اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دیپلماسی فرهنگی زمینه‌ساز پیشرفت‌های چندجانبه است

دیپلماسی فرهنگی زمینه‌ساز پیشرفت‌های چندجانبه است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: توجه به دیپلماسی فرهنگی در مراودات با منطقه و جهان زمینه پیشرفت‌های دو و چند جانبه را برای کشورمان فراهم کرده و به ارمغان می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اولویت دانستن توجه به دیپلماسی فرهنگی، اظهار کرد: دولت تدبیر باید در وله اول گزارشی ارائه دهد که آیا در این زمینه اقدامی انجام داده یا خیر و پس از آن در خصوص عملکرد دولت قضاوت و داوری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی گفت: آنقدر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه دیپلماسی فرهنگی کاری انجام نداده و یا اگر انحام داده‌اند، انعکاس پیدا نکرده و تلقی عمومی این است اصلا در این حوزه کاری انجام نشده است.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: فرهنگ همواره بر حوزه‌ها و موضوعات دیگری مانند اقتصاد و سیاست ارجحیت دارد، البته در مقاطعی به اقتضای نیاز مسائلی مانند موضوعات اقتصادی ضرورت پیدا کرده و مورد توجه و تاکید بیشتر قرار می‌گیرند.
,
 
,
میرزایی بیان داشت: از این‌رو توجه به دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک کار اساسی و در درازمدت در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند حرکت رو به جلویی را در سطح منطقه و جهان ایجاد کند که این خود توجه نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده توجه به دیپلماسی در این عرصه را نشان می‌دهد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه دیپلماسی فرهنگی با توجه به وجوه مشترکی مانند زبان، اعتقادات، مذهب و دین می‌تواند در بخش‌های مختلف دستاوردهای بسیاری را رقم زده و عایدی‌های فرهنگی را برای کشور به بار آورد.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: دیپلماسی فرهنگی می‌تواند با تکیه بر فرهنگ مشترک اقوام و دیگر مردم جهان زمینه‌های پیشرفت دو و چند جانبه را نه تنها در حوزه فرهنگ که در عرصه‌های دیگر برای کشورها فراهم آورد.
,
 
,
وی یادآور شد: از این‌رو دولتمردان در مرادوات خود با کشورهای منطقه و جهان باید به این بُعد از ابعاد دیپلماسی توجه کنند، به این معنا که تنها موضوعات اقتصادی و یا سیاسی را ملاک عمل در حوزه دیپلماسی ندانسته و به سرفصل‌های فرهنگی توجه کنند.
,
 
,
میرزایی تصریح کرد: در بیان اهمیت مقوله فرهنگ همین بس که در مواردی دولتمردان باید در مراودات خود با کشورهای دیگر مسائل فرهنگی را بر موضوعات دیگر ارجحیت داده و به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این عرصه باشند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه