اخبار داغ

کارشناس خانواده مطرح کرد؛

کاسبی دشمن با حجاب لاکچری اینستاگرامی

کاسبی دشمن با حجاب لاکچری اینستاگرامی
حمید قاسمی گفت: حجاب یک جریان فرهنگی است یعنی نیاز به کار فرهنگی با کیفیت متناسب با نیاز روز جامعه دارد و به زور نیز نمی‌توان به کسی حجاب را تحمیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حجاب یک جریان فرهنگی است یعنی نیاز به کار فرهنگی با کیفیت متناسب با نیاز روز جامعه دارد و به زور نیز نمی توان به کسی حجاب را تحمیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حمید قاسمی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما کارهای فرهنگی حوزه حجاب و عفاف با پیشرفت تکنولوژی بروز نشده است و همچنان شاهد کارهای فرهنگی دهه ۷۰ در روز حجاب و عفاف هستیم.

,

وی افزود: برعکس آن، دشمن در این زمینه خیلی خلاقانه و زیرکانه در حوزه بی حجابی و ترویج بدحجابی در کشور تولیداتی داشته است و بعضا با استفاده از چهره های شاخص سعی در سست کردن ایمان مردم در زمینه حجاب دارد.

,

این کارشناس تصریح کرد: عدم رعایت حجاب و عفاف سرمنشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از طلاق تا از بین بردن تحکیم خانواده و... است.

,

قاسمی گفت: صحنه‌های مبتذل، مثل میخ در ذهن بیننده فرو می رود، در تمام طولِ روز مدام در ذهن بیننده مجسم شده و تکرار می‌شوند. سر کلاس درس، سر نماز، هنگام خواب، وقت مطالعه و مخصوصاً زمان‌های بیکاری اینها مثل فیلم سینمایی جلوی چشم تداعی می شود.

,

وی ادامه داد: شما حساب کنید وقتی ذهن یک جوان در طول روز مدام درگیر صحنه‌های شهوت‌انگیز باشد، این جوان به چه کار دیگری خواهد رسید؟

,

این کارشناس تاکید کرد: سیستم بدن به شکلی است که هرچه شهوت فعال‌تر شود، عقل خاموش تر خواهد شد، بنابراین عقل هم که خاموش شود، صدها نتیجه مضر دیگر پیش می آید.

,

قاسمی بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به شکلی طراحی شده که مخاطب خود را آهسته آهسته به سمت محتوای جنسی می‌کشاند، یعنی در مرحله اول، تماشای یک فیلم مبتذل را به شما پیشنهاد نمی‌دهد.

,

وی افزود: در ابتدا تصاویری ساده از افراد بدون پوشش را به نمایش می‌گذارد. آن‌قدر زمینه تماشای این تصاویر را برای شما فراهم می‌کند و همچون رگبار این تصاویر را به سمتتان می‌فرستد که اگر اولی و دومی و سومی را باز نکنید، چهارمی را باز خواهید کرد و اگر خیلی مقاومت کنید، آن‌قدر به کارش ادامه خواهد داد تا مقاومت شما را بشکند و در نهایت گناه نگاه به نامحرم و تصاویر نامناسب را پیش چشم شما عادی می کند.

,

این کارشناس تصریح کرد: همین که شما با باز کردن تصاویر پیشنهادی به اینستاگرام چراغ سبز نشان دهید، در مرحله بعد تصاویری با پوشش‌های نامناسب تر به نمایش خواهد گذاشت. این روال ادامه پیدا خواهد کرد و نهایتاً به نمایش محتوای برهنه و حیوانی خواهد رسید.

,

قاسمی گفت: شبکه ضد اجتماعی اینستاگرام در ابتدا با از بین بردن حریم‌ها در این فضا و به دنبال آن ایجاد ضعف در حیا و عفاف به مرور زمان و سپس با تبلیغ بیش از حد صفحات افرادی که در راستای اهداف این شبکه اجتماعی و ترویج بی‌حجابی و خودنمایی فعالیت می‌کنند هدف شوم خود را محقق می کند.

,

وی ادامه داد: این شبکه های اجتماعی خارجی فضایی را برای کاربران به وجود می‌آورد که بتوانند در آن به اموری که در دنیای واقعی از نظر محدودیتهای شرعی، اخلاقی، دینی و یا حتی داشتن حیا و عفت قادر به انجام نیستند پرداخته و تصاویر خود را به منظور جذب افراد و دنبال‌کننده‌های بیشتر حتی با حجاب کامل اما ظاهری با نامحرمان به اشتراک بگذارند.

, ,

این کارشناس تصریح کرد: بنابراین، افراد دیگر نیز جذب این تصاویر و مدل‌ها شده و الگوسازی داشتن حجاب در نظر افراد محجبه دارای تغییر و تحولی اشتباه می‌شود، بنابراین افراد محجبه گاهی حتی با نا آگاهی از اشتباه بودن این امر، به منظور زیبا نشان دادن پوشش چادر و تشویق بانوان به این نوع پوشش، دست به تبلیغاتی مخرب علیه ارزش‌های حجاب می‌زنند و تبدیل به باحجاب‌های بی‌حیایی می‌شوند که به مراتب از بی‌حجاب‌های باحیا خطرناک‌تر است.

,

وی افزود: اگر کسی آسیب‌شناسی فرهنگی کند، در می‌یابد بستر فضای مجازی بسیار آسیب‌زاست و ضربه خوردن ما در بحث حجاب نیز از همین طریق مجازی است؛ اثرگذاری این فضا و ذهنیت‌سازی آن نیز به‌قدری‌ست که خروجی‌اش کاملا در اجتماع مشهود است.

,

این کارشناس گفت: بی‌حجابی در فضای مجازی یک چالش دینی و فرهنگی است؛ بدحجابی زن علاوه بر اینکه آرامش روانی او را سلب می‌ کند، عاملی جهت تزلزل بنیان خانواده‌ها است؛ بنابراین دولت سیزدهم رسالت سنگینی دارد.

,

قاسمی در خاتمه خاطرنشان کرد: حجاب برای ما یک ارزش والای انسانی است؛ امروز سوء مدیریت‌ها کمر کشور را خم کرده است و ما را مستأصل می‌کند و مردمی که دچار استیصال شوند و ابزار مقاومت از آنان گرفته شود، چطور در مقابل دشمن مقاومت زینبی داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه