اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

۲۰ هزار مگاوات کمبود برق داریم

۲۰ هزار مگاوات کمبود برق داریم
هادی بیگی‌نژاد از کمبود ۲۰ هزار مگاوات برق در کشور خبر داد و گفت: برای تأمین انرژی برق باید ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و سیکل ترکیبی را در دستور کار قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره عوامل مؤثر در قطعی‌های مکرر برق اظهار داشت: سوءمدیریت‌ تنها یکی از عوامل مؤثر در قطعی مکرر برق است. در حقیقت کشور ایران با کمبود شدید برق مواجه است. به عبارت دیگر دولت از ساخت نیروگاه‌های تولید برق آن هم به تعداد زیاد بنا به دلایلی غفلت کرده و امروز کمبود شدید برق نتیجه این غفلت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: همچنین میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته و نیروگاه‌های برق‌آبی هم بخشی از توان خود را با کاهش بارندگی از دست داده‌اند.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر شرایط مدیریت نشود، بر دامنه مشکلات کمبود برق افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش کمبود منابع مالی در به وجود آمدن شرایط فعلی را نمی‌توان نادیده گرفت، اما دولت که می‌دانست تأمین برق مورد نیاز از نان شب هم واجب‌تر است، پس چرا وزارت نیرو از سال‌های قبل برق صنایع را از برق مصارف خانگی جدا نکرد؟ نه اینکه کار از کار بگذرد و قطعی برق مشکلاتی را برای مشاغل کوچک و واحدهای مسکونی به وجود بیاورد و تازه آقایان به فکر بیفتند که فراخوان مشارکت واحدهای صنعتی در تولید ۱۰ هزار مگاوات برق را صادر کنند!

,

بیگی‌نژاد معتقد است؛ وزارت نیرو چنین فراخوانی را باید سال‌های گذشته صادر می‌کرد و از هشت سال قبل تدابیری را می‌اندیشید که برق صنایع بزرگ از برق صنایع کوچک و مسکونی تفکیک می‌شد.

,

وی بیان کرد: مشکل کمبود برق کشور تنها با راه‌اندازی حجم بالایی از نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی یا نیروگاه‌های برق بادی حل‌وفصل نمی‌شود. ما ۲۰ هزار مگاوات کمبود برق داریم و این میزان کمبود برق تنها و تنها با راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و نیروگاه‌های هسته‌ای قابل جبران است. نیروگاه‌های خورشیدی و بادی فعلاً از بهره‌وری بالایی برخوردار نیستند که بتوان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کلان کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه