اخبار داغ

نویسنده کتاب «در هاله‌ای از غبار»:

مسئولان کشور و مجامع بین المللی در خصوص تعیین تکلیف دیپلمات های ربوده شده ایرانی کوتاهی کردند

مسئولان کشور و مجامع بین المللی در خصوص تعیین تکلیف دیپلمات های ربوده شده ایرانی کوتاهی کردند
بابایی، نامگذاری بزرگراه به نام جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان را اقدامی پسندیده در کارنامه شورای شهر فعلی تهران دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گلعلی بابایی نویسنده کتاب «در هاله‌ای از غبار» در گفت و گو با تهران پرس در خصوص نامگذاری بزرگراه فتح به نام جاوید الاثر حاج احمد متوسیان اظهار داشت: بنده به عنوان کسی که تحقیق و پژوهش در رابطه با زندگی حاج احمد متوسلیان داشته ام، شاهد هستم که سالهاست این مطالبه در بسیاری از گروه‌های دانشجویی و رزمندگان تهران وجود داشت و خاطرم هست اولین بار سال ۷۶ در کنگره شهدای تهران مقرر شد یک خیابانی در تهران به نام حاج احمد متوسلیان نامگداری شود اما به دلایل نامعلومی این کار انجام نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
 
,
وی در ادامه گفت: چندی پیش هم در سالگرد شهدای تیر پیگیری کردیم و اتفاقا یکی از جاهایی که مد نظرمان بود همین بزرگراه فتح بود که به نام حاج احمد نامگذاری شود‌.
,
 
,
بابایی ابراز داشت: من به رای شورای شهر فعلی تهران تبریک می گویم که در روزهای پایانی حضورشان در شورای شهر تهران توانستند چنین اقدام ماندگاری را انجام دهند و این کار خوب را به نام خودشان ثبت کنند.
,
 
,
این نویسنده دفاع مقدس در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر این که اگر حاج احمد در زمان فعلی حضور داشت، نگاهش در خصوص رهبری چگونه بود و چه اقداماتی انجام میداد؛ پاسخ داد: آن منش رفتاری که ما از حاج احمد دیدیم تبعیت و ولایت پذیری محض از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری و ولی فقیه زمان بود.
,
 
,
بابایی تصریح کرد: آن کارهایی که حاج احمد دو سال قبل از جنگ در کردستان در مقابله با گروهک های ضد انقلاب انجام داد، نقش آفرینی اش از آزادسازی شهرها تا زمان تشکیل تیپ محمد رسول الله ستودنی بود و توانست اقداماتی در زمان جنگ همچون عملیات های بزرگ مثل فتح‌المبین و بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و… به ارمغان بیاورد و همه این فعالیت‌ها در راستای تبعیت او و یارانش از فرمایشات رهبری زمان خود بوده است و حتماً اگر الان هم وی حضور داشت، جزو مریدان و سربازان رهبر معظم انقلاب بودند.
,
 
,
وی در خصوص ویژگی بارز شخصیتی برای الگو برداری و ادامه دادن راه جاویدالاثر احمد متوسلیان گفت: همه رفتار و سکنات حاج احمد از همان تبعیت از ولی فقیه سرچشمه می‌گرفت؛ تا جایی که در ماجرای هیئت حسنی کردستان وی احساس کرد که تفکر لیبرالی حاکم قصد توطئه بر علیه نیروهای انقلاب دارد لذا صراحتاً با آنها مخالفت کرد و در مقابل آنها ایستادگی کرد تا جایی که به او برچسب کمونیستی زدند.
,
 
,
بابایی به نقل از راویان و پژوهش‌های خود گفت: حاج احمد وقتی که به دیدار حضرت امام مشرف شد و آنجا معرفی شد که او حاج احمد متوسلیان هست، حضرت امام(ره) با یک لحن کنایه آمیزی از او پرسیدند که دیگران به شما می‌گویند که کمونیستی؟! امام می‌دانستند که حاج چه کارهای خوبی انجام دادند و چقدر در جهت فرمایشات ایشان قدم بر می‌دارند.
,
 
,
وی صلابت و فرماندهی قوی و قاطعیت در وظایف محوله از دیگر ویژگی‌های حاج احمد متوسلیان برشمرد و افزود: همین ویژگی هاست که از او یک فرمانده مقتدر ساخته بود که اگر کسی زیر مجموعه احمد متوسلیان بود مجبور بود که پا به پای او بیاد و کوتاهی اصلا معنا نداشت؛ چون همیشه حاج احمد پیشرو بود و کارها را به نحو احسن انجام می‌داد و چون خودش پیش رو بود دیگران هم مجبور بودند که همراه او باشند.
,
 
,
نویسنده کتاب «در هاله‌ای از غبار» در خصوص سرنوشت ابهام آلود ۴ دیپلمات ربوده شده در بیروت به خبرنگار باشگاه خبری تهران پرس بیان داشت: در این خصوص یک اجماع و یک غفلت جمعی باعث شده که این سرنوشت مبهم و نامعلوم هنوز بعد از ۴۰ سال تعیین تکلیف نشده باشد و همه طیف‌های مسئول در این خصوص غفلت و کوتاهی کرده اند و وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی در حد و اندازه خودش در ایت موضوع کوتاهی کرده است؛ حتی قوه قضاییه کشور و سازمان حقوق بشر داخلی و بین الملل نیز در خصوص پیگیری تکلیف این دیپلمات های ایرانی غلفت کرده اند.
,
 
,
وی در ادامه اضافه کرد: تا همین الان در لبنان جایی که این عزیزان ربوده شدند، یک پرونده قضایی و دیپلماسی درست و حسابی از این ماجرا نمی‌توانید پیدا کنید؛ مگر همین گفته هایی که چند سال اخیر داوودآبادی و سید حسن نصرالله قدمی برداشتند و مطرح کردند که البته خیلی‌ها منکر شدند و چون زمان زیادی هم گذشته بود جای پیگیری و جای اثبات نبود.
,
 
,
بابایی در پایان با ابراز تاسف در خصوص سرنوشت حاج احمد و یارانش تصریح کرد: شاید نفراتی نظراتشون رو تحمیل کردند که این ماجرا به این جا کشیده بشود که من نمیدونم و شناخت و اسنادی هم در اختیار ندارم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه