اخبار داغ

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

۹۰ درصد زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند

۹۰ درصد زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند
فاطمه محمدبیگی گفت: مصوب شده است پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال وام ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند این مبلغ برای زوجین تا ۵۰ سال مبلغ ۷۵ میلیون تومان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور داریم، اظهار کرد: یکی از مباحثی که قول داده بودیم در مجلس پیگیری کنیم موضوع خانواده به عنوان محور قانون گذاری بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: زمانی که اعلام کردیم شعار محوری ما در پیگیری امور بحث خانواده است عده‌ای از دوستان و سیاسیون تذکر دادند که به این موضوعات نپردازید چراکه کسی از آن استقبال نخواهد شد اما مردم به گفتمان خانواده رای دادند.

محمدبیگی تصریح کرد: امروز مردم به دنبال رفع نیازهای خود در حوزه خانواده هستند و در همین راستا سال گذشته کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را در مجلس تشکیل دادیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: تاکنون ۸۵ جلسه در این کمسیون برگزار شده است که در نتیجه آن قانون جوانی جمعیت مطرح شد؛ در حال حاضر این قانون مراحل پایانی تایید را در شورای نگهبان می گذراند و به زودی در قالب یک طرح قانونی کامل و جامع ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت دارای ۷۳ ماده است، خاطرنشان کرد: بیشتر بندهای این قانون تسهیلاتی و دارای بسته های تشویقی و ترویجی برای خانواده هاست، بسته تخفیفات بیمه و مالیات و حمایت ویژه در راستای فرزندپروری و فرزندآوری از دیگر موارد مورد بحث در این قانون است.

محمدبیگی یادآور شد: درمان زوجین ناباور که از بندهای مورد تاکید در قانون جوانی جمعیت بود امسال وارد سازوکار بودجه‌ای کشور شد به این معنا که تقریبا از سه میلیون زوج نابارور در کشور حدود ۹۰ درصد برای اولین بار تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند‌.

وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال ۱۰۰ میلیونی شد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به ازدواج جوانان و نگاه ویژه به این قشر تاکید کرد: در بودجه امسال طبق قانون جوانی جمعیت مصوب شده است پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال وام ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند این مبلغ برای زوجین تا ۵۰ سال مبلغ ۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

این مسئول مطرح کرد: برای نوزادان تازه متولد شده مبلغ یک میلیون تومان سهام نوزادان در نظر گرفتیم که این بند از قانون به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

محمدبیگی افزود: بانک ها را موظف کردیم به خانواده هایی که صاحب فرزند سوم می شوند وام کم بهره بانکی تا سقف ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت کنند و از طرفی برای اولین فرزند تا فرزند پنجم نیز تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که خانواده ها با ارائه مدارک به بانک ها می توانند از این طرح ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در سه دهک پایین جامعه اگر خانمی باردار شود یا بچه زیر سه سال داشته باشد مشمول دریافت بسته غذایی تقویتی خواهد شد که توسط ارگان های مربوطه به آن‌ها داده خواهد شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای دختران سه دهک پایین کشور که توانایی تامین جهیزیه ندارند اختصاص داده شده است که از محل بودجه کشوری ارگان‌هایی همانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نهادهای وابسته می توانند پیرو این مصوبه جهیزیه دختران مناطق کم برخوردار را تامین کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران شایسته بهترین‌ها هستند، گفت: موارد ذکر شده گوشه ای از ۷۳ ماده تسهیلاتی قانون جوانی جمعیت بود که نمایندگان ملت برای مردم عزیز در نظر گرفته اند.

مرخصی زایمان مادران ضمانت اجرایی دارد

محمدبیگی تصریح کرد: پیرو این قانون، نمایندگان برای نُه ماه مرخصی زایمان ضمانت اجرایی در نظر گرفتند و از طرفی مقرر شد مادرانی که در حال تحصیل هستند دوران دانشجویی آن‌ها جزء سنوات محسوب شود و مادرانی که فرزند دو، سه و چهار به دنیا می آورند به ازای هر فرزند سنوات کاری دریافت کرده و به مزایای بیمه آن ها اضافه شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس خاطرنشان کرد: بازنشستگی پیش از موعد برای مادران و تخفیفات بیمه و مالیات برای پدران به ازای هر فرزند که به دنیا می آورند از دیگر موارد ذکر شده در قانون جوانی جمعیت است.

محمدبیگی با اشاره اینکه این قوانین و تسهیلات در راستای دغدغه نمایندگان مجلس مصوب شده است، تاکید کرد: درواقع این مردم هستند که با انتخاب نمایندگان اصلح سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و باید دقت کنند چه فرد و چه تفکری را برای قانون گذاری به مجلس می‌فرستند.

وی مطرح کرد: قطع یقین مشکلات یک شبه حل نخواهد شد و درخواست نمایندگان از مردم این است که برای اجرای قوانین مطالبه گری درست داشته باشند. بطور قطع نمایندگان مجلس چشم و زبان گوی مردم و انعکاس دهنده نیاز آن‌ها به دولت هستند و مشکلات و معضلات جامعه را با جدیت از تریبون ملت پیگیری خواهند کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: در حال حاضر در حوزه اشتغال جوانان و جهش تولید مسکن طرح‌های خوبی به مجلس ارائه شده است هر چند اگر در سال های گذشته روند ساخت مسکن به صورت جهشی پیش می‌رفت امروز شاهد عدم توانایی ازدواج ۱۳ میلیون جوان ایرانی به دلیل مشکل کمبود مسکن نبودیم.

این مسئول ادامه داد: در سال های گذشته سوء مدیریت و بی تدبیری های زیادی در حوزه اشتغال جوانان و مسکن رخ داد اما امروز با انتخاب دولت انقلابی به حرکت رو به رشد کشور امیدوار هستیم و باور داریم که این مشکلات نه یکباره اما قدم به قدم و پله پله حل خواهد شد.

خانواده ها برای ازدواج جوانان سخت نگیرند

وی تصریح کرد: امروزه برای استحکام بخشی به نظام خانواده و ترغیب جوانان به ازدواج باید دست به دست هم دهیم تا خدایی ناکرده شاهد پدیده‌هایی نابهنجار از جمله ازدواج سفید و فسادهای اخلاقی نباشیم.

محمدبیگی با بیان اینکه ازدواج در سال های اخیر کاهش سه برابری داشته است، مطرح کرد: اگر می خواهیم دختران و پسران ما عفیف، نجیب و پاکدامن زندگی کنند در حوزه مسئولیتی باید زیرساخت ها را فراهم کنیم و در حوزه خانواده نیز بنده از والدین محتدم درخواست دارم که در مراسمات ازدواج و شروطی که برای عروس و دامادها گذاشته می شود سخت نگیرند.

وی ادامه داد: به ازای کاهش آمار ازدواج ما شاهد افزایش آمار اعتیاد، بزهکاری، ناهنجاری اجتماعی و سوء رفتار در جامعه هستیم‌. محمدبیگی در پایان گفت: زوج هایی که زندگی را ساده شروع کرده و اسباب و لوازم زندگی را با هم و در کنار هم تهیه می کنند اتفاقا زندگی به نسبت شیرین تری را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/ 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال ۱۰۰ میلیونی شد, وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال ۱۰۰ میلیونی شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مرخصی زایمان مادران ضمانت اجرایی دارد, مرخصی زایمان مادران ضمانت اجرایی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خانواده ها برای ازدواج جوانان سخت نگیرند, خانواده ها برای ازدواج جوانان سخت نگیرند,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه