اخبار داغ

جوانان البرزی از چالش‌های پیش روی ازدواج می‌گویند؛

شرایط ازدواج جوانان در جامعه فراهم نیست/ مسئولین صدایشان از جای گرم بلند می‌شود

شرایط ازدواج جوانان در جامعه فراهم نیست/ مسئولین صدایشان از جای گرم بلند می‌شود
امروزه مشکلات و مسائلی که بر سر راه جوانان وجود دارد گاهی آنها را برای امر خیر ازدواج بر سر دو راهی قرار می‌دهد که یا باید ازدواج خود را به تعویق اندازند، یا بعد از تلاش‌های طولانی برای رفع مشکلات مالی پیش پای خود، ازدواج در سن جوانی را به دوران میانسالی ترجیح دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک البته نمی‌توان در این میان نگاه تک بُعدی داشت و همه تاخیر در زمان ازدواج به موقع و آسان را گردن مشکلات اقتصادی یا دستگاههای متولی انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک, تیتریک,

کارشناسان معتقدند با ادامه بالا رفتن سن ازدواج، برخی ازجوانان ممکن است تا چندین سال و حتی تا آخر عمر از نعمت داشتن همسر و خانواده بی‌بهره بمانند، به طوری که این روند آسیب‌های روحی، روانی، جسمی، اعتقادی و اجتماعی برای فرد و جامعه به همراه دارد.

,

برخی از جوانان دم‌بخت مشکل اصلی خود را مشکلات اقتصادی و برخی هم انتظارات و شرایط طرف مقابل مانند داشتن مهریه‌های سنگین، شغل دائم، خانه و خودروهای لوکس می‌دانند.

,

اکثر مردان به دنبال زنان شاغل هستند/ بی مسئولیتی بیداد می کند

, اکثر مردان به دنبال زنان شاغل هستند/ بی مسئولیتی بیداد می کند,

یک شهروند البرزی که فوق لیسانس شیمی دارد در همین باره به خبرنگار "تیتریک" گفت: من خواستگارهای زیادی دارم؛ ولی اکثر آنها موقعیت شغلی مناسبی ندارند و بعضا اکثر آقایان به دنبال همسران شاغل هستند.

, تیتریک,

مریم عسگری ادامه داد: وقتی در ابتدا به دنبال همسر شاغل است یعنی تا حدودی از زیر بار مسئولیت زندگی می خواهد خارج شود و بی مسئولیتی خود را نمایان می کند.

,

وی افزود: تک فرزند هستم و در زندگی خانواده ام همه شرایط رفاهی را برایم فراهم کرده اند، باید با خانواده ای که همطراز خانواده خودم باشد ازدواج کنم.

,

این شهروند در خاتمه گفت: من اکنون زندگی خوبی دارم فقط در صورتی ازدواج می کنم که مطمئن شوم همسر آینده ام زندگی بهتری را برایم فراهم می کند و عاشقانه من را دوست داشته باشد؛ عشق های امروزی بیشتر از اینکه عشق باشد، هوس است به همین دلیل چند ماه بیشتر دوام نمی آورد.

,

مهریه؛ پشتوانه یا دغدغه بانوان

, مهریه؛ پشتوانه یا دغدغه بانوان,

علی کرمی از دیگر شهروندان است که ۳۵ سال سن دارد و در یکی از ادارات استان مشغول به کار است و در این سن هنوز مجرد مانده است، که دلیل مجرد بودن خود را در ادامه تحصیل می‌داند.

,

این شهروند که به قول خود تا امروز بیش از ۹ بار خواستگاری رفته در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: جز ۲ مورد که مطابق میلش بوده، بقیه مهریه‌های در حد سن تولدشان می‌خواستند یا اینکه خانه و ماشین مدل بالا طلب می‌کردند.

,  در گفتگو با خبرنگار ", تیتریک, " گفت: جز ۲ مورد که مطابق میلش بوده، بقیه مهریه‌های در حد سن تولدشان می‌خواستند یا اینکه خانه و ماشین مدل بالا طلب می‌کردند.,

وی ادامه داد: در جلسات خواستگاری بعضا پدر و مادر عروس در ابتدای جلسه از مهریه های سنگین صحبت می کردند ولی وقتی با دختر صحبت می کردم مهریه سنگین را قبول نداشت.

,

کرمی تصریح کرد: ما خانواده ای در حد متوسط هستیم و من در ابتدای زندگی توان خریدن خانه مستقل را ندارم؛ مگر پدر و مادرهای ما در ابتدای زندگی خانه مستقل داشتند؛ با هم تلاش کردند و کمتر خوردند و پوشیدند تا الان صاحب خانه هستند.

,

وی افزود: درآمد من تنها از راه کار در اداره است قبل از کرونا بعداز ظهرها روی ماشین مسافرکشی می کردم اما اکنون به دلیل شرایط کرونا نمی توانم.

,

این شهروند در خاتمه خاطرنشان کرد: از قدیم هم می گفتند سنگ بزرگ علامت نزدن است؛ خانواده های عروس کمی با داماد آینده شان کنار بیایند تا زندگی پا بگیرد؛ خانه و ماشین و .... به مرور تامین می شود.

,

ازدواج بنگاه معامله داری نیست/ پول خوشبختی نمی آورد

, ازدواج بنگاه معامله داری نیست/ پول خوشبختی نمی آورد,

یکی دیگر از شهروندان البرزی که ۴۰ سال سن دارد و یک مغازه موبایل فروش دارد و در این سن هنوز ازدواج نکرده و اعتقاد دارد که دختر خوب نایاب شده است و دختران امروزی خیلی با مشکلات زندگی نمی سازند.

,

این شهروند که به گفته خود چندین بار خواستگاری رفته ولی نتوانسته دختر مورد علاقه خود را پیدا کند، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گقت: دختران امروزی در همان جلسه اول برای مرد زندگی شان خط و نشان می کشند.

, تیتریک,

محمد باقری ادامه داد: در خواستگاری بیشتر از اینکه روی اخلاق صحبت شود بیشتر دختر معامله می شود و مهریه های آن چنانی و ... مطرح می شود.

,

این شهروند افزود: در خواستگاری یک دختر خانم؛ حتی حد و حدود رابطه با خانواده من مطرح شد؛ اینها خوب نیست؛ زوجین بیشتر باید از اخلاق و زندگی آینده خود با هم صحبت کنند.

,

وی در خاتمه تاکید کرد: ازدواج بنگاه معامله داری نیست؛ ازدواج یعنی دو نفر در کنار یکدیگر به آرامش برسند؛ هرچه بیشتر خواستگاری می رفتم بیشتر دچار تردید می شدم؛ لذا از زمانی به بعد دیگر به ازدواج فکر نمی کنم.

,

شرایط ازدواج جوانان در جامعه فراهم نیست/ مسئولین صدایشان از جای گرم بلند می شود

, شرایط ازدواج جوانان در جامعه فراهم نیست/ مسئولین صدایشان از جای گرم بلند می شود,

مریم غلامی کارمند یکی از ادارات استان البرز که در سن ۳۵ سالگی هنوز ازدواج نکرده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من خواستگارهای زیادی دارم اما بعضا هیچ کدامشان هنوز به دلم ننشسته است.

, تیتریک,

وی ادامه داد: اکثر مردها توانایی تشکیل خانواده را ندارند و بعضا از من می خواهند اول زندگی با خانواده همسرم زندگی کنم اما من یک دختر مستقل هستم قطعا نمی توانم با خانواده همسرم مشترک زندگی کنم.

,

این شهروند البرزی تصریح کرد: شرایط اقتصادی به گونه ای شده که فکر اینکه بخواهم تشکیل خانواده دهم کمی ترس در وجودم ایجاد می کند.

,

غلامی گفت: عمر زندگی زوجین به شدت کاهش پیدا کرده و آدم وقتی این آسیب های ازدواج را می بیند تن به ازدواج نمی دهد و می گوید با مجردی خوش هستم.

,

وی تصریح کرد: مسئولین صدایشان از جای گرم بلند می شود چون از موضع قدرت صحبت می کنند؛ کدام مسئول به دل زندگی جوانان آمده است؛ فقط می گویند ازدواج آسان؛ آیا بدون جهزیه می توان زندگی را آغاز کرد، آیا بدون مسکن می توان تشکیل خانواده داد، وقتی اسباب ازدواج فراهم نیست؛ تشکیل خانواده به حاشیه می رود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه