اخبار داغ

ستاد حقوق بشر:

افزودن هر نوع شرطی برای تحصیل کودکان افغانی خلاف دستور رهبری است

افزودن هر نوع شرطی برای تحصیل کودکان افغانی خلاف دستور رهبری است
ستاد حقوق بشر ایران با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۴ یک دستور تاریخی دادند: «همه کودکان افغانستانی باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند.» بنابراین، اضافه کردن فرآیندهای پیچیده اداری و یا افزودن هر نوع شرطی برای تحصیل کودکان افغانستانی، که مانع تحصیل این کودکان شود، خلاف متن صریح دستور رهبر انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستاد حقوق بشر ایران با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به خبری مبنی بر پاسخ رد دفتر کفالت در خصوص تحصیل کودکان افغانستانی، نوشت: رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۴ یک دستور تاریخی دادند: «همه کودکان افغانستانی (دارای شرایط قانونی حضور در ایران و یا بدون آن) باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند.» بنابراین، اضافه کردن فرآیندهای پیچیده اداری و یا افزودن هر نوع شرطی برای تحصیل کودکان افغانستانی، که مانع تحصیل این کودکان شود، خلاف متن صریح دستور رهبر انقلاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در ادامه این متن آمده است: لازم است نهادهای مسئول در این رابطه، با حذف شروط جدید یا هر روش دیگری، موضوع را تدبیر کنند تا شرایط لازم برای تسهیل ثبت نام فوری این کودکان فراهم شود.
,
 
,
این در حالی است که در پی جنجال‌های ایجادشده در خصوص ثبت نام اتباع افغانستانی، محمودی مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین در پاسخ به گلایه‌های افغانستانی‌های مقیم ایران گفت: کودکانی که متولد ایران هستند و گواهی تولد دارند به صورت مستقیم در مدارس ثبت نام می‌شوند.
,
 
,
وی همچنین تصریح کرد بخش‌نامه جدید اداره اتباع به همه دفاتر کفالت ابلاغ شده است و همه موظف به اجرایی کردن آن هستند. به زودی برای ثبت نام مهاجرین افغانستانی که هیچ مدرکی ندارند؛ فرایندی اعلام و عمومی می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه