اخبار داغ

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان:

گندم کاران راز و جرگلانی گندمی به دولت نفروختند

گندم کاران راز و جرگلانی گندمی به دولت نفروختند
یزدانی گفت: در فصل جاری برداشت گندم، گندم کاران این شهرستان محصول گندم برداشت شده خود را به سیلو و مراکز دولتی خرید گندم این شهرستان نفروختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آشرمحمد یزدانی، سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در فصل برداشت سال گذشته در این شهرستان، گندم کاران 13 هزار تن گندم خود را به سیلوهای این شهرستان فروختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, عصراترک,

یزدانی عنوان کرد: در فصل برداشت گندم امسال در این شهرستان از هر هکتار مزرعه گندم فقط 120 کیلوگرم گندم برداشت شده است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه در فصل برداشت امسال تا به کنون 50 درصد از محصول گندم برداشت شده اند، اعلام کرد: تا به کنون، گندم کاران این شهرستان به علت خشکسالی و گرانی علوفه، گندم های برداشت شده خود را به مراکز خرید دولتی نفروختند.

,

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان همچنین یادآور شد: که در فصل برداشت جاری آنان ترجیح داده اند که محصولات گندم و جو خود رابه علت گرانی علوفه برای تعلیف دام های خود ذخیره سازی کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته، گندم کاران این شهرستان محصولات گندم و جو خود را با قیمت پایین به دولت فروختند و در فصل کاشت مجبور شدند که با قیمت بالاتر بذور این محصولات همچنین جو خام را بخرند.

,

یزدانی تصریح کرد: در فصل برداشت گندم امسال که سیلوهای این شهرستان از خرداد ماه آماده خرید شدند به علت اینکه گندم کاران این شهرستان گندم خود را به این سیلوها نفروختند، بسته شدند، با این وجود، درصدد هستیم که سیلوی غلامان را دوباره بازگشایی کنیم که شاید گندمی به این سیلو فروخته شود.

,

وی در ادامه قیمت خرید تضمینی گندم امسال را نیز پنج هزار تومان عنوان کرد و گفت: در صورت خرید گندم، طی دو هفته بهای خرید به گندم کاران پرداخت خواهد شد و قیمت خرید جو نیز به صورت توافقی است.

,

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان همچنین درباره کیفیت گندم برداشت شده امسال در این شهرستان نیز عنوان کرد: کیفیت گندم برداشتی امسال به علت گرمای بالا در بهار کیفیت پایینی داشته است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود به انجام کشت دوم اشاره و اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان که دامدار نیز هستند به طور معمول در انجام کشت دوم خود به انجام کشت ذرت، آفتابگردان و هندوانه بذری اقدام می کنند، با این وجود، در این شهرستان طی سه سال گذشته به علت فشار خشکسالی، کشت گیاهان علوفه ای برای تعلیف دام ها نیز ترویج و حتی بذر این گیاهان به صورت رایگان میان کشاورزان توزیع شد، اما مورد استقبال کشاورزان این منطقه قرار نگرفت.

,

یزدانی با تصریح بر این مطلب که کشاورزان به دنبال کسب درآمد هستند، گفت: آنان به همین دلیل با کشت محصولات گندم و جو می خواهند هر چه زودتر به درآمد برسند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه