اخبار داغ

رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران در گفت‌وگو با دانا:

دادمداران با افزایش ۴۷ درصدی قیمت شیر باز هم زیان می‌بینند/ صنعت دامپروری در آستانه نابودی؛ دولت اراده‌ای برای حل مشکلات ندارد

دادمداران با افزایش ۴۷ درصدی قیمت شیر باز هم زیان می‌بینند/ صنعت دامپروری در آستانه نابودی؛ دولت اراده‌ای برای حل مشکلات ندارد
رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه دامداران با افزایش قیمت شیر خام به ۶۴۰۰ تومان باز هم زیان می‌بینند و مشکل تامین نهاده دارند، گفت: به دلیل بی‌تدبیر در دولت و ادامه وضعیت امروز صنعت دامپروری نابودی خواهد شد و متاسفانه اراده‌ای برای حل مشکلات در دولت وجود ندارد.
[

حسین نعمتی رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره افزایش قیمت شیر و مشکلات دامداران، اظهار کرد: از بدو شروع مشکلات دامداران در چند ماه گذشته گفته بودیم که قیمت هر محصولی با توجه به جمع هزینه‌های جاری و مصرفی به دست می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ۷۰ درصد قیمت تمام شده شیر خام شامل هزینه خوراک دام است؛ امروز با احتساب قیمت جو، کنجاله و...، قیمت تمام شده شیر به عددی می‌رسد که امروز رقمی دیگری بیشتری از ۶۴۰۰ تومانی را به ما نشان می‌دهد.

,

 

,
دادمداران با افزایش ۴۷ درصدی قیمت شیر باز هم زیان می‌بینند/ صنعت دامپروری در آستانه نابودی قرار دارد
, دادمداران با افزایش ۴۷ درصدی قیمت شیر باز هم زیان می‌بینند/ صنعت دامپروری در آستانه نابودی قرار دارد, دادمداران با افزایش ۴۷ درصدی قیمت شیر باز هم زیان می‌بینند/ صنعت دامپروری در آستانه نابودی قرار دارد,
 
,
رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران اشاره کرد: قیمت مصوب ۶۴۰۰ تومان برای شیر خام که در حال حاضر اعلام شده، مربوط به زمانی است که افزایش قیمت نهاده‌ها به این میزان نرسیده بود؛ قیمت تمام شده شیر خام با محاسبات امروز مبلغی بالاتر از این مبلغ است. بر اساس محاسبات با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و با احتساب یک سود ناچیز قیمت شیر باید  ۸۴۰۰ تومان باشد و در صورت آزاد شدن نهاده‌ها حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.
, رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران اشاره کرد: قیمت مصوب ۶۴۰۰ تومان برای شیر خام که در حال حاضر اعلام شده، مربوط به زمانی است که افزایش قیمت نهاده‌ها به این میزان نرسیده بود؛ قیمت تمام شده شیر خام با محاسبات امروز مبلغی بالاتر از این مبلغ است. بر اساس محاسبات با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و با احتساب یک سود ناچیز قیمت شیر باید  ۸۴۰۰, تومان باشد و در صورت آزاد شدن نهاده‌ها حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.,

نعمتی ادامه داد: ما در جلسات اعلام کردیم که دولت یک فنر فشرده تورم در دامداری‌ها نگه داشته و مدت‌ها از باز شدن آن جلوگیری کرده است؛ امروز دیگر نگه داشتن این فنر ممکن نیست زیرا باعث نابودی صنعت دامداری در کشور خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: دامدار اکنون که درخواست افزایش قیمت دارد، در لبه ورشکستگی قرار گرفته است اما دولتی‌ها می‌گویند جامعه کشش این قیمت را ندارد و مصرف کننده زیان خواهد کرد؛ ما (دامداران) هم با درک متقابل از این روند در پله اول قبول کردیم تا حداقل با پذیرش همین مبلغ ۶۴۰۰ تومان به صورت موقت از نابودی صنعت دامدار جلوگیری شود.

,

 

,

واردکننده شیر و لبنیات خواهیم شد/ دام‌ها به اجبار به کشتارگاه می‌روند

, واردکننده شیر و لبنیات خواهیم شد/ دام‌ها به اجبار به کشتارگاه می‌روند, واردکننده شیر و لبنیات خواهیم شد/ دام‌ها به اجبار به کشتارگاه می‌روند,

این فعال اقتصادی گفت: افزایش قیمت کنونی شیر براساس با نامه وزیر جهاد کشاورزی بوده و هنوز مجوز ستاد تنظیم بازار و مشکلات اداری و قانونی آن پیگیری نشده است، البته درخواست دامداران این است که صنعت دامپروری کشور نابود نشود و دام‌ها به اجبار به کشتارگاه نرود؛ که اگر این اتفاق رخ دهد، دوباره مانند قبل از انقلاب کشور به وارد کننده شیر و لبنیات تبدیل خواهد شد.

,

 

,

نهاده‌ها در گمرک مانده و در حال فاسد شدن است/ هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده

, نهاده‌ها در گمرک مانده و در حال فاسد شدن است/ هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده, نهاده‌ها در گمرک مانده و در حال فاسد شدن است/ هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده,

نعمتی بیان کرد: با وجود خبرهایی که در چند روز اخیر از بسیج امکانات برای ترخیص نهاده از گمرک و رساندن آن به دامداری‌ها مطرح شد ولی هنوز هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

,

وی اضافه کرد: وقتی بی برنامگی در یک وزارتخانه نهادینه می‌شود، نباید انتظار معجزه و کار جهادی از آن وزارتخانه داشته باشیم؛ هزار مشکل دست به هم داد تا شرایط امروز این چنین باشد و با قوانین اشتباه، زیرساخت‌ها را نابود می‌کردند.

,

عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: الان فصل برداشت است و کامیونی برای انتقال نیست، یا منبع ارز مشخص نشده و کالا در بنادر مانده و در حال فاسد شدن است؛ حتی اگر همه نهاده‌های دپو شده امروز به دست دامداران برسد و او بتواند با بی پولی نهاده ۶ ماه را خردیداری و ذخیره کند، با توجه به قیمت عرضه شیر، باز هم زیان می‌بیند و ۶ ماه دیگر ورشکسته می‌شود.

,

 

,

متاسفانه‌ها هر دستگاهی ساز خودش را می‌زند/ کسی به داد دامدار نمی‌رسد

, متاسفانه‌ها هر دستگاهی ساز خودش را می‌زند/ کسی به داد دامدار نمی‌رسد, متاسفانه‌ها هر دستگاهی ساز خودش را می‌زند/ کسی به داد دامدار نمی‌رسد, / کسی به داد دامدار نمی‌رسد,

نعمتی با بیان اینکه دامدار امروز در مشکل فرو رفته و توانی برای نفس کشیدن ندارند؛ ادامه داد: در آستانه تغییر دولت هستیم و کسی به داد دامدار نمی‌رسد. حل مشکلات اراده‌ای ویژه می‌خواهد که همه مشکلات را یکجا حل کرد.

,

وی ادامه داد: متاسفانه‌ها در کشور هر مسئولی و هر دستگاه‌ی یک ساز می‌زند، مثلا برای جابجایی نهاده، کامیون‌دارها چیزی می‌گویند و یا حمل نقل ریلی بهانه می‌آورد، این بی برنامگی دولت باعث شده نتوانیم از هیچ زیرساختی درست استفاده کنیم و در نهایت دود این بی‌نظمی و جزیره‌ای عمل کردن به چشم مردم می‌رود و هر روز سفره‌هایشان کوچک‌تر می‌شود، سوال اینجاست که دولتمردان چطور این موضوع را نمی‌فهمند و قدمی برنمی‌دارند.

,


انتهای پیام/ ط

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه