اخبار داغ

در گفتگو با عضو تیم ملی ووشو بانوان مطرح شد؛

با حجاب در میادین بین المللی احساس ابهت میکنم/ دست رد بانوی ووشو کار قمی به باشگاه اتریشی به علت شرط عدم حجاب

با حجاب در میادین بین المللی احساس ابهت میکنم/ دست رد بانوی ووشو کار قمی به باشگاه اتریشی به علت شرط عدم حجاب
خبرنگاران حاضر در صحنه فقط از من فیلم و عکس تهیه می کردند و حجاب من برایشان جالب بود از نظر من این صحنه بسیار قشنگ بود چرا دختری که در میان این همه شرکت کننده از کشورهای مختلف دارای حجاب است مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت اینجا متوجه شدند که حجاب محدودیت نمی‌آورد بلکه یک ابهت خاصی به من داده بود؛این ها صحبت های بانوی قمی عضو تیم ملی ووشو بانوان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،در چند سال اخیر ورزش بانوان در قم پیشرفت چشمگیری داشته و به جرات می توان گفت در ورزش حرفه ای دختران قم پا به پای پسران قم در حال پیشرفت هستند اما آنطور که باید این افتخارآفرینی ها دیده نمی شود.

در تجلیل و معرفی ورزشکاران بانوی قم باید بیشتر از این ها در رسانه ها مستند ساخته شود زیرا دختران شهر کریمه اهل بیت با حفظ حجاب خود نماینده خوبی برای معرفی بانوی اصیل مسلمان در میادین ورزشی هستند.


با پریسا حیدری دختر ورزشکار موفق قمی گفتگویی داشتیم.


خودتان را معرفی کنید؟

حیدری: پریسا حیدری هستم متولد سال ۱۳۷۱ و سال ۸۹ ورزش حرفه‌ای خود را آغاز کردم مدرک کارشناسی ارشد تغذیه و فیزیولوژی ورزش را دارم و در حال حاضر در مقطع دکترا نیز در دانشگاه پذیرفته شدم ورزش خود را با ورزشهای رزمی شروع کردند به محض ورود من به ورزش حرفه ای مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان ووشو شرکت کردم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم .

کمی از ورزش حرفه ای خود برایمان بگویید؟

حیدری: به علت اینکه ووشو رشته کاملی است و می توانستیم رشته های ورزشی دیگر مانند کیک بوکسینگ شرکت کنیم زیرا از لحاظ آمادگی بدنی بچه هایی که ووشو کار می کنند سطح بسیار بالایی دارند در همان سال من به مسابقات جهانی کیک بوکسینگ در کشور ویتنام دعوت شدم و مدال نقره را کسب کردم. دوساله و خوشبختانه موفق شدم در مسابقات جودجیتسو فستیوال جهانی مدال طلا را کسب کنم.

در حال حاضر سه مدال جهانی دام که یکی از آن‌ها نقره و ۲ طلا است من ورزش را به صورت حرفه ای ادامه دادم و هر سال در اردوی تیم ملی دعوت شدم سال ۹۷ اردوهای تیم ملی در جاکارتا در دو رشته به تیم ملی دعوت شدم که از نظر خودم بسیار اتفاق مثبتی بود یکی در رشته ووشو و رشته دشوار جوجیتسو، وزن من به جوجیتسو متناسب بود زیرا آنها به دنبال وزن ۷۰ کیلو بودند اما برای شرکت در تیم ملی ووشو باید ۱۰ کیلو وزن کم می کردم و خود را به ۶۰ کیلو می رساندم بنابراین در آن سال جوجیتسو را انتخاب کردم و فیکس تیم ملی شدم دو ماه مانده به اعزام مسابقات جاکارتا متاسفانه در اردوی تیم ملی رباط صلیبی پاره کردم و از مسابقات جاکارتا جاماندم اما جراحی کردم و پرقدرت به تمریناتم ادامه دادند و یک سال بعد در مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو در تبریز شرکت کردم و مدال طلا را کسب کردم و به اردوهای تیم ملی دعوت شدم چند سالی است که در سوپر لیگ ووشو عضو تیم دانشگاه آزاد هستم.


شما به عنوان یک بانو که با حجاب اسلامی در مسابقات ملی و بین المللی شرکت می کنید از حضور خود با حجاب در  مسابقات بین‌المللی خاطره دارید برایمان تعریف کنید؟

حیدری: اتفاقات جالبی به خاطر حجاب مان در مسابقات بین المللی رخ داده است که برای خود من جلسه جالب بوده نمی‌خواهم شعار بدهم زیرا اصلا اهل شعار نیستم و شعار دادن را دوست ندارم و معتقد هستم آن چیزی که از دل و قلب آدم سرچشمه می گیرد باید بیان شود تا به دل بنشیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



به مسابقات جهانی ویتنام  اعزام شدیم که سطح بسیار بالایی داشت و مسابقات به صورت رسمی برگزار می‌شد و کشورهای مختلفی از اروپا از جمله اسپانیا ،ایتالیا وفرانسه در این مسابقات شرکت کرده بودند در آن زمان حضور بانوان با حجاب در مسابقات سطح بالا به اندازه حالا ملموس نبود این مسئله را فراموش نمی‌کنم که بسیاری از بانوان ورزشکار در حال گرم کردن خود بودند و من نیز با حجاب مشغول گرم کردن بودم اما همه خبرنگاران حاضر در صحنه فقط از من فیلم و عکس تهیه می کردند و حجاب من برایشان جالب بود از نظر من این صحنه بسیار قشنگ بود چرا دختری که در میان این همه شرکت کننده از کشورهای مختلف دارای حجاب است  مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت اینجا متوجه شدند که حجاب محدودیت نمی‌آورد بلکه یک ابهت خاصی به من داده بود و من این احساس را دوست داشتم نمی دانم این حرف من چگونه برای دیگران ملموس و قابل درک است اما این برای من شعار نیست و من واقعا در آن صحنه و با حجاب احساس خوب و بزرگی کردم که همیشه در ذهن من وجود دارد و به من یک قدرت و قوت قلبی داده که از آن به بعد نیز خدایی نکرده تصور نکنم حجاب من محدودیتی برای ورزش کردن به وجود آورده است این مسئله که ممکن است حجاب برای من در میادین بین‌المللی محدودیت و خجالت بیاورد را هرگز تصور نمی‌کنم.

من نمی‌خواهم بگویم که این حجابی که ما داریم در گرما و در تمرینات برای ما راحت است به سختی های خودش را دارد اما اینطور نیست که بگوییم اگر ما حجاب نداشتیم باشیم حتما راحت تر قهرمانی های بیشتری را به دست می آوریم فکر می کنم لذتی که از آن می بریم بیشتر از سختی آن است.


کمبود ها و محدودیت های ورزش بانوان در قم چیست؟

حیدری: من احساسم این است که به بانوان اعتماد ندارند اما هر بار که به بانوان اعتماد کردن نتایج بسیار خوبی حاصل شده من بعد از جراحی که به علت پاره شدن رباط صلیبی در تمرینات تیم ملی انجام دادم هیچ کس تصور نمی‌کرد که من بتوانم به میدان مسابقات بازگردم .

اما من به آنها قول دادم و اعتماد آنها را جلب کردم و در اولین مسابقات بعد از جراحی رباط صلیبی ام در یکی از سخت ترین مسابقات مدال طلا را کسب کردم و توانستم در یکی از بهترین تیمهای باشگاهی یعنی تیم دانشگاه آزاد عضو شوم اگر در قم به ورزش بانوان و توانایی آنها اعتماد کنند بهترین اتفاقات  در سطح ملی و بین المللی رخ می دهد اینها را به شخصه با چشم خودم دیدم که وقتی به بانوان مخصوصا جوانان ورزشکار قم اعتماد شد در سطوح مختلف درخشیدند.

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



آیا در مسابقات بین المللی به علت داشتن حجاب مانع حضور شما در مسابقات شده اند؟


حیدری: خیر تا به حال به خاطر حجاب ماز حضور در هیچ مسابقات بین المللی منع نشده ام اما چهار سال پیش بکی از باشگاه های اتریش از من دعوت کرد اما شرط دعوت نداشتن حجاب بود که من نپذیرفتم با اینکه امکانات بسیار بالایی در اختیار من قرار می‌دادند و تنها دلیل آنکه نپذیرفتم عشق به کشورم و به شهرم قم و اعتقاداتی بود که داشتم .


آیا به خاطر این کار شما از شما تجلیل شد؟

حیدری:  خیر من این مسئله را  رسانه ای نکردم بلکه یک تیم باشگاه به صورت خصوصی برای من دعوتنامه ارسال کرده بود و تنها شرط آن نداشتن حجاب بود من آن را نپذیرفتند از اطرافیان و اهالی ورزش می گفتند که این را بپذیرم ، البته اگه این باشگاه اتریشی با حجاب من مشکل نداشت مطمئناً دعوت آنها را قبول می‌کردم البته به برای اینکه برای پرچم کشور اتریش بازی کنم من هرگز به پرچم کشور خودم پشت نمی کنم بلکه این دعوت تیم باشگاهی اتریش بود و این می‌توانست اتفاق خوبی برای ورزش قم باشد که یک بانوی ورزشکار قمی در لیگ اتریش لوژیونر است.

 از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم


حیدری: من هم از شما تشکر می کنم

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/

 

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه