اخبار داغ

سوت زنی برای اطلاع دستگاه های نظارتی؛

از حقوق نجومی تا شائبه رانت‌ در برگزاری دوره‌های تخصصی توسط مدیرعامل یک شهرک صنعتی

از حقوق نجومی تا شائبه رانت‌ در برگزاری دوره‌های تخصصی توسط مدیرعامل یک شهرک صنعتی
بر اساس اسناد رسیده دریافت حقوق نجومی و برگزاری دوره‌های تخصصی همراه با شائبه رانت توسط مدیرعامل شهرک صنعتی خیام نیازمند توجه دستگاه‌های نظارتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان با نزدیک به حضور ۳۰۰ واحد صنعتی، دومین شهرک صنعتی فعال استان خراسان رضوی از نظر سرمایه، تعداد و ترکیب صنایع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بر اساس اسناد رسیده به صبح توس، در این شهرک صنعتی تصمیماتی گرفته می‌شود که جای تعجب دارد و شاید نیاز باشد دستگاه‌های امنیتی و قضایی به این موضوع ورود کنند.

,

در موضوع اول دریافت حقوق نجومی نزدیک ۲۰۰ میلیون ریالی مدیرعامل این شرکت است که بر اساس تصویر زیر حقوق رسمی ایشان بدون حق مأموریت و ...، روزانه ۶ میلیون ۲۴۲ هزار ریال است. این مبلغ به غیر از حق مأموریت‌ها و دیگر حقوقی است که بر اساس قانون به هر نفر پرداخت می‌شود.

,

از نکات جالب‌توجه این است که شهرک صنعتی خیام تعداد بسیار محدودی کارمند اداری دارد.

,

, ,

 

,

اما نکته دوم که بسیار جالب‌توجه است اجبار شرکت‌ها به بعضی دوره‌های خاص است.

,

 برای مثال بر اساس‌نامه زیر که توسط مدیرعامل شهرک صنعتی خیام به رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان زده‌شده است از این ارگان خواسته‌شده شرکت در دوره تشریح الزامات زیست‌محیطی و استانداردهای خروجی پساب صنعتی برای کارشناسان ایمنی، بهداشت مسئولین فنی واحدهای صنعتی الزام شود و شبکه بهداشت و درمان زبرخان نیز با ارسالی نامه‌ای این الزام را برای شرکت‌های شهرک‌های صنعتی ایجاد کرده است.

,

, ,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

بر اساس اطلاعیه برگزاری این دوره شرکت برگزار کننده این دوره و بسیاری از دوره‌های دیگر صنعتی در شهرستان نیشابور و زبرخان شرکتی با عنوان سامانه مدیریت دانش فرهیختگان است. این شرکت هزینه حضور هر نفر در این دوره را دو میلیون و ۳۶۰ هزار ریال اعلام کرده است که ۱۵ نفر اول می‌توانند از تخفیف استفاده نمایند.

,

, ,

 

,

در آخرین مصاحبه مدیر عامل شهرک صنعتی خیام عنوان شده است که ۲۸۷ واحد صنعتی در این شهرک مستقر هستند که ۸۹ درصد آن ها فعال هستند. یعنی در این شهرک صنعتی ۲۵۵ شرکت فعالیت می کنند. با یک محاسبه ساده و این نکته که از هر شرکت فقط ۳ نفر در این دوره شرکت نمایند و نصف شرکت های فعال شهرک صنعتی خیام نیز به هر دلیلی این الزام را قبول نکنند، تراکنش برگزاری این دوره برای سامانه مدیریت دانش فرهیختگان حدود ۹۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

,

 درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها دارای بیش از یک مسئول در هر کدام از این بخش های هستند و در صورت حضور همه افراد واجد شرایط مبلغ این کلاس چهار ساعته آنلاین بسیار فراتر خواهد رفت.

,

اما نکته جالب‌توجه این است که بر اساس اسناد رسمی ثبت شرکت‌ها و بر اساس آخرین اطلاعیه رسمی، مدیرعامل فعلی شهرک صنعتی خیام نیشابور در شرکت برگزار کننده کلاس آنلاین، هم‌زمان رئیس هیئت‌مدیره نیز هست. به زبان ساده‌تر مدیرعامل شهرک صنعتی خیام برخی نیروهای شرکت‌های این مجموعه را الزام به حضور در دوره‌ای کرده است که برگزار کننده دوره شرکت خود او است.

,

, ,

 

,

حال باید دید هیئت مدیره شهرک صنعتی خیام و دستگاه های امنیتی و قضایی در برابر این موضوع چه واکنشی انجام خواهند داد.

,

انتهای پیام/4005

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه