اخبار داغ

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی:

صادرات صنایع دستی خراسان شمالی به خارج کشور/ هنرهای دستی استان منزلت جهانی دارند

صادرات صنایع دستی خراسان شمالی به خارج کشور/ هنرهای دستی استان منزلت جهانی دارند
محمدرضا قهرمانیان با بیان اینکه در خراسان شمالی ۱۵ هزار صنعتگر در ۶۱ رشته در زمینه تولید انواع صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: مجموعه ای از تولیدات استان از جمله سفال و سرامیک، دسته بافته‌های داری، انواع زیورآلات به کشورهای لهستان، چین، ترکیه، ایتالیا، لبنان، قطر، کانادا و سوئد صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون در گروه صنایع دستی، سه میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: نکته قابل توجه این است که با سرمایه گذاری صورت گرفته، برای ۴۵ نفر کارآفرینی و ایجاد اشتغال شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تاکنون، میزان ۳۰۰ تن، تولید در حوزه صنایع دستی استان انجام و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل صادرات، برای استان سودآوری داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان خراسان شمالی ۱۵ هزار صنعتگر در ۶۱ رشته در زمینه تولید انواع صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: بر این اساس مجموعه ای از تولیدات خراسان شمالی از جمله سفال و سرامیک، دسته بافته های داری، انواع زیورآلات به کشورهای لهستان، چین، ترکیه، ایتالیا، لبنان، قطر، کانادا و سوئد صادر می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب بافی و حوله بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال و… از مهم‌ترین هنرهای دستی استان خراسان شمالی هستند که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرفدارترین مشاغل به شمار می‌رود.

قهرمانیان اضافه کرد: ارزش‌افزوده نسبتاً بالا، کم بودن هزینه‌های تولید، آموزش آسان و در دسترس و جذابیت ازجمله مزایای صنایع‌دستی استان است که بازار تولیدات و فروش آن را پررونق و زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک , عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه