اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

تغییرات کنکور به ارتقاء کیفیت آموزش کمک نمی‌کند

تغییرات کنکور به ارتقاء کیفیت آموزش کمک نمی‌کند
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به نظر نمی‌رسد تغییرات اعمال شده در کنکور به ارتقاء کیفیت آموزش کمک کرده و موجب افزایش یادگیری دانش‌آموزان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: یکی از ایرادهای وارده به نظام آموزشی در آموزش و پرورش به ویژه در مقطع متوسطه دوم این است که کنکور فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: به نظر می‌رسد تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف اعمال تغییرات در نحوه و روند برگزاری کنکور نیز نتواند کاستی‌ها و نواقص مرتبط با بُعد آموزش در مدارس را برطرف کرده و به تبع آن کیفیت تحصیلی را ارتقاء دهد.
,
 
,
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدامات کارشناسانه و دقیقی برای ایجاد تغییر در برگزاری کنکور سالانه اتخاذ و اعمال نشده و نمی‌تواند با اصلاح کاستی‌ها، این رویه را تصحیح کرده و بهینه کند.
,
 
,
حق‌وردی عنوان کرد: یکی از ایرادهای جدی در حوزه‌های مرتبط با نظام آموزشی کشور این است که عمده تصمیمات در این باره از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ می‌شوند، حال آنکه ماهیت کار این شورا سیاست‌گذاری و نه قانون‌گذاری است.
,
 
,
وی تاکید کرد: به این ترتیب مادامی که مرز بین قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در کشور تعیین و اعمال نشود، معضلات موجود در حوزه قانون‌گذاری به قوت خود باقی مانده و حل و فصل نمی‌شوند.
,
 
,
عضو کمیسیون آموزش مجلس  افزود: اگر قرار است شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مسائل مربوط به این حوزه تصمیم گرفته و اقدام کند، آنگاه مجلس و کمیسیون تخصصی آموزش چه نقس و جایگاهی را قرار است ایفا کنند؟
,
 
,
حق‌وردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصائب و آفت‌های آموزش مجازی در شرایط کرونایی، گفت: تداوم آموزش در این بستر آن هم با وجود کاستی‌های فراوان آن در آینده ضربات زیادی به نظام آموزشی کشور وارد خواهد کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در حالی سیستم آموزش مجازی همچنان با نقاط ضعف زیادی دست به گریبان است که سه میلیون دانش‌آموز در کشور از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محروم و بی‌نصیب مانده و دسترسی به این سیستم ندارند.
,
 
,
عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: از این‌رو معتقدم به منظور جلوگیری از افت تحصیلی بیشتر دانش‌آموزان باید آموزش حضوری جایگزین مجازی شده و به روال قبلی بازگردد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه