اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

ولایتمداری؛ ویژگی بارز منتظران واقعی امام زمان (عج) است

ولایتمداری؛ ویژگی بارز منتظران واقعی امام زمان (عج) است
حجت الاسلام محمد پور اکبر گفت: تنها با لقلقه زبان و ادعای چشم به راه بودن، نمی توان خود را منتظر واقعی دانست! البته مرحله نخست انتظار سازنده، باور به وجود منجی و اعتقاد به ظهور او و برپاداشت انقلاب جهانی به دست اوست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با "تیتریک" گفت: در دوران کنونی که زمان غیبت امام زمان (عج) است، ولایتمداری افراد می تواند از نشانه های بارز این منتظر حقیقی امام غایب (عج) باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام محمد پور اکبر ادامه داد: کسی که منتظر و چشم به راه ظهور و قیام جهانی نجات دهنده بزرگ و موعود امت هاست، باید از نظر عملی، فکری و اعتقادی نیز انتظار و آمادگی خود را نشان دهد.

,

این کارشناس تاکید کرد: : تنها با لقلقه زبان و ادعای چشم به راه بودن، نمی تواند خود را منتظر واقعی دانست! البته مرحله نخست انتظار سازنده ، باور به وجودمنجی و اعتقاد به ظهور او و برپاداشت انقلاب جهانی به دست اوست. سپس نوبت به اصلاح و همسوسازی رفتارها، گفتارها و پندارها با این اعتقاد و باور است.

,

وی افزود: وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد، تمام رفتارها و سکنانش نشان از منتظر بودن او دارد؛ همانطور که زمانی که مهمان دارید از قبل خودتان و خانه تان را برای مهمان آماده می کنید منتظر واقعی باید هر لحظه منتظر ظهور باشد.

,

این کارشناس تصریح کرد: منتظران و علاقمندان حضرت بقیه الله، پیوسته به یاد آن حضرت اند؛ امام کاظم (ع) فرمود: «یغیب عنْ أبْصار النّاس شخْصه و لا یغیب عنْ قلوب الْمؤْمنین ذکْره؛ او از دیدگان مردم پنهان می شود ولی یاد او از دل های مؤمنان پنهان نمی گردد».

,

حجت الاسلام پور اکبر گفت: منتظر واقعی، برای تعجیل و تسریع فرج آن حضرت، فراوان دعا می‌کنند. دعا برای تعجیل فرج امام زمان (عج) سنّتی است که ائمه اطهار (ع) نیز به آن عمل می‌کردند و خود آن امام عزیز نیز شیعیان را به دعای برای فرج خویش توصیه فرموده است: «وأکثرو الدّعاء بتعجیل الفرج، فإنّ ذلک فرجکم؛ برای تعجیل در فرج، زیاد دعا کنید که همانا آن فرج شما است.

,

وی ادامه داد: صدقه دادن به نیت سلامتی امام عصر(عج) نیز از جمله شاخصه های منتظران در عصر غیبت است. گرچه حفظ وجود مقدس امام زمان به اراده و مشیت الهی است، ولی اسباب یاد شده نیز در زمره مشیت الهی است.

,

این کارشناس افزود: حفظ و تقویت پیوند قلبی با امام عصر (عج) و تجدید دائمی عهد و پیمان با آن حضرت، یکی دیگر از وظایف مهمی است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت بر عهده دارد.

,

حجت الاسلام پوراکبر گفت:یک منتظر واقعی حضرت حجت (عج) با وجود غیبت ظاهری آن حجت الهی هرگز نباید احساس کند که در جامعه، رها و بی‏ مسئولیت رها شده است و هیچ تکلیفی نسبت به امام و مقتدای خود ندارد.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:  شیعیان منتظر علاوه بر دعای عهد می‌توانند با بهره ‏گیری از دعاها و زیارت‌های دیگری که مرتبط با امام عصر  است، پیوند دائمی خود را با آن امام برقرار سازند که از آن جمله به دعای ندبه، دعای فرج، دعای زمان غیبت، استغاثه به امام زمان (عج)، زیارت آل‏یاسین، زیارت امام عصر در روز جمعه، نماز امام زمان و مانند آن می‌توان اشاره کرد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه