اخبار داغ

در پی واگذاری‌های نامتعارف معادن مطرح شد؛

واگذاری معادن نباید با عجله انجام شود/ لزوم اصلاح آیین نامه برای جذب سرمایه گذار جدید

واگذاری معادن نباید با عجله انجام شود/ لزوم اصلاح آیین نامه برای جذب سرمایه گذار جدید
محمد مهدی زاهدی گفت: اگر قرار است واگذاری در خصوص معادن صورت گیرد باید دقیق و شفافیت باشد و با حضور دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، بازرسی کل، دادستانی و اطلاعات صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده این روزها موضوع واگذاری حدود شش هزار معدن به یک بحث جنجالی در کشور تبدیل‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این آزادسازی‌ها از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۲ تیرماه ادامه دارد اما با ورود دادستان کل کشور احتمال توقف کل فرآیند افزایش پیدا کرده است. اگر چه مقامات دولت از فرآیند واگذاری‌ها به‌شدت دفاع می‌کنند اما منتقدان نیز ایرادات جدی به آن وارد می‌دانند.

,

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه چهارشنبه شانزدهم تیرماه هیئت دولت در خصوص طرح آزادسازی معادن حبس شده، اجرای این طرح را یک کار عظیم و بزرگ در حوزه معدن کشور توصیف کرد و گفت: این کار مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

,

واگذاری معادن باید با شفافیت و با حضور دستگاه های نظارتی صورت گیرد

, واگذاری معادن باید با شفافیت و با حضور دستگاه های نظارتی صورت گیرد, واگذاری معادن باید با شفافیت و با حضور دستگاه های نظارتی صورت گیرد,

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: معادنی که ادعا هست که ۶ هزار معدن را برخی تصرف کرده و هیچ اقدامی در راستای آن انجام نداده اند و اینکه باز پس گرفته شده و به بیت المال برگردانده شدند کار انقلابی و خوبی بود که قابل تقدیر است.

,

وی گفت: اما در واگذاری ها نباید عجله کرد و اگر قرار است کاری شود براساس آنچه که رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت و معدن اشاره کرد باید دقیق عمل شود یعنی شفافیت در واگذاری آن هم  با حضور دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، بازرسی کل، دادستانی و اطلاعات، تا واگذاری ها به اهلش باشد اگر این باشد به نظر من مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

,

این واگذاری ها بسترسازی برای دولت آینده است

, این واگذاری ها بسترسازی برای دولت آینده است, این واگذاری ها بسترسازی برای دولت آینده است,

مهدی حسینی نژاد رئیس اداره صمت شمال استان کرمان نیز در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چنین اتفاقاتی در معادن کرمان هم رخ داده است یا نه، بیان کرد: واگذاری معادن به صورت مزایده و با روال عادی در حال انجام است و این واگذاری ها بستر سازی برای دولت آینده است.

,

وی ادامه داد: این واگذاری ها با عنوان مزایده از دهه ۸۰ به بعد که اصلاح قانون معادن انجام شده در حال انجام است و اتفاقا یکی از چالش هایی که حوزه معدنی دارد تعیین تکلیف کردن محدوده های مزایده ای است که باید هر چه زودتر انجام شود.

,

لزوم اصلاح آئین نامه جهت حذف محدوده های درخواست و ایجاد سرمایه گذار جدید

, لزوم اصلاح آئین نامه جهت حذف محدوده های درخواست و ایجاد سرمایه گذار جدید, لزوم اصلاح آئین نامه جهت حذف محدوده های درخواست و ایجاد سرمایه گذار جدید,

رئیس اداره صمت شمال استان کرمان افزود: به نظر من هم از لحاظ کارشناسی و قانونی کار درستی است زیرا بستری سازی برای حرکت حوزه معدن است و می بایست زودتر از این انجام می شد و در حال حاضر نیز باید با قدرت پیش رود.

,

حسینی نژاد عنوان کرد: البته ناگفته نماند به عنوان  کارشناسی در حوزه معدن استان کرمان یک پیشنهادی را دنبال کردیم مبنی بر اینکه بتوانیم اصلاح آئین نامه هم داشته باشیم.

,

وی تصریح کرد: بعضی از این محدوده ها باید همزمان با اصلاح  آئین نامه حذف شوند تا سرمایه گذار جدید وارد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه