اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:

آغاز واکسیناسیون ۶۸ ساله‌ها از دوشنبه/ مردم بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند

آغاز واکسیناسیون ۶۸ ساله‌ها از دوشنبه/ مردم بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز نارضایتی از سطح رعایت پایین و ۶۶ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور، در عین حال از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا از دوشنبه هفته جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر علیرضا رییسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و در بخش نخست صحبت‌هایش گفت: جلسه امروز با ریاست رییس جمهور و حضور همه اعضا تشکیل شد. مروری بر وضعیت ویروس جهش یافته دلتا در سطح دنیا داشتیم. بیش از ۶۵ کشور دنیا هستند که این ویروس در آنها شناسایی شده است و همچنان کشورهای دیگر را هم در برمی‌گیرد و ویروسی با قدرت سرایت بالاتر است و در حال حاضر در کل کشور ما نیز در حال چرخش است و در استان‌های مختلف رد پایش وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
روند صعودی کرونای دلتا در ۲۵ استان کشور
, روند صعودی کرونای دلتا در ۲۵ استان کشور,
وی گفت: وضعیت فعلی در دنیا نشان می‌دهد  بیشترین ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا  در کشور برزیل بعد هند و بعد اندونزی و سپس روسیه است که درگیری زیادی عمدتا با ویروس دلتا دارند. در ایران نیز ۲۵ استان روند صعودی دارند و تقریبا اکثر شهرهایشان دارد درگیر می‌شود.
,
 
,
وضعیت شهرهای درگیر کرونا
, وضعیت شهرهای درگیر کرونا,
رییسی با اشاره به آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی کشور و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۳ شهرستان قرمز، ۱۸۶ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: بیشترین شهرهای درگیر بیماری شامل کرمان که ۱۶ شهر درگیر، فارس با ۱۳ شهر، تهران با ۱۳ شهر، مازندران ۱۳ شهر، هرمزگان ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، بوشهر ۸ شهر و یزد ۸ شهر درگیر بیماری دارند. سایر استانها مانند گلستان و گیلان و همچنین اصفهان بین پنج تا شش شهرشان درگیر است. در برخی ازاستانها یک یا دو شهر هستند که به معنی تغییر رنگ به سمت قرمز است.
,
 
,
رعایت ۶۶ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور
, رعایت ۶۶ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور,
وی با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور نیز گفت: باید این نکته را مد نظر قرار دهیم یکی از جاهایی که باید عدم رضایت خود را اعلام کنیم بحث عدم رعایت پروتکلها است.
,
 
,
رییسی گفت: متاسفانه با این هشدارهایی که داده می شود میزان رعایت پروتکلها حدود ۶۶ درصد است که بسیار جای تاسف است و نیاز است که مراقبت بیشتری انجام دهیم و پروتکل ها اگر زیر ۸۵ درصد رعایت شود قطعا کارساز نخواهد بود.
,
 
,
رئیسی تاکید کرد: ما نه تنها شاهد افزایش رعایت پروتکل‌ها طی هفته‌های گذشته نیستیم بلکه علی رغم شیوع بیماری، میزان رعایت پروتکل‌ها پایین می‌آید و نیازی به ذکر عدد و رقم نیست و شاید خود مردم هم متوجه هستند که عادی‌انگاری ایجاد شده است و مردم کمتر ماسک می‌زنند یا تجمع بیشتر است که این می‌تواند آسیب‌زا باشد و از مردم خواهش می‌کنم اوضاع را جدی بگیرند.
,
 
,
افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور از هفته جاری
, افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور از هفته جاری,
رییسی همچنین درباره واکسیناسیون کرونا نیز گفت: خبر خوب اینکه از این هفته روند واکسیناسیون در کشور بسیار بهتر خواهد شد. میزان قابل توجهی واکسن دیروز و امروز به دست ما رسیده و در این هفته هم خبر خوبی هست که واکسن دوباره خواهد رسید و سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.
,
 
,
واکسیناسیون سنین ۶۸ سال به بالا از دوشنبه
, واکسیناسیون سنین ۶۸ سال به بالا از دوشنبه,
وی همچنین گفت: از روز دوشنبه از گروه ۷۰ ساله‌هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال به بالا، از دوشنبه شروع خواهد شد.
,
 
,
بدون پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید
, بدون پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید,
رییسی تاکید کرد: البته از مردم خواهش می کنیم افرادی به مراکز مراجعه کنند که پیامک برای  آنها ارسال شده است و بدون فراخوان حضور پیدا کنند؛ چراکه قاعدتا تجمع ایجاد می‌شود. مراکز تجمیعی واکسیناسیون را زیاد و ظرفیت تزریق را بالا برده‌ایم اما تاکیدمان این است که بدون نوبت دهی مراجعه نکنند و اینکه دو و سه صبح بروند و اسم بنویسند، روشی منسوخ شده است و آن را توصیه نمی‌کنیم. مردم بدانند اگر واقعا نوبت داده نشده مراجعه نکنند و به تدریج همه افراد را برای واکسیناسیون دعوت خواهیم کرد.
,
 
,
۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران
, ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران,
معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفت: کُندی‌هایی در  تامین واکسن داشتیم که خوشبختانه با ورود واکسن داخلی و خارجی جبران می‌شود و فیلم‌ها و عکس‌هایی که در زمینه ازدحام در مراکز پخش شد فقط از تهران بود. ما در استان‌های مختلف مشکلی نداشتیم و در تهران دو یا سه مرکز بود که افراد بدون نوبت مراجعه کرده بودند. اما الان بیش از ۸۰ مرکز تجمیعی در تهران راه اندازی کردیم و مردم با خیال راحت می‌توانند واکسن بزنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه