اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

سند آمایش در حد حرف و شعار باقی مانده است

سند آمایش در حد حرف و شعار باقی مانده است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سند آمایش سرزمینی در سطح کشور و استان اردبیل در حد حرف و شعار باقی مانده و اجرایی و عملیاتی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیف بدری ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولیدی در اردبیل اظهار کرد: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی استان اردبیل سهم متوازن و عادلانه‌ای از توسعه صنایع و معادن نبرده به طوری که با این بی‌عدالتی شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی کشورمان به کمتر از ۲۳ درصد رسیده و جمعیت استان اردبیل نیز به تناسب سایر استان‌های توسعه یافته روند کاهشی به خود گرفته است.
,
 
,
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل دلیل کاهش جمعیت در مناطق محروم و مرزی استان اردبیل را بی‌توجهی در توزیع اعتبارات و منابع کشور و اجرای طرح‌های زیربنایی اعلام کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر سند آمایش سرزمینی در حد شعار و حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است.
,
 
,
بدری افزود: در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و برش پنج ساله بی‌تفاوتی و بی‌توجهی را به مناطق کمتر توسعه یافته شاهد هستیم به گونه‌ای که بسیاری از استان‌های مرکزنشین کشور به ویژه یزد، کرمان، سمنان و اصفهان از بیشترین امکانات و مجتمع‌های بزرگ فولادی و صنعتی بهره‌مند شده‌اند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به جای آن که میلیاردها تومان منابع صرف آب شیرین‌کن‌ها شده و از خلیج فارس به مرکز کشور آب سرازیر شود، بهتر است توزیع عادلانه امکانات و منابع به حدی باشد تا استان‌هایی نظیر اردبیل با داشتن مواهب الهی بتوانند از ثمره و نتیجه سرمایه‌گذاری‌های دولتی و منابع حاصل از آن استفاده کنند.
,
 
,
بدری به خلأ و کمبود زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر و با پیگیری‌های مؤثر در بخش حمل و نقل و زیرساخت‌ها سعی شده تا طرح‌های بزرگراهی و ریلی به بهره‌برداری برسد و یا در مرحله تکمیل و افتتاح قرار گیرند.
,
 
,
وی شاه بیت توسعه و سرمایه‌گذاری را ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه راه، راه آهن و فرودگاه‌ها اعلام کرد و گفت: از سال ۸۴ پروژه راه آهن اردبیل – میانه شروع شده اما با تلاش و جدیت در پنج سال اخیر شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه هستیم که قطعاً باید به سمت پارس‌آباد ادامه پیدا کند که در ردیف بودجه ۱۴۰۰ این پروژه لحاظ شده است.
,
 
,
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از راه آهن رشت – آستارا، راه آهن اردبیل به پارس‌آباد افتتاح شود که این خود می‌تواند به اتصال خط ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان مؤثر باشد.
,
 
,
بدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اکثر استان‌های کشور با بزرگراه و راه چهار خطه به مرکز کشور متصل هستند در حالی که این کار در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
,
 
,
وی به هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه فرودگاه‌ها و انجام پروازهای هوایی اشاره کرد و گفت: در چهار سال اخیر این منابع صرف زیرساخت‌ها در فرودگاه اردبیل شده تا پروازهای مناسبی را شاهد باشیم.
,
 
,
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به آغاز عملیات احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون تن اشاره کرد و افزود: این مجتمع می‌تواند زنجیره تولید فولاد را در استان تکمیل کرده و به سرعت اردبیل را از عقب‌ماندگی مزمن در بخش صنعت و معادن خارج کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه