اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی عنوان کرد؛

کاهش ۴/۳ درصدی ولادت‌های خراسان شمالی/ کمترین میزان تولدها مربوط به جاجرم است

کاهش ۴/۳ درصدی ولادت‌های خراسان شمالی/ کمترین میزان تولدها مربوط به جاجرم است
علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۶۸ واقعه ولادت طی سه ماهه سال ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، گفت: تعداد موالید ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۸ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: براین اساس تعداد یک هزار و ۸۵۲ پسر و یک هزار و ۷۱۶ دختر در سال جاری به دنیا آمده اند.

زاهدی نیا اضافه کرد: علاوه بر این از کل ولادت های ثبت شده طی سه ماهه سال جاری در خراسان شمالی، دوهزار و ۴۱۱ واقعه شهری و یک هزار و ۱۵۷ واقعه روستایی بوده اند، که با توجه به جمعیت میاندوره ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، ۱۵.۷ در هزار است که از متوسط کشوری نرخ ولادت که ۱۴ در هزار می باشد بالاتر است.

وی یادآور شد: با توجه به گزارش ولادت های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی مادران ۲۵-۲۹ سال با تعداد ۹۴۴ رویداد ولادت اختصاص یافته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: اسامی امیرعلی، علی ، محمد، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی ۵۸ ، ۵۰ ، ۴۶ ، ۴۱ و۳۶ پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های ۶۱ ، ۴۳، ۴۲، ۳۶ و ۲۸ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

زاهدی نیا اظهار داشت: شهرستان بجنورد با ثبت تعداد دو هزار و ۷۸ واقعه ولادت در سه ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد ۷۴ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارا بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه