ابوترابی‌فر ابراز کرد: در جامعه دینی باید در مقایسه با سایر جوامع در ارزش عقلانی و انسانی پیشگام باشیم و در این بین به اقدام خداوند توجه کنیم که امانت الهی را به دست چه کسانی سپرده است؟ امامت در اندیشه دینی به معنی شایسته سالاری بوده و این تفکر قرآنی است.

برای انتخاب مدیران در رده‌های بالایی نیز باید به نخبگان روی آوریم

وی گفت: هرآنچه را که در این نظام داریم دستاورد شایسته‌سالاری است و اگر امام راحل و  مقام معظم رهبری نبود امروز افتدار برای کشور رقم نمی‌خورد؛ آسیب‌ها و فرصت‌ها در سایه این ویژگی بوده و جمهوریت جوشیده از درون اسلامیت است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: حکومت حق، حکومت شایستگان و فرزانگان بوده و حکومت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)  پاسدار مردم است؛ برای انتخاب باید به آراء مردم مراجعه شود و باید فرصت را فراهم آورد تا مردم انتخاب مناسب داشته باشند.

ابوترابی‌فر تصریح کرد: برای انتخاب مدیران در رده‌های بالایی نیز باید به نخبگان روی آوریم؛ دوران دفاع مقدس با مراجعه به نیروهای فعال در جبهه مدیریت می‌شد و در این بین شخصیت‌هایی درخشیدند و شهید سلیمانی نتیجه مراجعه آراء عمومی است.

به برکت تحریم یادگرفته‌ایم، با تولید و خلق درآمد و دریافت مالیات کشور را اداره کنیم

وی با اشاره به انتخاب رئیس جمهور منتخب عنوان کرد: انتخاب آیت‌الله رئیسی که با آراء مستقیم مردم انتخاب شد، سرمایه گران‌قدر و بار ارزشی است که باید آن را مغتنم دانست.

این مقام مسئول با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) خطاب به مالک اشتر در حکمرانی کشور ادامه داد: حضرت امیر برای مالک اشتر چهار وظیفه تعریف می‌کند که جمع‌آوری مالیات از جمله وظایف حاکمان است؛ امروز حداقل بیش از یک سوم سال ۱۴۰۰ کسری بودجه قطعی است که هیچ منبعی ندارد؛ به برکت تحریم یادگرفته‌ایم، با تولید و خلق درآمد و دریافت مالیات کشور را اداره کنیم.

ابوترابی‌فر مطرح کرد: جمهوری اسلامی در جهاد با عدو بالاترین نمره را دارد چراکه به دلیل فرماندهی صحیح و درک مردم به خوبی توانستیم دشمن را بشناسیم و در برابر آن ایستادگی کنیم؛ نیروهای مردمی، سپاه و ارتش حماسه خلق می‌کنند و امروز هیچ دشمنی هرگز به خود جسارت نمی‌دهد به جعرافیای جمهوری اسلامی نزدیک شود.

وی یادآور شد: دستاورد اقتدار دنیای اسلام دستاورد انقلاب اسلامی است و این دستاورد را در کشورهای منطقه به خوبی می‌توان مشاهده کرد؛ در توسعه نیروی انسانی اقدام خوبی در کشور صورت گرفته و سرمایه عظیم نیروی انسانی تربیت شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: هر کشور ضعف‌هایی دارد و اصلاح آن نیازمند زمان است چراکه شکل‌گیری نیویورک ادامه تلاش چهار دهه یورک بوده است؛ اگر قدس امروز و دیروز و یمن دیروز و امروز باهم مقایسه شود قطعا شاهد نتایج خوبی خواهیم بود اما با نقطه‌های مطلوب فاصله دارد و بدون سرمایه‌ها نمی‌توان به سمت قله حرکت کرد.

انتهای پیام/
,
,
,
, حضور مردم در انتخابات حکایت از جمهوریت نظام داشت, حضور مردم در انتخابات حکایت از جمهوریت نظام داشت,
,
,
,
,
,
,
,
, برای انتخاب مدیران در رده‌های بالایی نیز باید به نخبگان روی آوریم, برای انتخاب مدیران در رده‌های بالایی نیز باید به نخبگان روی آوریم,
,
,
,
,
,
,
,
, به برکت تحریم یادگرفته‌ایم، با تولید و خلق درآمد و دریافت مالیات کشور را اداره کنیم, به برکت تحریم یادگرفته‌ایم، با تولید و خلق درآمد و دریافت مالیات کشور را اداره کنیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه