اخبار داغ

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

افزایش آمار ابتلا و بستری استان اصفهان در پیک پنجم کرونا

افزایش آمار ابتلا و بستری استان اصفهان در پیک پنجم کرونا
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از روند افزایشی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان اصفهان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش نجیمی در گفتگو با صاحب نیوز؛ با اشاره به این که پیک پنجم کرونا در استان اصفهان نیز آغاز شده است، از روند رو به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها در این استان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: بنابر شواهد موجود عامل ایجاد پیک پنجم کرونا در این استان، نوع جهش یافته هندی کرونا یعنی همان سویه دلتا است که از قدرت سرایت پذیری بالایی برخوردار است.

,

وی در پاسخ به این سؤال که شواهد وجود کرونای دلتا تنها در شهر اصفهان است یا در سایر شهرستان‌های استان هم دیده شده است، گفت: کرونای دلتا در همه نقاط استان پخش شده و ساکنان شهرستان‌های مختلف استان را مبتلا کرده است.

,

این استادیار آموزش بهداشت و ارتقا سلامت اظهار کرد: دستورالعمل‌های مقابله با سویه دلتا همانند کرونای قبلی است که با توجه به صعودی بودن نمودار رشد ابتلا به کرونا در این استان لازم است با جدیت بیشتری توسط مردم رعایت شود.

,

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی 24 ساعته گذشته یک هزار و ۲۸۱ بیمار مبتلای قطعی کرونا در مراکز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و از این تعداد ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در این مراکز درمانی بستری شده‌اند و همچنین در این بازه زمانی ۶ بیمار مشکوک به کرونا در اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که اکنون تست کرونای سه نفر از این فوتی‌ها مثبت بوده است.

,

سیدعلیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، هم امروز عنوان کرده است: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه یعنی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل، 172 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده که از این تعداد ۵۶ بیمار بستری شده‌اند و دو مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی منطقه کاشان رخ داده است.

,

کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار تأسف کرده است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان به زیر 50 درصد رسیده و این عادی‌انگاری میزان آمار بیماری را افزایش خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه