اخبار داغ

بشرویه در بن بست جاده‌ای ظالمانه؛

از نداشتن یک وجب راه دوبانده تا نبود اعتبار و قیر/ تشکیل کمیته مردمی در پی کم کاری مسئولان

از نداشتن یک وجب راه دوبانده تا نبود اعتبار و قیر/ تشکیل کمیته مردمی در پی کم کاری مسئولان
شهرستان بشرویه دچار یک بن بست ظالمانه جاده‌ای است و در حالی که این شهرستان، روزگاری محور تردد زائران بارگاه رضوی از شهرها و استان های مختلف کشور بوده، اما اکنون یک اتوبوس هم از محورهای این شهرستان، عبور نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، راه ها و جاده های ارتباطی یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر شهر و استانی است و طبیعتا برخورداری از راه مناسب، دسترسی به آن شهر را آسان تر می کند. فارغ از مسائل اقتصادی و توسعه ای، ایجاد جاده استاندارد و ایمن، درحفظ جان افراد هم نقش بسزایی دارد و این عوامل باعث شده تا مسئولان و مردم هر منطقه ای دنبال مناسب سازی و استانداردسازی جاده های خود باشند. طی چند سال اخیر، در خراسان جنوبی هم دوبانده سازی جاده ها مورد پیگیری قرار گرفته و برخی مسیرها، کم و بیش دوبانده شده اند. اما شهرستان بشرویه یکی از شهرهای خراسان جنوبی است که به اقرار مسئولان در حوزه راه ها دچار عقب ماندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

بن‌بست جاده‌ای ظالمانه در بشرویه

, بن‌بست جاده‌ای ظالمانه در بشرویه, بن‌بست جاده‌ای ظالمانه در بشرویه,

حسین شاکری منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: از زمانی که شهرستان بشرویه به خراسان جنوبی الحاق شده است، دچار بن بست ظالمانه جاده ای شده  و در حالی که به جاده های پیرامونی و سایر شهرستان ها توجه شده، اما هیچ توجهی به جاده های بشرویه نشده است.

,

وی افزود: جاده ها به عنوان شریان های خون رسان یک شهر مطرح هستند که اگر این شریان ها از بین برود، حیات و نفسهای شهر هم گرفته خواهد شد. اگر هم در آینده به آن توجهی نشود، پیامدهای ناگوار آن نمایان خواهد شد، همانطور که اکنون هم نمایان شده است.

,

تنزل جاده های بشرویه از اصلی به فرعی

, تنزل جاده های بشرویه از اصلی به فرعی, تنزل جاده های بشرویه از اصلی به فرعی,

منتخب دوره ششم شورای شهر بشرویه گفت: در زمانی بشریه کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور و به عنوان طریق الرضا و مسیر تردد زائران استان های مختلف از جمله یزد ،فارس، اصفهان و چهارمحال بختیاری و... بوده است، اما با سیاست های غلطی که اجرا شده و در پی توجه زیاد به راههای سایر شهرستان ها و عدم توجه به راههای بشرویه، اکنون جاده های این شهرستان از اصلی به فرعی تنزل پیدا کرده است که باعث تاسف است.

,

شاکری با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگوی تنزل جاده های این شهرستان که روزگاری جاده شریانی و اصلی بوده است، باشند، گفت: متاسفانه علی رغم خدمات انجام شده در سایر بخش ها و زیرساخت های توسعه ای، اما زیرساخت جاده ای بشرویه مغفول مانده است.

,

وی با بیان اینکه طول مسیر کنونی بشرویه به طبس 125 کیلومتر است، گفت: از ابتدای دهه ی 70، درخواست و مطالبه مردم این شهرستان اقدام برای کوتاه کردن این مسیر بوده است. در واقع اگر جاده بشریه به طبس از مسیر روستای خداآفرید عبور کند، طول آن از 125 کیلومتر به نصف و 65 کیلومتر کاهش پیدا می کند.

,

تخصیص اعتبارات قطره چکانی برای محور بشرویه - طبس

, تخصیص اعتبارات قطره چکانی برای محور بشرویه - طبس, تخصیص اعتبارات قطره چکانی برای محور بشرویه - طبس,

منتخب دوره ششم شورای شهر بشرویه اظهارکرد: این جاده؛ به جاده نمایندگان معروف است، چرا که تمام نمایندگان مجلس این شهر، برای تحقق این مطالبه و پیگیری آن قول داده اند.

,

شاکری اظهارکرد: از اوایل سال 1390 و بعد از  20 سال تلاش، این جاده در ردیف بودجه قرار گرفت. اما از آن سال تاکنون، تخصیص اعتبارات این پروژه بسیار کم و قطره چکانی بوده است و اگر قرار باشد تخصیص اعتبارات آن به همین منوال ادامه پیدا کند، حداقل تا 50 سال دیگر هم به بهره برداری نخواهد رسید.

,

وی ادامه داد: اما با سفر آقای نوبخت به بشرویه در سال 1399 و پیگیری های حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم بشرویه در مجلس شورای اسلامی، اعتبار در نظر گرفته شده برای این جاده، امسال به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است که جای تقدیر دارد، اما آنچه که در این خصوص مهم است، تخصیص اعتبارات است که امیدواریم همه آن محقق شود.

,

لزوم احیای جاده طریق الرضا

, لزوم احیای جاده طریق الرضا, لزوم احیای جاده طریق الرضا,

منتخب دوره ششم شورای شهر بشرویه یادآور شد: در ادامه؛ درخواست دیگر مردم این شهر، احداث و احیای جاده طبس - بشرویه - بجستان یا همان جاده معروف به طریق الرضا است که مصوبه سفر استانی دولت دهم است و اگر این اتفاق بیفتد، طول جاده بشرویه به بجستان حدود 70 تا 100 کیلومتر کاهش مسافت خواهد داشت.

,

بشرویه یک وجب جاده دوبانده ندارد

, بشرویه یک وجب جاده دوبانده ندارد, بشرویه یک وجب جاده دوبانده ندارد,

شاکری با اشاره به اینکه موارد ذکرشده جزو برنامه های بلند مدت برای خروج بشرویه از بن بست جاده ای است و طبیعتا باید برنامه های کوتاه مدت هم اجرا شود، گفت: در خراسان جنوبی، بحث دوبانده سازی ورودی های شهرها در طول سال های اخیر پیگیری و اجرا شده است. اما یکی از دردهای مردم بشرویه این است که متاسفانه این شهر حتی یک وجب جاده دو بانده که به آن منتهی شود، ندارد!

,

وی بیان کرد: به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، بیش از 60 درصد تصادفات استان، در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است و همچنین هم اکنون در خراسان جنوبی بیش از 750 کیلومتر راه دوبانده وجود دارد و 560 کیلومتر دیگر هم در دست احداث است، که جمعا یک هزار و 300 کیلومتر می شود.

,

منتخب دوره ششم شورای شهر بشرویه تاکید کرد: اما سوالی که در این خصوص وجود دارد این است که؛ از این یک هزار و 300 کیلومتر جاده دوبانده، نه چند کیلومتر یا چند متر؛ بلکه چند سانتی متر آن مربوط به بشرویه است؟! قطعا آقایان جوابی ندارند چون طول جاده های دوبانده این شهر صفر است.

,

شاکری افزود: البته اخیراً تلاش‌های خوبی توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اخذ کمیسیون ماده ۲۳ برای دو بانده کردن سه راهی بشرویه به سمت بشرویه و طبس صورت گرفته که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

,

برای دوبانده سازی ورودی بشرویه قیر نیست

, برای دوبانده سازی ورودی بشرویه قیر نیست, برای دوبانده سازی ورودی بشرویه قیر نیست,

وی تصریح کرد: بیش از مدت دو سال است که دوبانده سازی 5 کیلومتر از مسیر ورودی بشرویه از سمت طبس، در دست اقدام است. استاندار خراسان جنوبی هم سال گذشته دستور داد که باید دوبانده سازی این مسیر، تا دهه فجر 1399 به بهره برداری برسد.

,

منتخب دوره ششم شورای شهر بشرویه گفت: در این خصوص تاکنون شانه خاکی جاده برداشته شده و زیرسازی سه کیلومتر از مسیر انجام شده است. اکنون جاده شانه خاکی ندارد و باید آسفالت آن اجرا شود که هنوز انجام نشده است. متاسفانه مسئولان حتی برای آسفالت یک کیلومتر این مسیر هم مانده اند و می گویند قیر نیست! اما آیا در تمام کشور قیر نیست و یا فقط برای بشرویه وجود ندارد؟ دو سال است که برای این 5 کیلومتر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

شاکری افزود: در طول 7 روز اول نوروز امسال، 8 نفر جان خود را در جاده های یک طرفه بشرویه از دست دادند. اما متاسفانه برای برخی از مسئولان استان جان مردم هیچ ارزشی ندارد.

,

وی تاکید کرد: طی این سال ها در حق مردم مظلوم بشرویه جفا شده است، اما حق این مردم است که مانند سایر شهرستان ها، از جاده مناسب برخوردار شوند.

,

اقدام برای تشکیل کمیته مردمی در پی کم کاری مسئولان

, اقدام برای تشکیل کمیته مردمی در پی کم کاری مسئولان, اقدام برای تشکیل کمیته مردمی در پی کم کاری مسئولان,

محمد اکبرزاده مقدم مسئول کمیته مردمی جاده بشرویه- بجستان، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد به بشرویه آمد، اعلام کرد که کار ساخت محور بشرویه- طبس از مسیر روستای خداآفرید، برعهده دولت و محور بشرویه- بجستان برعهده استانداری خراسان جنوبی خواهد بود، در حالی که مردم از آن زمان تاکنون، منتظرند، اما هنوز پس از گذشت 10 سال، این وعده که یک طرح مصوب ملی بوده است، تحقق پیدا نکرده و طی این سالها تنها وعده های سرخرمن تحویل مردم شده است.

,

وی تصریح کرد: وقتی مردم دیدند که مسئولان در تحقق این وعده ها کم لطفی و کم کاری می کنند و حق شان ضایع شده است، خودشان از حدود 4 سال قبل، اقدام به تشکیل یک کمیته کردند تا این موضوع را پیگیری و با هزینه خودشان، مسیر بشرویه- بجستان را باز کنند. در همین راستا هر کسی از مردم که تراکتور، لودر و کمپرسی داشت، اعلام آمادگی کرد تا برای ساخت این جاده، دستگاه های خود را به طور رایگان در اختیار قرار دهد و اینگونه تمام مردم شهر، یک کمیته مردمی شدند و حالا این کمیته، همگام و بازوی شورا در جهت احقاق حق مردم است.

,

خواسته مردم احیای جاده قدیمی است نه امتیازات جدید

, خواسته مردم احیای جاده قدیمی است نه امتیازات جدید, خواسته مردم احیای جاده قدیمی است نه امتیازات جدید,

مسئول کمیته مردمی جاده بشرویه- بجستان افزود: با اعلام آمادگی مردم و پیگیری های مجدانه حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم بشرویه در مجلس، احیای محور بشرویه- بجستان، مصوب شده و تاکنون جلساتی در مرکز استان برگزار و بخش خصوصی هم وارد کار شده است. اما با توجه به اینکه قسمتی از مسیر جاده، در طرح قرق مراتع قرار دارد، هنوز منتظر نظر و اعلام نتیجه توسط اداره محیط زیست هستیم.

,

اکبرزاده مقدم با بیان اینکه مسیر بشرویه- بجستان از قدیم الایام مسیر مال رو بوده و در واقع اکنون باید این محور احیا شود نه احداث، گفت: مردم دنبال امتیاز جدیدی نیستند، بلکه می خواهند داشته های قبلی شان به آنها برگردد. اما طی سالهای اخیر، فقط شاهد کم لطفی مسئولان بوده اند که روز به روز بیشتر هم شده است.

,

اقدام مردم حاکی از مظلومیت و فریاد با زبان بی زبانی 

, اقدام مردم حاکی از مظلومیت و فریاد با زبان بی زبانی , اقدام مردم حاکی از مظلومیت و فریاد با زبان بی زبانی ,

وی تصریح کرد: در هیچ کجای کشور، شهری را سراغ نداریم که مردم آن تا این اندازه پای کار باشند و برای توسعه شهر و ساخت جاده، دست در جیب خودشان کنند. بطوری که یک کشاورز اعلام آمادگی کرده تا تراکتور و لودر خود را برای هر مدتی که لازم باشد، برای ساخت جاده در اختیار بگذارد.

,

اکبرزاده مقدم با بیان اینکه  جاده بازکردن و جاده ساختن که وظیفه مردم نیست و این اعلام آمادگی مردم، کمال مظلومیت آنها را می رساند، تاکید کرد: در واقع مردم با این اقدامشان، با زبان بی زبانی، بر سر تمام مسئولانی که حواسشان نیست؛ از رده بالا تا پایین، فریاد می کشند و این فریاد؛ پیام های زیادی دارد اگر کسی قدرت درک داشته باشد.

,
, ,

گلایه مردم در حوزه راه ها به حق است

, گلایه مردم در حوزه راه ها به حق است, گلایه مردم در حوزه راه ها به حق است,

حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: گلایه مندی مردم بشرویه نسبت به عقب ماندگی زیرساخت های جاده ای، یک گلایه به حق است و این موضوع یکی از ضعف هایی است که متاسفانه در این منطقه وجود دارد.

,

وی افزود: مردم حق دارند که در این خصوص گلایه کنند، چرا که طی سال های اخیر مدیران، مسئولان و سیاستگذاران چه در دولت و چه در مجلس، نسبت به راه های این شهرستان توجهی نداشتند و کار موثری انجام ندادند. البته در شهرستان سرایان هم این دغدغه وجود دارد.

,

نماینده مردم بشرویه در مجلس گفت: در واقع طی دهه اخیر آنطور که باید و شاید در این دو شهرستان و خصوصا بشرویه، به بحث راه ها توجه نشده و نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه برخی از داشته هایشان هم گرفته شده است.

,

کشته شدن مردم هزینه بی تدبیری و کم کاری مسئولان

, کشته شدن مردم هزینه بی تدبیری و کم کاری مسئولان, کشته شدن مردم هزینه بی تدبیری و کم کاری مسئولان,

نصیرایی بیان کرد: از پارسال که بنده توفیق خادمی مردم این شهر را دارم، یکی از موضوعات مهم، تمرکز بر بحث راهها و ارتقاء کیفیت آن بوده و حرکت های جدی در این خصوص شروع شده تا اقداماتی انجام شود.

,

وی ادامه داد: در این خصوص نشست های متعددی با مسئولان دولتی در شهرستان، استان و وزارتخانه انجام شده، همچنان ادامه دارد و پیگیری ها در حال انجام است. در همین خصوص اعتبارات برخی از راه ها در بودجه 1400 افزایش چشمگیری داشته که امیدواریم طی مدت باقی مانده از دولت فعلی محقق شود و اگر نشد هم در دولت جدید، موضوع بی توجهی ها و ظلمی که  در حوزه راه ها در حق مردم شده است را پیگیری خواهیم کرد که امیدواریم در پی آن شاهد یک تحول باشیم.

,

نماینده مردم بشرویه در مجلس با اشاره به کشته شدن 8 نفر از هم وطنان  در نوروز 1400، گفت: ریختن خون پاک این عزیزان و داغدار شدن مردم منطقه، محصول و هزینه کم کاری ها و بی تدبیری های مسئولان است.

,

وی بیان کرد: در سایر مناطق این حوزه انتخابیه از جمله؛ عشق آباد، مسیر طبس به دیهوک، سه راهی روم به سمت سرایان و فردوس، مسیر سه قلعه به سمت آیسک و ... هم وضعیت جاده ها خوب نبوده و حقیقتا در شأن مردم مومن و متعهد استان نیست.

,

راه های بشرویه در انتظار اعتبارات

, راه های بشرویه در انتظار اعتبارات, راه های بشرویه در انتظار اعتبارات,

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در خصوص دوبانده سازی 5 کیلومتر مسیر ورودی بشرویه از سمت طبس، گفت: دو بانده سازی محور بشرویه به سمت طبس از مسیر ده محمد، در سنوات گذشته از محل اعتبارات استانی آغاز شده و تاکنون هم ۳ کیلومتر آن آماده آسفالت است که اگر اعتبار لازم توسط فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص یابد، قیر مورد نیاز آن هم تهیه و سپس آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ٥ کیلومتر، حدود ٢٠ میلیارد تومان است که هم اکنون پیمانکار پروژه هم حدود ٥ میلیارد تومان مطالبات دارد.

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: محور بشرویه به بجستان هم در مرحله مطالعات توجیهی توسط سرمایه گذار است که تاکنون جلسه کارگروه استانی آن برگزار شده و سرمایه گذار باید مجوز های محیط زیست  را برای ادامه روند اجرایی اخذ و ارائه کند.

,

وی بیان کرد: تکمیل محور بشرویه به طبس از مسیر خدا آفرید نیز در دو قطعه در محدوده دو شهرستان بشرویه و طبس در حال انجام است که با پیگیری های انجام شده، اعتبار این طرح در سال جدید، به چهار برابر افزایش یافته است.

,

کمبود اعتبارات اصلی ترین مانع در احداث راه های بشرویه

, کمبود اعتبارات اصلی ترین مانع در احداث راه های بشرویه, کمبود اعتبارات اصلی ترین مانع در احداث راه های بشرویه,

علی شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در حوزه راه های بشرویه، از دو سال قبل  تصمیماتی گرفته و اقداماتی انجام شده است که از جمله آن می توان به پیگیری اخذ مصوبه کمیسیون ماده 23 برای مسیر سه راهی بشرویه- بشرویه و بشرویه- سه راهی ده محمد اشاره کرد که تاکنون کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، سه بار از این محور بازدید کرده اند که در نتیجه آن محور بشرویه- سه راهی بشرویه، مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و ادامه کار آن در سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است که امیدواریم ا پیگیری های صورت گرفته، به زودی مصوبه مربوط صادر و برنامه های اجرایی آن را آغاز کنیم.

,

وی افزود: البته با توجه به موافقت سازمان برنامه و بودجه، از طریق استاندار و نماینده مجلس پیگیر استفاده از ظرفیت ماده 56 در خصوص مسیر بشرویه- سه راهی بشرویه، هستیم و امکان استفاده از اعتبارات راههای کویری نیز برای این راه فراهم شده است. 

,

فرماندار شهرستان بشرویه ادامه داد: در همین خصوص مطالعات اولیه محور بشرویه- سه راهی بشرویه انجام و مجوز اولیه از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

,

شفیعی بیان کرد: در حوزه بهسازی راه ها هم روکش آسفالت 22 کیلومتر از مسیر راه بشرویه- ده محمد انجام شده و بهسازی بقیه مسیر هم در حال پیگیری است.

,

وی عنوان کرد: اصلاح، بهسازی و روکش اسفالت جاده های بشرویه- سه راهی بشرویه، بشرویه-  دیهوک و بهسازی و تعریض  تعدادی از پل ها، در سال 1399 انجام شده و بهسازی بقیه پل ها هم در سال جاری انجام خواهد شد.

,

فرماندار شهرستان بشرویه اظهارکرد: دوبانده کردن 5  کیلومتر مسیر ورودی بشرویه از سمت طبس، تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در سه کیلومتر اول تنها مرحله روکش آسفالت باقی مانده و در دو کیلومتر دیگر نیز زیرسازی به طور کامل انجام شده است.     

,

شفیعی افزود: اعتبارجاده بشرویه- طبس از مسیر خداآفرید در سال 1399 به مبلغ حدود 14 میلیارد تومان افزایش یافت و اکنون  عملیات باز گشایی این مسیر در حال اجرا است.         

,

وی افزایش اعتبار جاده بشرویه- طبس از مسیر خداآفرید در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان، اصلاح تابلوها در خصوص معرفی و شناساندن شهرستان بشرویه در خروجی ها و ورودی های این شهرستان، پیگیری رفع محدودیت سرعت به طور جدی با بهسازی مسیر بشرویه- ده محمد، اجرای مطالعات فاز یک امکان یابی اجرای جاده بشرویه- بجستان و ... را از موارد دیگری دانست که تاکنون پیگیری شده است.

,

شفیعی تصریح کرد: علیرغم پیگیری های صورت گرفته اما در اجرای پروژه های حوزه راه های بشرویه، اصلی ترین مشکل؛ کمبود اعتبار است که امیدواریم با حمایت جدی مسئولین مربوطه و افزایش چشمگیراعتبارات حوزه راه، شاهد اجرای پروژه ها و رفع مشکل راه های ارتباطی این شهرستان به عنوان اصلی ترین خواسته مردم، باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه