اخبار داغ

رئیس انجمن زالوی ایران در گفت‌و‌گو با دانا؛

"لیچ‌تراپی" کپی غربی ها از "زالو درمانی"/ تولید داروی تزریقی، با اخذ بزاق زالو در "صنایع هایتک"/ دولت آقای رئیسی، خونی تازه در رگ و ریشه طب سنتی جاری می کند

"لیچ‌تراپی" کپی غربی ها از "زالو درمانی"/ تولید داروی تزریقی، با اخذ بزاق زالو در "صنایع هایتک"/ دولت آقای رئیسی، خونی تازه در رگ و ریشه طب سنتی جاری می کند
رئیس انجمن زالوی ایران با اشاره به اینکه پرزنت سازمان طب سنتی و سلامت رضوی در جلسه ای با آقای زئیسی، مورد حمایت رئیس جمهور منتخب قرار گرفت گفت: اخیراً در صنایع هایتک (High-tech) اقداماتی انجام شده که از اخذ بزاق زالو قرار است دارویی تولید کنند تا به صورت تزریق در بیماری های مختلف استفاده شود.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زالو درمانی برای احتقان وریدی زالوها کرمهای ابتدایی هستند که مکنده‌هایی در ابتدا و انتهای بدن آن‌ها برای خوردن خون وجود دارد و همچنین دارای دندان‌هایی برای ایجاد برش‌های سریع و ظریف هستند. این ویژگی‌ها باعث شده که زالوها برای حجامت سودمند باشند. حجامت یک درمان پزشکی است که خون را از بدن خارج می‌کند و تاریخچه آن به دوران باستان بازمی‌گردد. در قرن ۲۱، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از زالو درمانی را برای بیماری احتقان وریدی تایید کرد که در آن، خون در بخش‌های مختلف بدن جمع شده و رگها دیگر نمی‌توانند آن را به قلب بازگردانند. این شرایط بیشتر پس از عمل جراحی برای اتصال مجدد اندام بریده شده رخ می‌دهد. زالوها می‌توانند طی حدود ۴۵ دقیقه، مقادیر قابل‌توجهی از خون را از محل جراحی بیرون بکشند و اکسیژن بیشتری را به محل برسانند. علاوه بر آن، بزاق زالو دارای موادی با خواص منعقد کننده خون است که از خونریزی زخم جلوگیری می‌کند. خطر اصلی این درمان، کم خونی یا فقدان بیش از حد آهن است. حتی ممکن است محل گاز گرفتن زالو بر روی پوست بیمار عفونی شود.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

***

, ***, ***,

استاد "سید جلیل زادۀ احمدی " ؛ رئیس انجمن زالوی ایران و دبیر انجمن طب سنتی ایران در گفت و گو یا خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون پیشینه زالو درمانی گفت: در مورد خاستگاه و پیشینه زالو درمانی نقل قول های بسیاری وجود دارد؛ از جمله اینکه برخی از کشورها خود را مدعی ابداع این نوع درمان می دانند؛ اما اسناد محکمی در دست نیست؛ اما در رابطه با کشور ما آنچه مسلم است این است که در کتبی مانند «قانون ابوعلی سینا» بطور مبسوط در مورد زالو درمانی بحث شده است و قبل از بوعلی نیز اطباء و حکمای دیگری در مورد زالو درمانی مباحثی عنوان کرده اند.    

, استاد "سید جلیل زادۀ احمدی " ؛ رئیس انجمن زالوی ایران و دبیر انجمن طب سنتی ایران در گفت و گو یا خبرنگار اجتماعی, استاد, "سید جلیل زادۀ احمدی " , شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

خوردن چند میلی لیتر خون و تزریق 120 آنزیم به بدن میزبان

, خوردن چند میلی لیتر خون و تزریق 120 آنزیم به بدن میزبان, خوردن چند میلی لیتر خون و تزریق 120 آنزیم به بدن میزبان,

 

,

, ,

 

,

وی در پاسخ به سوالی پیرامون خاص و مزیت های زالودرمانی گفت: در بیان خواص زالو درمانی همین بس که بیشتر از ۱۲۰ آنزیم شناخته شده در بزاق زالو یافت می شود که با هر باز زالو اندازی این آنزیم ها از طریق خون وارد بدن فرد می شوند. این در حالی است که در یک بار که فرد زالو بیندازد، نهایتا زالو پنج تا 15 میلی لیتر خون از بدن میزبان می خورد و در مقابل 120 نوع آنزیم ارزشمند وارد بدن میزبان می‌کند؛ هر کدام از این آنزیم ها برای درمان یکی از دردهای مزمن بدن انسان بسیار مفید است.

,

 زاده احمدی در ادامه با اشاره به این نکته که قطعاً تعداد آنزیم های مفید موجود در بزاق زالو بیشتر از ۱۲0نوع است؛ ادامه داد: اما وجود ۱۲۰ آنزیم مورد اشاره کاملا در آزمایش ها به اثبات رسیده است.

,

 

,

عملکرد خارق العاده زالودرمانی در پیوند رگ، بافت و عصب

, عملکرد خارق العاده زالودرمانی در پیوند رگ، بافت و عصب , عملکرد خارق العاده زالودرمانی در پیوند رگ، بافت و عصب ,

رئیس انجمن زالوی ایران در ادامه به مهمترین کاربردهای زالو درمانی اشاره کرد و گفت: از مهم ترین کاربرد هایی که زالو درمانی دارد میتوان به پیوند رگ ها، پیوند بافت ها و پیوند عصب های بدن اشاره است که از طریق بزاق دهان زالو این پیوندها قابل ترمیم می باشد.

,

 

,

جایگاه زالو درمانی در طب امروز دنیا

, جایگاه زالو درمانی در طب امروز دنیا, جایگاه زالو درمانی در طب امروز دنیا,

 

,

, ,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که زالو درمانی در علوم پزشکی حال حاضر دنیا آیا اساسا کاربرد و جایگاهی دارد یا خیر؛ گفت: بله؛ اکثر کشورهای مطرح که صاحب علم پزشکی هستند با زالو درمانی آشنا هستند. به گونه ای که در بسیاری از کشورهای مطرح صاحب طب جهان بعد از عمل بیمار و خروج او از اتاق عمل، بیمار را به اتاق دیگری منتقل می کنند که به آن، "اتاق  لیچ‌تراپی" می گویند و بیمار در آنجا لیچ تراپی می شود.

, ", اتاق  لیچ‌تراپی, ",

 

,

بهبود سریع زخم های جراحی زالو درمانی

, بهبود سریع زخم های جراحی زالو درمانی, بهبود سریع زخم های جراحی زالو درمانی,

پدر زالو درمانی ایران در پاسخ به این سوال که در لیچ ترابی چه اقداماتی انجام می شود، گفت: آن کسی که اتاق لیگ تراپی را طراحی کرده با این هدف این کار را انجام داده که بلافاصله بعد از عمل جراحی لیچ‌‌درمانی کنند و این اقدام با زالواندازی در برخی مفاصل انجام می شود؛ لیچ درمانی در واقع با این هدف صورت می گیرد که زخم‌های بیمار با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری ترمیم پیدا کنند.

,

 

,

نقش زالو درمانی در پیوند اعضا

, نقش زالو درمانی در پیوند اعضا, نقش زالو درمانی در پیوند اعضا,

وی در رابطه با آمار عملکرد لیچ درمانی گفت: آنگونه که آمارها میگویند حدود ۹۸ درصد بیماران بعد از اتاق لیچ تراپی که در واقع همان زالو درمانی خودمان است، بهبود و وضعیت بسیار بهتری را در روند درمان خود مشاهده پیدا کرده اند؛ این در حالیست که لیچ تراپی برای بیمارانی که پیوند اعضا انجام داده‌اند، عملکرد غیر قابل باوری داشته؛ چرا که زالو درمانی در تثبیت پیوند و عدم پس زدگی عضو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

,

 

,

بجای بالن زدن و عمل جراحی باز، زالودرمانی گرفتگی عروق را حل می کند

, بجای بالن زدن و عمل جراحی باز، زالودرمانی گرفتگی عروق را حل می کند, بجای بالن زدن و عمل جراحی باز، زالودرمانی گرفتگی عروق را حل می کند,

 

,

, ,

 

,

زاده احمدی در ادامه اضافه کرد: زالو درمانی کاربردهای دیگری هم در علم امروز دارد که به جز موارد گفته شده بیماری ها و عوارضی چون باز کردن رگ‌ها و عروق مسدود است؛ عوارضی که فرد را تا اتاق عمل و سر حد مرگ می کشاند. در حالیکه مسدود شدن رگ ها که به آن تصلب شرائین گفته می شود در علم پزشکی امروز از طریق بالن زدن در رگ ها یا عمل جراحی باز و تعویض رگ مسدود شده قابل انجام است. امروزه کشورهایی که از بحث زالو درمانی آگاه هستند؛  قبل از هرگونه عمل جراحی به سراغ زالو درمانی می آیند چرا که یقین دارند در فرآیندی که پس از این کار انجام می شود مشکل گرفتگی رگ و عروق مسدود بیمار با این راهکار حل شدنی است؛ بنابراین افرادی که دارای تصلب شرایین هستند می‌توانند با زالودرمانی و بدون نیاز به جراحی های باز مشکل خود را حل کنند

,

 

,

کارکردهای دیگر زالو درمانی

, کارکردهای دیگر زالو درمانی, کارکردهای دیگر زالو درمانی,

 

,

, ,

 

,

رئیس انجمن زالوی ایران با تذکر این نکته که خواص زالو درمانی بیشمار است، ادامه داد: اگر بخواهیم به عملکرد بزاق زالو در بدن و زالودرمانی  بپردازیم، باید به قدر چند کتاب در مورد آنها حرف بزنیم. اما در این مجال به مهمترین ها اشاره می کنیم تا خوانندگان خود به دنبال این مقوله بروند، با این وجود زالو درمانی بجز موارد گفته شده برای کاهش دردها، درمان‌رماتیسم، بهبود کارکرد کبد و کلیه، برطرف کردن بیماری های پوستی و بسیاری از مشکلات دیگر کاربرد دارد.

,

 

,

زالو در مانی برای چه کسانی تجویز نمی شود؟

, زالو در مانی برای چه کسانی تجویز نمی شود؟, زالو در مانی برای چه کسانی تجویز نمی شود؟,

وی در بحث پاسخ به سوال دیگر که آیا اساسا، موارد منع مصرفی هم برای زالو درمانی توصیه شده است، گفت: بله؛ درمانگر زالو درمانی باید به موارد منع مصرف زالو درمانی توجه ویژه ای داشته باشد؛ چراکه زالو درمانی نمیتواند روی افرادی که بیماری های خونی از جمله "کم‌ خونی حاد" و "رقت خون" دارند انجام شود؛ یا در مواردی که بیمار دچار نازک شدن رگ می شود که زالو درمانی موجب می شود اینگونه افراد آسیب ببیند و رگ های آنها در وقت زالو درمانی پاره شود، لذا به هیچ عنوان زالو درمانی در این موارد توصیه نمی شو د.

,

 

,

تولید داروی تزریقی با اخذ بزاق زالو در صنایع هایتک

, تولید داروی تزریقی با اخذ بزاق زالو در صنایع هایتک, تولید داروی تزریقی با اخذ بزاق زالو در صنایع هایتک,

 

,

, ,

 

,

 

,

 وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که اخیراً در صنایع هایتک (High-tech) اقداماتی انجام شده به این صورت که بزاق زالو را گرفته‌اند و قرار است که به صورت تزریق در بیماری های مختلف استفاده شود. این روش برای افرادی که به خاطر حساسیت و چندش آور بودن زالو اندازی از این کار ممانعت می‌کنند می‌تواند مفید باشد؛ گرچه شیوه تزریق بزاق دهان زالو هنوز در دنیا مرسوم نشده است اما آن گونه که من شنیده‌ام قرار است که در صنایع های‌تک روی این مسئله به صورت جدی کار شود و اقدامات آن شروع شده است ولی هنوز به نتیجه نرسیده اند و در مراحل ابتدایی این پروژه قرار دارند.

, (High-tech),

 

,

استقبال آیت الله رئیسی از سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی

, استقبال آیت الله رئیسی از سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی, استقبال آیت الله رئیسی از سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی,

دبیر انجمن طب سنتی ایران در توضیح این سوال که وضعیت طب و سازمان طب سنتی را در دولت آینده آیت الله رئیسی چگونه ارزیابی می کنید، گفت: واقعیت این است که ما مدتی قبل نشستی با آقای رئیسی، رئیس جمهور منتخب در شهر مشهد و آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) داشتیم در این نشست وضعیت جدید طب سنتی و سازمان خود را [سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی] پرزنت کردیم و ایشان خیلی استقبال و حمایت کردند.

, [, سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی] , سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی,

وی در رابطه با وضعیت آکادمیک طب سنتی که یکی از اهدافی بود که در دو دولت متأخر با موانع جدی مواجه شد، گفت:: ما در اساسنامه سازمان طب سنتی و سلامت و رضوی ایران اسلامی تمام موارد را به صورت جامع دیده ایم، یعنی در واقع در ابعاد مختلف ما آن قدر شمول این سازمان را گسترده می دهیم می توان گفت که بر خلاف پیچیدگی های موجود در وزارت بهداشت ما بدون دنگ و فنگ و بروکراسی اداری این سازمان را تعریف کرده ایم؛ لذا ابعاد دانشکده‌ای، دانشگاهی، تالیفی، تحقیقی، پژوهشی و آموزشی و اعتباری را هم دیده ایم و در اساسانامه لحاظ کرده ایم.

,

زاده احمدی اضافه کرد: در امور بین الملل ها ما تمام مکاتب طبی دنیا را لحاظ کرده‌ایم و وضعیتی را فراهم کرده‌ایم که مکاتب طبی سایر کشورها بتوانند در سازمان طب سنتی و سلامت رضوی ایران اسلامی  شعبه داشته باشند تا این امکان را داشته باشیم که طب سنتی کشورمان را با سایر کشورها تبادل کنیم.

,

 

,

تائید بنیه علمی از سوی 100حکیم برجسته/ تائید اساسنامه در شورای تشخیص مصلحت نظام

, تائید بنیه علمی از سوی 100حکیم برجسته/ تائید اساسنامه در شورای تشخیص مصلحت نظام , تائید بنیه علمی از سوی 100حکیم برجسته/ تائید اساسنامه در شورای تشخیص مصلحت نظام ,

این فعال پیشکسوت عرصه طب ایرانی-اسلامی در خاتمه عنوان کرد: بسیاری از حکما و استادان طب سنتی اساسنامه و بنیه علمی سازمان را امضا کرده اند که بیشتر از 100 امضا از افراد صاحب نام و صاحب سبک در پای اساسنامه موجود است. حتی مصوبه و تائیدیه شورای تشخیص مصلحت نظام را روی این اساسنامه گرفته ایم و بسیاری از ارگان ها و سازمان های حساس نظام روی آن نظر مثبتی اعلام کرده‌اند که من در این مجال نمی توانم از انها نامی به میان بیاورم اما انشالله در آینده ای نزدیک تمام اطلاعات از این سازمان ها و ارگان ها منتشر خواهد شد.

,

 

,

شروع دولت آقای رئیسی؛ بای بسم الله احیاء طب سنتی

, شروع دولت آقای رئیسی؛ بای بسم الله احیاء طب سنتی, شروع دولت آقای رئیسی؛ بای بسم الله احیاء طب سنتی,

 

,

, ,

 

,

رئیس انجمن زالوی ایران در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: در حال حاضر حرکتی رو به جلو داریم که با وجود دیدگاه های ارزشمند آقای رئیسی بی تردید اوضاع بسیار بهتر خواهد شد که ما آماده ایم با تمام قوا فعالیت مان را در سراسر کشور آغاز کنیم؛ فقط بای بسم الله این جریان شروه به کار دولت آینده است که رئیس جمهور منتخب روی آن ابلاغ دستور بفرمایند و این اتفاق بیفتد که طب سنتی ایرانی-اسلامی ساماندهی شود و بتوانیم در حیطه رقابت سالم و خدمات رسانی به مردم مثمر ثمر باشیم و داشته های ارزشمند نیاکان خود را انشالله احیا کنیم که انشالله در نهایت و در کنار هم برنامه هایمان را طوری پیش ببریم که مردم درد و رنج و هزینه کمتری را به واسطه بیماری ها متحمل شوند.

,

 آقای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه