اخبار داغ

قائم مقام کمیته امداد کشور:

زمینه‌ساز ازدواج پایدار باشیم/ دینداری، پیش‌نیاز تشکیل زندگی مشترک

زمینه‌ساز ازدواج پایدار باشیم/ دینداری، پیش‌نیاز تشکیل زندگی مشترک
مصطفی خاکسار با تاکید بر توجه به بنیاد مهم و مقدس خانواده گفت: کمک برای تشکیل این کانون با الگوگیری از سیره عملی زوج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از طریق راهنمایی و هدایت و پایداری امر ازدواج باید به‌طور جدی در کشور مورد توجه قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مصطفی خاکسار قهرودی عصر امروز در رزمایش ایران همدل و اهدا ۱۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان و خیران برگزار شد، اظهار داشت: امروز می‌بینیم که دشمن در پی تبلیغات متعددی که در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی انجام می‌دهد بنیان خانواده را هدف قرار داده است، که متاسفانه در اثر تاثیرگذاری این اقدامات مردم شیوه و باورهای دیگری پیدا کردند و باعث شده در جهت سست شدن خانواده حرکت کنند.

وی افزود: هر نوع اقدام برای پایداری و تقویت کانون خانواده مهم بوده و حقیقتا باید عنوان رزمایش پیدا کند که کاری اساسی برای مقابله با ترفندها و توطئه‌های عظیم و طولانی دشمن در این مسیر است.

قائم مقام کمیته امداد کشور تصریح کرد: اقدام به کار خیر اهدای جهیزیه به خانواده‌هایی که زندگی را تازه آغاز می‌کنند به‌عنوان یکی از اقدامات دارای برکات صد و بیست‌گانه کمیته امداد مورد توجه جدی است و همچنین این اقدام خیر اگر مورد توجه اساسی خیرین  باشد و کمیته امداد بخشی از منابع آن را به اتکای کمک‌های دولت و مردم هدایت میکند به‌علت این است که این اقدام جایگاهی شایسته و نقشی موثر در ایجاد، حفظ و تحکیم خانواده در اجتماع دارد و این مبنای برخورداری از یک اجتماع سالم است.

وی بیان داشت: ما به جنگ جلوگیری از سستی بنیان خانواده، کم‌فروغ شدن آن می‌رویم و تلاش برای حفظ و پابرجا ماندن این نهاد و کانون را در دستور کار قرار می‌دهیم، این حرکت در سراسر ایران و در این استان مازندران هم  با تلاش و فعالیت‌های همه باید انجام شود.

خاکسار ضمن تاکید بر توجه به بنیاد مهم و مقدس خانواده، گفت: کمک برای تشکیل این کانون از طریق راهنمایی و هدایت و پایداری امر ازدواج باید به‌طور جدی در کشور مورد توجه قرار بگیرد، استمرار این کار ضمن خدمات متعدد کمیته امداد، که آستان قدس رضوی نیز از چند سال پیش در خصوص این موضوع وارد عمل شده و حرکات خوبی در کنار این نهاد انجام داده، به‌عنوان یک کار اساسی مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: به لطف خدا خیرین و خیریه‌های زیادی در این مسیر قرار گرفتند، در کنار اقدام کمیته امداد و کمک خیریه‌ها هم‌افزایی مسئولان مختلف در حوزه کارهای خدماتی هم موثر است، حضور میدانی در این امر موجب پایداری هرچه بیشتر، سالم‌تر و قوی‌تر کانون خانواده خواهد شد.
 
خاکسار اذعان کرد: برخورداری از ارزش‌های الهی و دینی، در کنار زندگی خوب موجب می‌شود خانواده در مقابل هر مشکل و موانعی بدون تلاطم ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز گفت: دینداری پیش نیاز تشکیل زندگی مشترک است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بیان کرد: ازدواج براساس دینداری، صداقت و تقوا باشد با دوام است، ازدواج مساله مهمی است که ریشه بسیاری از اتفاقات خوب و بد یک جامعه به آن وابسته است و مسئولان و خانواده ها باید زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: جامعه مورد حمایت نهاد کمیته امداد گرچه از نظر ظاهر نیازمندی‌هایی دارند و قشر کم‌برخوردار هستند اما مقام بالایی نزد خدا دارند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: در کنار این خانواده‌ها در این نهاد با افراد دوست‌داشتنی اهل علم و انفاق و خیرینی روبرو می‌شویم که دغدغه‌مند هستند و نسبت به فقر بی‌تفاوت نیستند، اینها تحت عنوان خیرین هستند، پس برای اقدام خوب در یک جامعه خوب باید به این نهاد مراجعه کرد.

محمدی لائینی گفت: حقیقتا وظیفه همه ما نوکری به مردم نیازمند است، امیدواریم زوج‌هایی که جهیزیه دریافت می‌کنند یک زوج خوشبختی باشند و از زوج نامی امروز، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، الگو بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه