اخبار داغ

با گذشت بیش از دو ماه از وقوع آخرین سیل؛

وعده آغاز عملیات اجرایی بازسازی پل محور بایگ_تربت حیدریه از مرداد ماه

وعده آغاز عملیات اجرایی بازسازی پل محور بایگ_تربت حیدریه از مرداد ماه
سیل اردیبهشت ماه در تربت حیدریه خسارت فراوانی به راههای ارتباطی وارد کرد و مهمترین آن تخریب کامل پل محور ورودی به شهر بایگ بود که اکنون بعد از گذشت بیش از دو ماه همچنان مردم از راه فرعی ناایمن و حادثه‌خیز تردد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بارش های سنگین و سیل آسا در اردبیهشت ماه سال جاری در بایگ خسارت های سنگینی به حوزه کشاورزی، دامداری وراهداری این بخش وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جاری شدن سیل در تمامی رودخانه های فصلی این شهر علاوه بر تخریب بسیاری از مزارع کشاورزی وتلف کردن بسیاری ازدامهای دامداران منطقه باعث تخریب یکی از پل های ارتباطی در کیلومتر 8 محور بایگ به تربت حیدریه وپیامد آن مسدود شدن این محور شد.

,

بعد از وقوع این حادثه در لحظات ابتدایی با تلاش نیروهای راهداری راه فرعی دسترسی جهت تردد خودروها ایجاد شد واز نیمه اردبیهشت ماه تردد خودروها در مسیر پل تخریبی توسط این راه امکان پذیر شد.

,

اما انچه دراین بین نارضایتی مردم را بهمراه داشته عدم اغاز به کار جهت احداث پل تخریبی بعد از گذشت بیش از دو ماه از وقوع این حادثه است.

,

این در حالی است که فرماندار شهرستان تربت حیدریه در زمان وقوع حادثه حداکثر زمان جهت مرمت و احداث پل را بازه زمانی دو ماهه تعیین کرده بود.

,

تردد سنگین خودرویی در محور بایگ به تربت حیدریه با توجه به وجود مناطق گردشگری رودمعجن وحصار دراین منطقه بویژه در ایام تابستان باعث شده تا شرایط موجود انتقاد شدید مردم منطقه ومسافران را ازاین حیث بهمراه داشته باشد.

,

راه دسترسی فرعی ناامن است

, راه دسترسی فرعی ناامن است,

 

,

, ,

هادی عمرانی یکی از اهالی شهر بایگ در گفتگو با خبرنگار ما می افزاید: متاسفانه بعد از گذشت چند ماه از تخریب پل هیچ اقدامی درجهت ساخت پل جدید انجام نشده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که راه فرعی دسترسی ایجاد شده به لحاظ امنیتی بسیار ناامن بوده و رانندگانی که درشب دراین مسیر تردد می کنند از حضور دراین نقطه از جاده واهمه دارند.

,

عباس قربانی نیز بااشاره به گرد و خاک شدید ناشی از تردد خودروها دراین مسیر می افزاید: با توجه به خاکی بودن این مسیر و وجود پیچ خطرناک در قسمتی از این مسیر علاوه برایجاد گردد و خاک شدید و صدمه خوردن خودروها تا به حال شاهد چند تصادف درهمین نقطه از جاده بوده ایم.

,

وی بیان کرد: واقعا این شرایط درشان منطقه ای که شاهد تردد این همه مسافر وگردشگر دراین ایام است نیست که یک پل تخریبی بعد از چند ماه بازسازی نشود.

,

وحیدی یکی از مسافرانی که به ابشار رودمعجن سفر کرده نیز می افزاید:بخش بایگ تفرجگاه های بسیار دیدنی وزیبایی دارد امام در حوزه راه متاسفانه بایگ از شرایط مطلوبی برخوردار نیست وعدم ساخت پل تخریبی نیز مشکلات طول محور را حادتر کرده است.

,

رضوی نسب یکی از رانندگان مسافر بر شخصی در محور بایگ به تربت حیدریه نیز ضمن انتقاد از وضعیت موجود خاطر نشان می کند: متاسفانه برای خودروهای مسافربر که همه روزه در طول این محور تردد می کنند در کنار اسفالت نامناسب جاده، خاکی بودن این راه دسترسی مشکلات صاحبان خودرو را دو چندان کرده است.

,

وی افزود: تا چند ماه دیگر بارندگی های پاییزی را درپیش داریم که اگر پل تخریبی ساخته نشود مشکلات به مراتب از وضعیت فعلی بیشتر می شود.

,

رضوی از مسئولان حوزه راهداری خواست تا هرچه سریعتر نسبت به مرمت وساخت پل اقدام کنند.

,

تاخیر در بازسازی پل محور بایگ به تربت حیدریه عدم شرکت در مناقصه بود

, تاخیر در بازسازی پل محور بایگ به تربت حیدریه عدم شرکت در مناقصه بود,

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه به خبرنگار ما گفت: پس از سیل اردیبهشت ماه و تخریب پل محور تربت حیدریه به بایگ بر آن شدیم با توجه به گردشگری پذیر بودن منطقه کار ساخت پل ظرف دوماه به اتمام برسد.

,

حسین شرافتی راد گفت: در ساعات ابتدایی راه دسترسی فرعی را برای تردد ایجاد کردیم.

,

وی اظهار کرد: مرحله اول مناقصه را اعلام کردیم و کسی در مناقصه شرکت نکرد اما در مرحله دوم مناقصه پیمانکار مشخص شد و از ابتدای مردادماه عملیات اجرایی ساخت پل محور بایگ به تربت حیدریه آغاز می شود‌.

,

, ,

تا پایان مرداد کار احداث پل به اتمام می رسد

, تا پایان مرداد کار احداث پل به اتمام می رسد,

شیرمحمدیان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تربت حیدریه با اشاره به خسارت سنگین سیل به حوزه راهداری دربخش بایگ گفت: از بدو حادثه تمامی نیروهای راهداری شهرستان جهت مرمت نقاط حادثه دیده در طول محور بایگ بسیج شدند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به تخریب یکی از پل های اصلی محور بایگ راه دسترسی فرعی در همان شب حادثه ایجاد شد تا مشکلی در تردد خودروها دراین مسیر ایجاد نشود.

,

شیر محمدیان افزود: از همان زمان کار واگذاری ساخت پل به پیمانکار صلاحیت دار دردستور اداره راهداری قرار گرفت و مناقصه پیمان در مرحله اول برگزار شد که متاسفانه پیمانکاری حاضر به همکاری نشد.

,

وی گفت: در حال حاضر کار نوبت دوم مناقصه انجام شده وطی همین دو سه روز پیمانکار اجرای پروژه مشخص خواهد شد وقول می دهیم که به امید خدا از ابتدای مردادماه عملیات اجرایی ساخت پل را آغاز کنیم.

,

رئیس اداره راهداری شهرستان تربت حیدریه با اشاره به نوع سازه پل گفت: از انجا که سازه پل باکس بتونی می باشد مقداری از این باکس ها به محل اجرای کار حمل شده ومابقی نیز طی چند روز آینده در محل تخلیه خواهد شد واگر با مشکل خاصی در اجرا مواجه نشویم تا پایان مردادماه کار ساخت پل را به اتمام خواهیم رساند.

,

شیرمحمدیان در پایان افزود: علی رغم اینکه در این مدت تمامی نیروهای خود را جهت ترمیم نقاط حادثه دیده در محور بایگ جهاد کرده ایم بازهم از مردم بابت تاخیر در اجرای ساخت پل عذرخواهی می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه