اخبار داغ

علمای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛

مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است/ بی حجابی سبب فرو پاشی و بی بند و باری خانواده ها می شود

مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است/ بی حجابی سبب فرو پاشی و بی بند و باری خانواده ها می شود
علمای اهل سنت معتقدند:‌ در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی با شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، اهمیت حجاب تا جایی است که دشمنان برای ضربه به نظام بر حجاب تمرکز کرده و از همه ابزارها به ویژه رسانه برای این امر استفاده می‌کنند به طوری که حتی زنان را تشویق می‌کنند تا تصاویر بی حجاب خود را در اجتماع منتشر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

چیستی فلسفه حجاب و آسیب‌هایی که در اثر بدحجابی به صورت فردی و اجتماعی وارد می ­شود از جمله مواردی است که در آگاهی بخشی به مخاطب مؤثر است و آنها را به حجاب جذب می‌کند.

به منظور بررسی مسئله حجاب و علل ترویج بدحجابی با علمای اهل سنت استان کردستان به گفت‌وگو پرداختیم.

حجاب بیمه کننده سلامت زنان و دختران مسلمان است

ماموستا  مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان گفت: یکی از کارکردهای مهم حجاب در حوزه اجتماعی است زیرا توجه به این مهم انسان را  از معاشرت ‌های بی بند وبار محفوظ می‌دارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون خانوادگی  جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی عنوان داشت: زنان مسلمان مایه شرف و آبروی جامعه اسلامی بوده که انتظار می رود نسبت به امر حجاب وعفاف توجه بیشتری داشته باشند.

ماموستا  شیرزادی افزود: انتظار می‌رود بانوان جامعه با مدنظر قراردادن آموزه‌های قرآنی از سلامت معنوی خویش حفاظت کنند و خود را برابر توطئه‌های ضدهویتی دشمنان مصون دارند.

این ماموستای اهل سنت عنوان کرد: حجاب و عفاف و توجه به این مهم جامعه را از گرفتار شدن در آسیب‌های اجتماعی مصون می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها وظیفه زنان نبوده و همه جامعه باید در این زمینه تلاش و دقت جدی داشته باشند.

 امام جمعه شهرستان مریوان افزود: در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

ماموستا شیرزادی گفت: زنان ایرانی امروز باحجاب و عفت خود توانسته‌اند راه‌های ترقی را پیموده و در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی الگو شوند.

مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است و بانوان جامعه ما همچنان که در تمامی عرصه‌ها با تأسی از آموزه‌های دینی رسالت خود را انجام داده‌اند در این ساحه نیز به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کردتودی؛ اظهار کرد: حجاب و عفاف، نقش آن در امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی مهم است و در حوزه جرم و جرم شناسی بخشی از جرایم و پرونده سازی ها معلول رعایت نکردن مسئله حجاب و عفاف است و دشمنان برای ترویج بی عفتی و بی وبنداری دارای برنامه هستند، بانوان باید حفظ شأن و شئون یک بانوی مسلمان از شئون مختلف اجتماعی بهره مند باشند.

وی با هشدار نسبت به غارت غیرت و ارزش‌ها توسط دشمنان افزود: برخی زنان خود را فقط برای نمایش در جامعه عرضه می‌کنند و باید مشخص شود که این لباس‌های خاص در کجا و با چه انگیزه‌ای تولید و در چه مسیری توزیع می‌شود.

ماموستا خدایی عنوان کرد: امروز اثرات مخرب بد حجابی و بی حجابی را همه به عینه می بینیم از مد گرایی و مصرف گرایی گرفته تا از هم پاشیدن خانواده تا مسائل غیر اخلاقی و هدر رفتن سرمایه های انسانی، جوانی که می‌توانست با فکری باز و خلاقانه در جهت رشد و شکوفایی جامعه قدم بر دارد متاسفانه بر اثر کوتاهی ها و آماده بودن زمینه فساد تبدیل به یک عنصر نا مطلوب می شود.

وی اضافه کرد: دشمنان با استفاده از رسانه های متعدد به دنبال آن هستند که ترویج بی حجابی داشته باشند و به صورت سازماندهی شده به ارزشهای الهی و انقلابی ضربه می زنند، با ماهواره برنامه های مختلفی می سازند تا عفت و خانواده را از بین ببرند و ازدواج سفید را معرفی می کنند که اینها جریان های تخریبی ارزشهای اسلامی است و مربوط به اسلام نیست.

ماموستا خدایی تاکید کرد: کم‌کاری و کوتاهی‌ها در حوزه عفاف باعث شده است تا در برخی از ادارات، اماکن عمومی شاهد بی‌حجابی باشیم، باید همه دستگاه‌های متولی و علما و بزرگان در خصوص فرهنگ‌سازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان و امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال ترویج هجمه فرهنگی در جامعه اسلامی و از بین بردن ارزش های دینی، ایجاد مدگرایی و فرهنگ ابتذال و تضعیف رکن اصلی خانواده یعنی زنان برای از هم فروپاشی خانواده ها است.

ماموستا خدایی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع حجاب یکی از مظاهر و پرچم های جامعه اسلامی محسوب می شود که باید در راستای ترویج این مهم و تزریق فرهنگ ناب اسلامی در جامعه به خصوص در بین خانواده ها  جامعه تلاش کنیم.

زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: انسان ها در طول تاریخ سعی کرده اند به ارتقای فرهنگ و آداب و سنن خویش بپردازند و در این میان مردم ایران به دلیل چندین هزار سال قدمت تاریخی نقش ویژه ای در تاریخ جهان دارند.

 وی افزود: کردها نیز با توجه به اینکه یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی به شمار می آیند در طول تاریخ پرافتخار خود همواره به مبحث پوشش و لباس توجه ویژه ای داشته اند.

 امام جمعه سنندج تصریح کرد: لباس زنان و مردان کردستانی از محجبه ترین پوشش های بشری بوده و باید این فرهنگ غنی حفظ و گرامی داشته شود.

 وی افزود: با ظهور اسلام نیز شاهد تحسین پوشش کردها بودیم و زنان و مردان کرد مسلمان در سایه آموزه های اسلامی به حفظ پوشش و فرهنگ اصیل خود در این حوزه نیز پرداختند.

 ماموستا رستمی اظهار کرد: در یک قرن اخیر حتی توطئه های رژیم پهلوی نیز موجب نشد که زنان و مردان کرد از پوشش غنی و محجبه خود دست بردارند.

 وی افزود: زنان کرد با بهره مندی از این پوشش غنی و محجبه خود توانسته اند در طول تاریخ در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری پررنگ داشته باشند و همواره تاریخ ساز بوده اند.

 امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: باید دشمنان بدانند که حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ کردی بوده و مردمان این خطه از میهن اسلامی با هوشیاری و بصیرت همه جانبه در برابر توطئه های فرهنگی و هویتی دشمنان ایستاده اند.

اگر حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود، دیگر شئونات اسلامی نیز ضربه خواهند خورد

ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت کردستان اظهار داشت: بی شک اگر حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود، دیگر شئونات اسلامی نیز ضربه خواهند خورد، لذا زنان و بانوان مسلمان دستورات قرآن و رسول اکرم (ص) نصب العین خود قرار دهند.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به نقش مهم مراکز و متولیان فرهنگی در بحث مبارزه با تبلیغات سو دشمنان علیه حجاب زن مسلمان، گفت: در سالهای اخیر آنگونه که شایسته است برنامه منسجم و کاربردی در بحث حجاب نداشته ایم و همین خلا فرصتی شد تا دشمنان تبلیغات مسموم خود را علیه این واجب دینی به راحتی اشاعه دهند.

امام جمعه موقت سنندج نسبت به نفوذ گسترده مظاهر بی حجابی و بی عفتی در جوامع اسلامی به ویژه در بین زنان مسلمان هشدار داد و افزود: باید برای مقابله با این معضل چاره ای اساسی اندیشیده شود.

ماموستا راستی آرامش دل‌ها، استحکام و پیوند خانوادگی و حفظ نسل‌‌ها را از ثمرات گران‌بهای رعایت حجاب و عفاف در جامعه ذکر کرد و افزود: حجاب و عفاف دو اصل اساسی هستند که در تمامی ادیان به ویژه در دین مقدس اسلام بر آن تأکید شده است.

حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان جامعه است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان و قرار گرفتن انرژی و توانایی شهروندان جامعه در مسیر پیشرفت و شکوفایی است.

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی رانصیب انسان می کند.

وی افزود: رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی به شمار می رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم است.

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست، گفت: آنچه می تواند جامعه ای را از آسیب های شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

وی ادامه داد: زنان با حفظ حجاب خود و ترغیب آن در محیط خانواده و تربیت فرزندان خود می توانند فرهنگ ساز رعایت حریم و حرمت شخصیت خود و دختران و پسرانشان باشند.

ماموستا محمدیان بیان داشت: دختری که به سن بلوغ می رسد، پسری که ممیز است و حلال و حرام را تشخیص می دهد باید علاوه بر آموزش و آگاهی بخشی از طریق نهادهای آموزشی و تربیتی تحت تعلیم والدین خویش به عنوان افراد اثرگذار و الگو قرار بگیرد و به خوبی به رعایت حرمت ها و حفظ حریم شخصیت های ظاهری و جسمی و رعایت عفت و حجاب بپردازد.

امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان و قرار گرفتن انرژی و توانایی شهروندان جامعه در مسیر پیشرفت و شکوفایی است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مقدمه و زمینه‌ساز توجه و اهتمام نسبت به بسیاری از واجبات الهی و وظایف انسانی دیگر است، اظهار داشت: از آنجاکه حجاب و عفاف، حکم واجب الهی و دستور صریح قرآن کریم است، زن و مرد مسلمانی که خود را مقید و ملتزم به این حکم الهی می‌داند، همواره در تلاش است افزون بر رعایت این حکم به لوازم و توابع آن نیز پایبند باشد.

ماموستا محمدیان گفت: اگر در جانعه اسلامی فرهنگ عفاف و حجاب رعایت نشود به دنبال آن فسادها و آسیب های دیگر به وجود می آید که مانع رشد و تعالی افراد در جامعه می شود.

کمرنگ شدن باورهای اسلامی در جامعه نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌ ها است

ماموستا عزیزی امیری امام جمعه موقت دهگلان گفت: هفته عفاف و حجاب یادآور مجاهدت و شجاعت زنان این سرزمین در دفاع از حجاب است و باید زنان و بانوان با همه توان و ظرفیت از این یادگار ارزشمند پاسداری کنند.

ماموستا ملا عزیزی امیری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی و شالوده زندگی است که نقش اساسی در انتقال ارزش‌ها دارد و امروز دشمنان اسلام و استکبار جهانی با واقف شدن به اهمیت تأثیرعفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی‌ حجابی وازهم گسستن کانون خانواده در نظام و جامعه اسلامی هستند.

وی رعایت حجاب و عفاف را یک تکلیف الهی دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و اظهار داشت: کمرنگ شدن باورهای اسلامی در بین افراد جامعه به ویژه قشر جوان نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌هاست.

ماموستا امیری بر لزوم صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه در بالابردن امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به علت کم رنک شدن باورهای دینی، تهاجم فرهنگی در حال شکل‌ گیری است که پایه و اساس جامعه یعنی خانوادها را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه گسترش روزافزون ماهواره‌ها و ترویج بی‌بندوباری در کشورهای جهان اسلام همگی نشان از هدفمند بودن تهاجم فرهنگی فکری و تبلیغی دشمن دارد، افزود: عفاف و حجاب در جوامع اسلامی مسئله‌ای اساسی است و به همین خاطر دشمنان دین مبین اسلام  سعی می‌کنند با گسترش بی‌ بند وباری اعتقادات مذهبی مسلمانان را از بین ببرند.

امام جمعه موقت دهگلان با تاکید براینکه رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه مردان هم باید در این زمینه تلاش و دقت جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر امروز بحث حجاب مطرح می‌شود این موضوع را در جامعه نباید به زنان نسبت داد چرا که رعایت حجاب و عفاف برای مردان جامعه نیز واجب است.

ماموستا امیری به تاثیرات تهاجم فرهنگی بر کارکرد خانواده‌ها گریزی زد و عنوان کرد: خانواده نخستین نهادی است که پیامدهای تهاجم فرهنگی به گونه‌های مختلف در آن ظاهر می‌شود.

وی از خـانواده به عنوان نخسـتین زیرســاخت جامعــه انســانی نام برد و گفت: بــی‌تــوجهی بــه نقــش خــانواده آســیب‌هــای جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کنند و در واقع اصلی‌ترین پایه‌های جامعه را به هم می‌ریزد.

امام جمعه موقت دهگلان افزود: امروز دشمنان اسلام با تولید محتواهای مختلف ضد فرهنگی به صورت جدی دنبال ضربه زدن به کانون خانواده‌ها هستند که باید با اجرای برنامه‌های مقابله‌ای با این هجمه‌ها، مانع از سست شدن پایه‌‌های خانواده شویم.

ماموستا امیری به نقش بانوان در پایداری کانون خانواده گریزی زد و گفت: زنان و مردان باید با رعایت شئونات اسلامی در راستای ترویج و نهادینه کردن زندگی اسلامی ایرانی با تمام توان تلاش کنند.

امام جمعه موقت دهگلان گفت: هفته عفاف و حجاب یادآور مجاهدت و شجاعت زنان این سرزمین در دفاع از حجاب است و باید زنان و بانوان ما با همه توان و ظرفیت از این یادگار ارزشمند پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده و در صدد متلاشی کردن بنیان خانوادها است گفت: هدف  دشمن طی سال های اخیر و در قالب جنگ نرم و فرهنگی، همواره دور کردن زنان و بانوان مسلمان از عفت و حجاب و ترویج بدحجابی در بنیان خانواده بوده است.

امام جمعه موقت دهگلان با تاکید بر اهمیت پوشش چادر برای بانوان گفت: یکی از وظایف اصلی مسئولان فرهنگی در ادارات مختلف این است که بانوان را با موضوعات مختلف در حوزه اهمیت پوشش چادر آشنا کنند.

وی با بیان اینکه حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن، عدم رعایت آن گناه محسوب می‌شود گفت: حجاب و پوشش امری ظاهری است که زن را در برابر نامحرمان حفظ می‌کند

ماموستا امیری با اشاره به پیشگام‌ بودن شهرستان دهگلان در دفاع از ارزش‌های دینی گفت: شهرستان دهگلان همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشگام بوده و امروز باید سعی کنیم همان فرهنگ دینی و اسلامی و همان پوشش محجبه را الگو قرار دهیم.

انتهای پیام/

,

چیستی فلسفه حجاب و آسیب‌هایی که در اثر بدحجابی به صورت فردی و اجتماعی وارد می ­شود از جمله مواردی است که در آگاهی بخشی به مخاطب مؤثر است و آنها را به حجاب جذب می‌کند.

,

به منظور بررسی مسئله حجاب و علل ترویج بدحجابی با علمای اهل سنت استان کردستان به گفت‌وگو پرداختیم.

,

, ,

حجاب بیمه کننده سلامت زنان و دختران مسلمان است

, حجاب بیمه کننده سلامت زنان و دختران مسلمان است, حجاب بیمه کننده سلامت زنان و دختران مسلمان است,

ماموستا  مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان گفت: یکی از کارکردهای مهم حجاب در حوزه اجتماعی است زیرا توجه به این مهم انسان را  از معاشرت ‌های بی بند وبار محفوظ می‌دارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون خانوادگی  جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.

,

وی عنوان داشت: زنان مسلمان مایه شرف و آبروی جامعه اسلامی بوده که انتظار می رود نسبت به امر حجاب وعفاف توجه بیشتری داشته باشند.

,

ماموستا  شیرزادی افزود: انتظار می‌رود بانوان جامعه با مدنظر قراردادن آموزه‌های قرآنی از سلامت معنوی خویش حفاظت کنند و خود را برابر توطئه‌های ضدهویتی دشمنان مصون دارند.

,

این ماموستای اهل سنت عنوان کرد: حجاب و عفاف و توجه به این مهم جامعه را از گرفتار شدن در آسیب‌های اجتماعی مصون می‌سازد.

,

وی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف تنها وظیفه زنان نبوده و همه جامعه باید در این زمینه تلاش و دقت جدی داشته باشند.

,

 امام جمعه شهرستان مریوان افزود: در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

,

ماموستا شیرزادی گفت: زنان ایرانی امروز باحجاب و عفت خود توانسته‌اند راه‌های ترقی را پیموده و در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی الگو شوند.

,

, ,

مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است

, مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است, مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است,

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است و بانوان جامعه ما همچنان که در تمامی عرصه‌ها با تأسی از آموزه‌های دینی رسالت خود را انجام داده‌اند در این ساحه نیز به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

,

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کردتودی؛ اظهار کرد: حجاب و عفاف، نقش آن در امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی مهم است و در حوزه جرم و جرم شناسی بخشی از جرایم و پرونده سازی ها معلول رعایت نکردن مسئله حجاب و عفاف است و دشمنان برای ترویج بی عفتی و بی وبنداری دارای برنامه هستند، بانوان باید حفظ شأن و شئون یک بانوی مسلمان از شئون مختلف اجتماعی بهره مند باشند.

,

وی با هشدار نسبت به غارت غیرت و ارزش‌ها توسط دشمنان افزود: برخی زنان خود را فقط برای نمایش در جامعه عرضه می‌کنند و باید مشخص شود که این لباس‌های خاص در کجا و با چه انگیزه‌ای تولید و در چه مسیری توزیع می‌شود.

,

ماموستا خدایی عنوان کرد: امروز اثرات مخرب بد حجابی و بی حجابی را همه به عینه می بینیم از مد گرایی و مصرف گرایی گرفته تا از هم پاشیدن خانواده تا مسائل غیر اخلاقی و هدر رفتن سرمایه های انسانی، جوانی که می‌توانست با فکری باز و خلاقانه در جهت رشد و شکوفایی جامعه قدم بر دارد متاسفانه بر اثر کوتاهی ها و آماده بودن زمینه فساد تبدیل به یک عنصر نا مطلوب می شود.

,

وی اضافه کرد: دشمنان با استفاده از رسانه های متعدد به دنبال آن هستند که ترویج بی حجابی داشته باشند و به صورت سازماندهی شده به ارزشهای الهی و انقلابی ضربه می زنند، با ماهواره برنامه های مختلفی می سازند تا عفت و خانواده را از بین ببرند و ازدواج سفید را معرفی می کنند که اینها جریان های تخریبی ارزشهای اسلامی است و مربوط به اسلام نیست.

,

ماموستا خدایی تاکید کرد: کم‌کاری و کوتاهی‌ها در حوزه عفاف باعث شده است تا در برخی از ادارات، اماکن عمومی شاهد بی‌حجابی باشیم، باید همه دستگاه‌های متولی و علما و بزرگان در خصوص فرهنگ‌سازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: امروز دشمنان و امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال ترویج هجمه فرهنگی در جامعه اسلامی و از بین بردن ارزش های دینی، ایجاد مدگرایی و فرهنگ ابتذال و تضعیف رکن اصلی خانواده یعنی زنان برای از هم فروپاشی خانواده ها است.

,

ماموستا خدایی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع حجاب یکی از مظاهر و پرچم های جامعه اسلامی محسوب می شود که باید در راستای ترویج این مهم و تزریق فرهنگ ناب اسلامی در جامعه به خصوص در بین خانواده ها  جامعه تلاش کنیم.

,

, ,

زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند

, زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند, زنان کردستانی در سایه حجاب و عفاف همواره تاریخ ساز بوده اند,

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: انسان ها در طول تاریخ سعی کرده اند به ارتقای فرهنگ و آداب و سنن خویش بپردازند و در این میان مردم ایران به دلیل چندین هزار سال قدمت تاریخی نقش ویژه ای در تاریخ جهان دارند.

,

 وی افزود: کردها نیز با توجه به اینکه یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی به شمار می آیند در طول تاریخ پرافتخار خود همواره به مبحث پوشش و لباس توجه ویژه ای داشته اند.

,

 امام جمعه سنندج تصریح کرد: لباس زنان و مردان کردستانی از محجبه ترین پوشش های بشری بوده و باید این فرهنگ غنی حفظ و گرامی داشته شود.

,

 وی افزود: با ظهور اسلام نیز شاهد تحسین پوشش کردها بودیم و زنان و مردان کرد مسلمان در سایه آموزه های اسلامی به حفظ پوشش و فرهنگ اصیل خود در این حوزه نیز پرداختند.

,

 ماموستا رستمی اظهار کرد: در یک قرن اخیر حتی توطئه های رژیم پهلوی نیز موجب نشد که زنان و مردان کرد از پوشش غنی و محجبه خود دست بردارند.

,

 وی افزود: زنان کرد با بهره مندی از این پوشش غنی و محجبه خود توانسته اند در طول تاریخ در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری پررنگ داشته باشند و همواره تاریخ ساز بوده اند.

,

 امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: باید دشمنان بدانند که حجاب و عفاف جزو لاینفک فرهنگ کردی بوده و مردمان این خطه از میهن اسلامی با هوشیاری و بصیرت همه جانبه در برابر توطئه های فرهنگی و هویتی دشمنان ایستاده اند.

,

, ,

اگر حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود، دیگر شئونات اسلامی نیز ضربه خواهند خورد

, اگر حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود، دیگر شئونات اسلامی نیز ضربه خواهند خورد, اگر حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود، دیگر شئونات اسلامی نیز ضربه خواهند خورد,

ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت کردستان اظهار داشت: بی شک اگر حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود، دیگر شئونات اسلامی نیز ضربه خواهند خورد، لذا زنان و بانوان مسلمان دستورات قرآن و رسول اکرم (ص) نصب العین خود قرار دهند.

,

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به نقش مهم مراکز و متولیان فرهنگی در بحث مبارزه با تبلیغات سو دشمنان علیه حجاب زن مسلمان، گفت: در سالهای اخیر آنگونه که شایسته است برنامه منسجم و کاربردی در بحث حجاب نداشته ایم و همین خلا فرصتی شد تا دشمنان تبلیغات مسموم خود را علیه این واجب دینی به راحتی اشاعه دهند.

,

امام جمعه موقت سنندج نسبت به نفوذ گسترده مظاهر بی حجابی و بی عفتی در جوامع اسلامی به ویژه در بین زنان مسلمان هشدار داد و افزود: باید برای مقابله با این معضل چاره ای اساسی اندیشیده شود.

,

ماموستا راستی آرامش دل‌ها، استحکام و پیوند خانوادگی و حفظ نسل‌‌ها را از ثمرات گران‌بهای رعایت حجاب و عفاف در جامعه ذکر کرد و افزود: حجاب و عفاف دو اصل اساسی هستند که در تمامی ادیان به ویژه در دین مقدس اسلام بر آن تأکید شده است.

,

, ,

حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان جامعه است

, حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان جامعه است, حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان جامعه است,

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان و قرار گرفتن انرژی و توانایی شهروندان جامعه در مسیر پیشرفت و شکوفایی است.

,

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی رانصیب انسان می کند.

,

وی افزود: رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی به شمار می رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم است.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست، گفت: آنچه می تواند جامعه ای را از آسیب های شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

,

وی ادامه داد: زنان با حفظ حجاب خود و ترغیب آن در محیط خانواده و تربیت فرزندان خود می توانند فرهنگ ساز رعایت حریم و حرمت شخصیت خود و دختران و پسرانشان باشند.

,

ماموستا محمدیان بیان داشت: دختری که به سن بلوغ می رسد، پسری که ممیز است و حلال و حرام را تشخیص می دهد باید علاوه بر آموزش و آگاهی بخشی از طریق نهادهای آموزشی و تربیتی تحت تعلیم والدین خویش به عنوان افراد اثرگذار و الگو قرار بگیرد و به خوبی به رعایت حرمت ها و حفظ حریم شخصیت های ظاهری و جسمی و رعایت عفت و حجاب بپردازد.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: حجاب و عفاف موجب امنیت و آرامش روان و قرار گرفتن انرژی و توانایی شهروندان جامعه در مسیر پیشرفت و شکوفایی است.

,

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مقدمه و زمینه‌ساز توجه و اهتمام نسبت به بسیاری از واجبات الهی و وظایف انسانی دیگر است، اظهار داشت: از آنجاکه حجاب و عفاف، حکم واجب الهی و دستور صریح قرآن کریم است، زن و مرد مسلمانی که خود را مقید و ملتزم به این حکم الهی می‌داند، همواره در تلاش است افزون بر رعایت این حکم به لوازم و توابع آن نیز پایبند باشد.

,

ماموستا محمدیان گفت: اگر در جانعه اسلامی فرهنگ عفاف و حجاب رعایت نشود به دنبال آن فسادها و آسیب های دیگر به وجود می آید که مانع رشد و تعالی افراد در جامعه می شود.

,

, ,

کمرنگ شدن باورهای اسلامی در جامعه نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌ ها است

, کمرنگ شدن باورهای اسلامی در جامعه نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌ ها است, کمرنگ شدن باورهای اسلامی در جامعه نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌ ها است,

ماموستا عزیزی امیری امام جمعه موقت دهگلان گفت: هفته عفاف و حجاب یادآور مجاهدت و شجاعت زنان این سرزمین در دفاع از حجاب است و باید زنان و بانوان با همه توان و ظرفیت از این یادگار ارزشمند پاسداری کنند.

,

ماموستا ملا عزیزی امیری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی و شالوده زندگی است که نقش اساسی در انتقال ارزش‌ها دارد و امروز دشمنان اسلام و استکبار جهانی با واقف شدن به اهمیت تأثیرعفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی‌ حجابی وازهم گسستن کانون خانواده در نظام و جامعه اسلامی هستند.

, کُردتودی،,

وی رعایت حجاب و عفاف را یک تکلیف الهی دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و اظهار داشت: کمرنگ شدن باورهای اسلامی در بین افراد جامعه به ویژه قشر جوان نتیجه تاثیرات تهاجم فرهنگی در خانواده‌هاست.

,

ماموستا امیری بر لزوم صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه در بالابردن امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار است.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به علت کم رنک شدن باورهای دینی، تهاجم فرهنگی در حال شکل‌ گیری است که پایه و اساس جامعه یعنی خانوادها را هدف قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه گسترش روزافزون ماهواره‌ها و ترویج بی‌بندوباری در کشورهای جهان اسلام همگی نشان از هدفمند بودن تهاجم فرهنگی فکری و تبلیغی دشمن دارد، افزود: عفاف و حجاب در جوامع اسلامی مسئله‌ای اساسی است و به همین خاطر دشمنان دین مبین اسلام  سعی می‌کنند با گسترش بی‌ بند وباری اعتقادات مذهبی مسلمانان را از بین ببرند.

,

امام جمعه موقت دهگلان با تاکید براینکه رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه مردان هم باید در این زمینه تلاش و دقت جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر امروز بحث حجاب مطرح می‌شود این موضوع را در جامعه نباید به زنان نسبت داد چرا که رعایت حجاب و عفاف برای مردان جامعه نیز واجب است.

,

ماموستا امیری به تاثیرات تهاجم فرهنگی بر کارکرد خانواده‌ها گریزی زد و عنوان کرد: خانواده نخستین نهادی است که پیامدهای تهاجم فرهنگی به گونه‌های مختلف در آن ظاهر می‌شود.

,

وی از خـانواده به عنوان نخسـتین زیرســاخت جامعــه انســانی نام برد و گفت: بــی‌تــوجهی بــه نقــش خــانواده آســیب‌هــای جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کنند و در واقع اصلی‌ترین پایه‌های جامعه را به هم می‌ریزد.

,

امام جمعه موقت دهگلان افزود: امروز دشمنان اسلام با تولید محتواهای مختلف ضد فرهنگی به صورت جدی دنبال ضربه زدن به کانون خانواده‌ها هستند که باید با اجرای برنامه‌های مقابله‌ای با این هجمه‌ها، مانع از سست شدن پایه‌‌های خانواده شویم.

,

ماموستا امیری به نقش بانوان در پایداری کانون خانواده گریزی زد و گفت: زنان و مردان باید با رعایت شئونات اسلامی در راستای ترویج و نهادینه کردن زندگی اسلامی ایرانی با تمام توان تلاش کنند.

,

امام جمعه موقت دهگلان گفت: هفته عفاف و حجاب یادآور مجاهدت و شجاعت زنان این سرزمین در دفاع از حجاب است و باید زنان و بانوان ما با همه توان و ظرفیت از این یادگار ارزشمند پاسداری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده و در صدد متلاشی کردن بنیان خانوادها است گفت: هدف  دشمن طی سال های اخیر و در قالب جنگ نرم و فرهنگی، همواره دور کردن زنان و بانوان مسلمان از عفت و حجاب و ترویج بدحجابی در بنیان خانواده بوده است.

,

امام جمعه موقت دهگلان با تاکید بر اهمیت پوشش چادر برای بانوان گفت: یکی از وظایف اصلی مسئولان فرهنگی در ادارات مختلف این است که بانوان را با موضوعات مختلف در حوزه اهمیت پوشش چادر آشنا کنند.

,

وی با بیان اینکه حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن، عدم رعایت آن گناه محسوب می‌شود گفت: حجاب و پوشش امری ظاهری است که زن را در برابر نامحرمان حفظ می‌کند

,

ماموستا امیری با اشاره به پیشگام‌ بودن شهرستان دهگلان در دفاع از ارزش‌های دینی گفت: شهرستان دهگلان همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشگام بوده و امروز باید سعی کنیم همان فرهنگ دینی و اسلامی و همان پوشش محجبه را الگو قرار دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه