اخبار داغ

مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه:

روی عفاف و حجاب برچسب جنسیت نزنیم

روی عفاف و حجاب برچسب جنسیت نزنیم
مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید روی حجاب و عفاف برچسب جنسیت چسباند، گفت: حجاب مقوله‌ای فراجنسیتی است که همه افراد در هر سنی مشمول آن می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا حقیری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: وضعیت کنونی پوشش، حجاب و عفاف در کشورمان اعم از جوانان و دیگر افراد جامعه مناسب و زیبنده کشوری اسلامی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: یکی از موضوعات تاثیرگذار در ایجاد شرایط فعلی تعریف نادرست از مقوله حجاب و محصور و خلاصه کردن آن برای زنان است، حال آنکه حجاب و عفاف موضوعی فراجنسیتی و ارزشی انسانی است، همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم در بیان کرامات انسانی زن و مردم را مخاطب قرار
,
 
,
 مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه بیان کرد: توصیف نادرست از مقوله حجاب و عفاف و محدود کردن آن به جنس زنان موجب شده مردان آزادانه و به سلیقه خود در اماکان عمومی ظاهر شده و تکلیفی در این باره بر دوش خود احساس نکنند.
,
 
,
حقیری‌ افزود: از سویی توصیف و بیان ناصحیح مقوله حجاب و عفاف موجب موضع‌گیری‌ها در این باره شده، به این معنا که فرصتی برای بیان و درک ارزش آن فراهم نیامده و هرگونه اقدامی در این زمینه نتیجه عکس می‌دهد.
,
 
,
وی ادامه داد: بنابراین پیش از سیاست‎گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه حجاب و عفاف در جامعه در وهله اول باید آن را به عنوان یکی از کرامات انسانی تعریف کرده و سپس به بیان این مسئله بپردازیم که حجاب مسئله‌ای فراجنسیتی و مختص زنان و مردان است.
,
 
,
مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه با اشاره به تفسیر فلاسفه از کرامات انسانی، گفت: فیلسوفان ارزش‌های انسانی را در قوه عاقله خلاصه کرده و از آن به عنوان تعدیل‌کننده رفتار انسان و وجه تمایز بین او و دیگر موجودات یاد می‌کنند.
,
 
,
حقیری‌ اظهار کرد: فلاسفه همچنین عفاف را مطیع شدن قوع شهویه نسبت به قوه عاقله و منشا صدور کارهای معتدل می‌دانند که نه پرده‌دری کرده و گرفتار خمودی می‌شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: قرآن کریم نیز از عفت به معنای پاکدامنی و دوری از فحشا برای جوانانی که شرایط ازدواج آنان مهیا نیست یاد کرده، به این ترتیب وقتی صحبت از حجاب به میان می‌آید تنها جوانان مخاطب آن نبوده، بلکه همه افراد در هر سنی مخاطب قرار می‌گیرند.
,
 
,
انتهای پیام/*
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه