اخبار داغ

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد:

اهمیت لجستیک هلال احمر یزد در سانحه اتوبوس سرباز معلمان بیشتر نمایان شد/یزد فاقد تیم منسجم امدادی برای سیلاب

اهمیت لجستیک هلال احمر یزد در سانحه اتوبوس سرباز معلمان بیشتر نمایان شد/یزد فاقد تیم منسجم امدادی برای سیلاب
سید مهدی حسینی گفت: در این حادثه اهمیت وجود دستگاه های لجستیکی هلال احمر بیش از پیش نمایان شد واگر تجهیزات هلال احمر تامین نبود این حادثه می توانست تلفات جانی بیشتری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه پشتیبانی عملیات های امداد و نجات در حوادث توسط لجستیک جمعیت هلال احمر انجام می شود اظهار کرد: در این جمعیت که فعالیت های داوطلبانه افتخار بزرگی است، توسعه لجستیک و تجهیزات و آمادگی منابع انسای نقش مهمی در مدیریت بحران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حسینی افزود: با این تجهیزات بتوان امداد و نجات را در سیلاب،  آوار،  گم شدن افراد، در حوادث جاده ای و کوهستان به بهترین نحو مدیریت کرد، هرچند آرزوی ما این است از این تجهیزات استفاده نشود.

,

وی ادامه داد: تمامی مراحل مربوط به بالگرد امداد و نجات هلال احمر استان یزد که به صورت شبانه روزی اماده امدادرسانی به کلیه مناطق استان و حتی کشور است، تجهیزات تیم های تخصصی امداد و نجات کوهستان، ناوگان سنگین و نیمه سنگین ترابری در حوزه لجستیک هلال احمر تامین و تجهیز می شوند.

,

, ,

تجهیز پایگاه های دوازده گانه هلال احمر یزد به خودرو نجات

, تجهیز پایگاه های دوازده گانه هلال احمر یزد به خودرو نجات, تجهیز پایگاه های دوازده گانه هلال احمر یزد به خودرو نجات,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به فعالیت 12 پایگاه امداد و نجات جاده ای در استان یزد افزود: مهم ترین بحث لجستیکی در پایگاه های امداد ونجات خودروهای نجات است که در حوادث مختلف به ویژه سوانح جاده ای که نیاز به رهاسازی مصدومین است این خودروها می توانند بسیار کارآمد باشند که خوشبختانه تمامی پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان به این خودرو مجهز هستند و این در حالی است که در هر پایگاه یک دستگاه امبولانس هم در کنار هر خودرو نجات مستقر است.

,

حسینی اذعان کرد: در ۲ اتفاقی که سال ۹۹ رخ داد، نیاز به پهباد جست و جوگر در عملیات جست وجو و امدادرسانی و تجهیز ناوگان امدادی احساس شد  که با توجه به اتفاق های سال گذشته به دلیل گم شدن افراد در کوهستان و عرصه های بیابانی، استان یزد جزو سه استانی است که پهباد جست و جو امدادی با مجوز سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی دریافت کرد و هم اکنون در زمره تجهیزات امدادی آماده به کار است.

,

, ,

استان یزد در وضعیت بهتر لجستیکی نسبت به سایر استان ها

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی استان یزد گفت: استان یزد با توجه به شرایط اقلیمی مختلف از جمله کویر، کوهستان و مهم تر از همه شرایط ترانزیتی جاده های ان به عنوان مرکز راه های مواصلاتی کشور و حتی بروز حوادث طبیعی چون وقوع سیلاب می طلبد که در حوزه لجستیک امداد و نجات هم شرایط ویژه ای داشته باشدکه خوشبختانه استان یزد نسبت به سایر استان ها کشور در شرایط خیلی خوبی قرار دارد.

,

وی عنوان کرد: بسیاری از استان ها در حوزه امداد هوایی هنوز آشیانه هم ندارند و این درحالی است که با پیگیری های مکرر مسئولان هلال احمر استان و مسئولان استانی این امر محقق شد و بالگرد امدادی به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی و امداد رسانی است.

,

حسینی با اشاره به تخصیص 9 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در یکسال گذشته گفت: شاید در شرایط کشور وضعیت لجستیک هلال احمر متناسب به جاده ها و برخی شرایط نباشد اما با تلاشی که در استان یزد صورت گرفت این استان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

,

, ,

لجستیک هلال احمر راهگشای امداد رسانی در سانحه اتوبوس  سرباز معلمان

, لجستیک هلال احمر راهگشای امداد رسانی در سانحه اتوبوس  سرباز معلمان, لجستیک هلال احمر راهگشای امداد رسانی در سانحه اتوبوس  سرباز معلمان,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به حادثه اخیر اتوبوس سربازان معلم در منطقه دهشیر تفت ابراز کرد: در این حادثه اهمیت وجود دستگاه های لجستیکی هلال احمر بیش از پیش نمایان شد چرا که بلافاصله بعد از درخواست کمک بالگرد جمعیت به منطقه اعزام شد و 7 نفر از مصدومینی که در شرایط وخیم قرار داشتند به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شدند.

,

, ,

وی ادامه داد: نکته مهمتر اینکه مرحله امدادرسانی همه دستگاه های امدادرسان از جمله اورژانس وابسته به به خودروهای نجاتی بود که از دو پایگاه امام خمینی (ره) ابرکوه و حاج احمد متوسلیان در تفت به منطقه اعزام شدند که مطمئنا اگر وضعیت لجستیکی هلال احمر تامین نبود این حادثه می توانست تلفات جانی بیشتری داشته باشد.

,

کمبود در برخی استانداردهای امداد کوهستان استان یزد

, کمبود در برخی استانداردهای امداد کوهستان استان یزد, کمبود در برخی استانداردهای امداد کوهستان استان یزد,

حسینی با اشاره به شرایط کوهستانی در مناطق شیرکوه گفت: خوشبختانه استان در حوزه امداد  و نجات کوهستان هم با وجود تجهیزات تخصصی توانسته موفق عمل کند چراکه امروز استان یزد یکی از مجهزترین و کم نظیرترین سالن های تخصصی تمرینات امداد و نجات در کوهستان را دارد و همین در آموزش و آمادگی تیم های تخصصی کوهستان بسیار اهمیت دارد.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان یزد دو تیم تخصص کوهستان یکی در مرکز استان و یکی در شهرستان تفت دارد که تاکنون توانسته اند در حوادث مختلف کوهستانی نقش مهمی را ایفا کنند هر چند شاید در برخی استانداردها کمبودهایی وجود داشه باشد اما با تجهیزات موجود قادر به ارائه امدادرسانی در شرایط کوهستانی را دارند.

,

, ,

یزد هنوز تیم امداد سیلاب منسجم ندارد

, یزد هنوز تیم امداد سیلاب منسجم ندارد, یزد هنوز تیم امداد سیلاب منسجم ندارد,

وی در خصوص آخرین وضعیت اخذ درجه ایثار توسط امدادگران استان یزد گفت: در حال حاضر 27 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر یزد موفق به کسب درجه ایثار شده اند که برخی از ان ها بر اساس آزمون استخدام هلال احمر شده اند، برخی به صورت قراردادی با جمعیت همکاری دارند و برخی دیگر هم به دلیل اشتغال در جای دیگر به صورت ابلاغی با هلال احمر همکاری می کنند.

,

وی در خصوص وضعیت امدادرسانی در سیلب گفت: هر چند در استان هنوز تیم منسجم و تخصصی در حوزه امداد و نجات سیلاب هنوز شکل نگرفته اما تنها دستگاهی که در حوزه امداد و نجات سیلاب می تواند در استان ورود پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه