اخبار داغ

گرانی‌ها ادامه دارد؛

مرغ باز هم از سفره‌ها پر کشید/ هر کیلو مرغ آزاد بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان!!

مرغ باز هم از سفره‌ها پر کشید/ هر کیلو مرغ آزاد بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان!!
ماجرای افزایش شدید قیمت مرغ این روزها به یکی از دغدغه ‌های اصلی مردم تبدیل شده است. مرغی که مسئولان می ‌گویند باید با قیمت مصوب فروخته شود، اما فروشندگان به دلایل مختلف حاضر به این کار نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت مصوب دولتی مرغ بوده اما هم اکنون مرغ در مراکز عرضه به قیمت دولتی کیلویی  ۲۸ هزار تومان است که در خرده فروشی ‌های ارومیه بین ۳۰ تا حتی بیش از ۳۵ هزار تومان به فروش می‌ رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

ماجرای افزایش قیمت مرغ این روزها به یکی از دغدغه ‌های اصلی مردم تبدیل شده است. مرغی که مسئولان می ‌گویند باید با قیمت مصوب فروخته شود، اما فروشندگان به دلایل مختلف حاضر به این کار نیستند، اگر هم باشد به دلیل دلال بازی مرغ در فروشگاه های خرده فروشی نیز پیدا نمی شود.

,

فروش مرغ آزاد ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان در ارومیه

, فروش مرغ آزاد ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان در ارومیه,

مرضیه آزادی یکی از شهروندان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: پس از اینکه به چندین فروشگاه عرضه مرغ و محصولات پروتئینی برای تهیه مرغ مراجعه کردم یا گفتند تمام شده و یا قیمتی بیشتر از ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای هر کیلو مرغ اعلام کردند.

, اروم نیوز،,

وی، افزود: پس از گشتن در سطح شهر در یک فروشگاه واقع در خیابان ولیعصر ارومیه هر مرغ را از قرار کیلویی ۲۸ هزار تومان توانستم تهیه کنم که این میزان نرخ دولتی عرضه مرغ بود.

,

این شهروند ارومیه ای بیان کرد: نمی شود گفت عادت کرده ایم اما در برابر کمبودها و گرانی های پی در پی و ماهانه دیگر کمتر نق می زنیم، مرغ و گوشت از سفره های ما رخت بربسته و به غذاهای سنتی و محلی همچون انواع آش و خوراک ها روی آورده ایم تا شرمنده فرزندان خود نباشیم.

,

آزادی با گلایه از مسئولان گفت: مگر تحمل مردم چقدر است، چه اندازه در سطح رفاه و درآمد خانواده ها تغییر و افزایشی آمده که هر روز باید شاهد گرانی انواع کالاهای اساسی همچون مرغ و لبنیات و نان باشیم؟ کسی به فکر قشر ضعیف و کم درآمد جامعه نیست.

,

مرغ در ارومیه نایاب شد

, مرغ در ارومیه نایاب شد,

علی عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه کلی جست و جو برای خرید یک قطعه مرغ در شهر داشته، گفت: پس از اینکه چندین ساعت در فروشگاه ها گشتم به زحمت و خواهش و تمنا در یک فروشگاه محله توانستم یک قطعه مرغ  به قیمت کیلویی ۳۳ هزار تومان بخرم.

, اروم نیوز، ,

این شهروند ارومیه ای، افزود: این فروشگاه هم دو قوطی مرغ در دست داشت که گفت پس از ساعت انتظار همین دو قوطی را خریده ام و ظاهرا مراکز توزیع عمده هم مرغی برای فروش به فروشگاه های عرضه ندارند.

,

گرانی و کندی تامین نهاده های دامی از دلایل گرانی مرغ

, گرانی و کندی تامین نهاده های دامی از دلایل گرانی مرغ,

افزایش قیمت و چند نرخی شدن باعث حضور پررنگ‌تر دلالان در بازار می‌ شود، زمانی که بازار آرامش دارد سودجویی هم به حداقل می ‌رسد و دلالان هم نقش کمتری در جا به‌ جایی کالا دارند. در این بین ساختارهای سنتی نظام توزیع موجب تشدید مشکلات و بیشتر شدن حضور دلالان در بازار می‌ شود.

,

کمبود و یا کندی تامین نهاده‌ ها نیز موجب می‌ شود مرغداران در تغذیه مرغ ‌ها با مشکل مواجه شوند و این مسأله موجب کمبود عرضه مرغ در بازار و فرصتی برای سودجویان می شود.

,

یکی از مرغداران ارومیه ای با اشاره به نهاده های دامی که در اختیار مرغداران قرار می گیرد، اظهار کرد: هزینه تولید فقط نهاده نیست هزینه ‌های دیگر مانند واکسن، دارو و حمل و نقل بشدت بالا رفته و به همین دلیل تولیدکنندگان حاضر نیستند مرغ را با قیمت مصوب بفروشند و این مسأله نهاده ها تنها یکی از دلایل گرانی است.

,

وی، افزود: فقط تولیدکنندگانی که برای تحویل مرغ تولیدی به جهاد کشاورزی تعهد دارند، مرغ را با قیمت مصوب درب مرغداری می ‌فروشند و سایر تولیدکنندگان برای جبران هزینه‌ های خود مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب می ‌فروشند.

,

بازدید شبانه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از کشتارگاه مرغ

, بازدید شبانه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از کشتارگاه مرغ,

با ادامه گرانی و کمبود عرضه این کالا، علی پیرمرادی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه شبانه از کشتارگاه مرغ برآیند ارومیه بازدید کرد تا در جریان بررسی وضعیت عرضه و توزیع مرغ قرار گیرد.

,

در این بازدید که شب گذشته صورت گرفت، وضعیت عرضه و توزیع مرغ در ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

,

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه تامین مرغ شهرستان ارومیه در اولویت قرار دارد، ‏اظهار کرد: به مرغداران اعلام شده است تا تامین کامل نیاز مرغ شهرستان، هیچگونه مجوزی ‏برای خروج تولیدات به سایر شهرستان‌ ها را ندارند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد ‏جدی خواهد شد.‏

, اروم نیوز،,

علی پیرمرادی، افزود: تولید کنندگانی که نهاده دولتی با نرخ یارانه‌ای دریافت کردند اما مرغ ‌ها را خارج از ‏شبکه توزیع عرضه می ‌کنند، باید طبق قانون جریمه شوند.‏

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار مرغ بیان کرد: به منظور نظارت حداکثری بر عرضه مرغ، تیم‌ های نظارتی جهاد کشاورزی با همکاری و همراهی اداره دامپزشکی و اداره صمت ‏ارومیه، بازدیدهای مشترکی از کشتارگاه‌ ها و مراکز عرضه مرغ شهرستان انجام می ‌دهند و این ‏نظارت‌ های مستقیم در کنار ابزارهای نظارتی غیرمستقیم به صورت مداوم ادامه ‏خواهد یافت تا در بازار مرغ شاهد یک تعادل نسبی باشیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه تصریح کرد: هدف اصلی از این نظارت ها، راستی آزمایی میزان مرغ بارگیری شده به کشتارگاه، میزان تحویل گوشت مرغ متناسب با نهاده های دریافتی به وسیله مرغدار و بر اساس شیوه نامه ارسالی از طرف وزارتخانه است.

,

پیرمرادی ابراز کرد: این نظارت از بهمن ماه سال ۹۹ به منظور بهبود روند تنظیم بازار مرغ انجام شده و این امر به صورت مستمر ادامه دارد.

,

گفتنی است در ماه گذشته یک میلیون و سیصد هزار قطعه مرغ، (بالغ بر  ۳ هزار تن مرغ) از ۳ کشتارگاه ارومیه توزیع و روانه بازار شده است.

,

جوجه ریزی نزدیک  به ۴۸۰هزار قطعه مرغ گوشتی آرین در آذربایجان غربی

, جوجه ریزی نزدیک  به ۴۸۰هزار قطعه مرغ گوشتی آرین در آذربایجان غربی,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از جوجه ریزی ۴۸۰ هزار و ۵۵۰ قطعه مرغ گوشتی آرین طی سالجاری در استان خبر داد.

,

رضا یوسفی رضایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه احیای مرغ نژاد آرین پس از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و در این زمینه استان آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در کشور است، افزود: این میزان جوجه ریزی توسط ۲۱ واحد مرغ گوشتی در استان انجام شده است.

, اروم نیوز،,

وی با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های وسیعی برای تولید مرغ آرین وجود دارد، ادامه داد: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک، کارخانجات جوجه کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته و این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت کاملاً ایرانی آرین است.

,

یوسفی رضایی با اشاره به میزان جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ آرین طی سال گذشته در استان اضافه کرد: در سال گذشته ۲۴واحد مرغ گوشتی به تعداد ۵۴۶ هزار و ۶۱۰ قطعه جوجه ریزی آرین انجام شده است.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به جوجه ریزی مرغ گوشتی آرین به تعداد ۵۱۲ هزار و ۴۵۵قطعه توسط ۷ واحد مرغ مادر گوشتی طی سال گذشته و امسال در استان، عنوان کرد: همچنین دو واحد مرغ اجداد گوشتی در شهرستانهای ارومیه و بوکان نیز اقدام به جوجه ریزی مرغ آرین کرده اند.

,

یوسفی رضایی با بیان اینکه مجموع جوجه تولیدی نژاد آرین از واحد های مرغ مادر استان در سال جاری بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی  است ، گفت: تولید نژاد آرین در کشور به عنوان جایگزین سایر نژادهای خارجی است که در زمان تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی توانست با یک مهندسی خلاقانه معادله‌های دشمنان را به هم بریزد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با اشاره به بسته ترویجی، توسعه مرغ آرین در تمام زنجیره ها از جمله اجداد، مادر و جوجه گوشتی در استان افزود: اولویت تامین و تحویل نهاده ها با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات دارو و واکسن با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات با نرخ مناسب و استمهال وام تولید کنندگان ذیربط از مهمترین این بسته های حمایتی است.

,

یوسفی رضایی، عدم دریافت هر گونه هزینه و تعرفه در صدور مجوز،صدور حداکثر ظرفیت مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل آن، بخشودگی۵۰ درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار واولویت خرید گوشت مرغ و ذخایر استراتژیک با قیمت بالاتر توسط شرکت پشتیبانی امور دام را از دیگر بسته های حمایتی از مرغ آرین در استان عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه