اخبار داغ

نماینده ولی فقیه دراستان یزد هشدار داد

سوء استفاده دشمن از خلأ معنوی در دوران کرونا/ارتباط مردم با مساجد تقویت شود

سوء استفاده دشمن از خلأ معنوی در دوران کرونا/ارتباط مردم با مساجد تقویت شود
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد گفت: کرونا سبب شد تا ارتباط مردم با مساجد و روحانیت کمرنگ شود که این امر خلأیی معنوی در جامعه ایجاد کرد و اکنون این ارتباط باید تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد پیش از ظهر امروز دوشنبه 21 تیر ماه در جلسه ستاد اقامه نماز استان یزد با بیان اینکه در ایام کرونا بسیاری از اصناف و مشاغل متضرر، بسیاری از کسب و کارها و برنامه‌ها متحول شد اظهار کرد: دولت در مقطعی در صدد جبران بخشی از این ضررها برآمد اما آسیب‌های برخی بخش‌ها جبران نشد، از جمله این بخش‌ها، آسیب‌های معنوی و دینی است که به دنبال قطع شدن یا کمرنگ شدن نمازهای جماعت و جمعه، مراسم روضه خوانی و حضور در مساجد اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

آیت الله ناصری با بیان اینکه خسارات بزرگی در ارتباطات معنوی در جامعه ایجاد شد عنوان کرد: به دنبال این اتفاق، ارتباط مردم و روحانیت کمرنگ و در برخی موارد قطع شد و تعطیلی مراسم معنوی و مساجد و عدم ارتباط روحانیت با اقشار مختلف جامعه، خلأیی در جامعه ایجاد کرد.

,

امام جمعه یزد عنوان کرد: این امر سبب شده مردم در بسیاری از امور خود سرگردان و از شرکت در مراسم مذهبی دور شوند که این خلأیی بزرگ در جامعه اسلامی است و متاسفانه این خلأ توسط دشمنان در فضای مجازی با شبهه افکنی‌ها پر شد و از این انفصال سوء استفاده کردند و در شرایطی که ما نتوانستیم جبران خسارت کنیم، آنها به نفع خود این خلأ را پر کردند.

,

آیت الله ناصری با بیان اینکه ستاد اقامه نماز و سایر ستادها و نهادهای رابط بین مردم و روحانیت، مردم و نماز، مردم و مساجد باید تلاش کنند تا ارتباط مردم با روحانیت و روضه‌ها ولو با اقل جمعیت، تقویت شود گفت: روضه‌های خانگی حتی با حضور دو نفر هم که شده، برگزار شود تا ارتباط مردم با دین، معنویت و مراسم روضه امام حسین(ع) قطع نشود.

,

وی با اشاره به اینکه با مساعدت استاندار یزد، مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دایر شد و مردم و متولیان امر باید تلاش کنند با رعایت نکات بهداشتی، مراسم مذهبی و روضه را در فضای باز مساجد یا محوطه‌های باز اطراف مسجد برگزار کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این دوری از نماز، مساجد، روحانیت و ذکر امام حسین(ع) برای جامعه ما فاجعه است زیرا دشمن از این فرصت استفاده می‌کند و جوانان ما را از اسلام و نهضت امام حسین(ع) که انقلاب ما ریشه در آن دارد، دور می‌کند.

,

وی تاکید کرد: روحانیون نیز در این زمینه برنامه جدی داشته باشند و خودشان به سراغ مجالس روضه بروند و فعالیت‌های فرهنگی و ارتباطات خود را با شیوه‌های جدید از سر بگیرند.

,

ناصری در مورد نمازجمعه نیز عنوان کرد: نمازجمعه همواره جایگاه پیشرفت جامعه بوده و در بسیاری از امور، نمازجمعه تسهیل کننده بوده از جمله در زمان جنگ تحمیلی، مسائل مادی و معنوی جبهه‌ها از پایگاه نمازجمعه هدایت می‌شد.

,

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام همواره پشتشان از نمازجمعه لرزیده، افزود: نباید اهمیت نمازجمعه را فراموش کنیم و پنجم مردادماه، سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از انقلاب در کشور، فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه این فریضه مهم عبادی و سیاسی است.

,

ناصری از همه مسئولان استان یزد خواست تا ضمن شرکت در نمازجمعه، شرایطی را فراهم کنند که این فریضه مهم در جامعه فراموش نشود.

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه