اخبار داغ

همزمان با عید قربان صورت می گیرد؛

ذبح ۲۲۰۰ راس دام سبک در سمنان/ آغاز پویش نذر قربانی در استان

ذبح ۲۲۰۰ راس دام سبک در سمنان/ آغاز پویش نذر قربانی در استان
محمد قوسی گفت: امسال ذبح ۲ هزار و ۲۰۰ راس سبک همزمان با عید سعید قربان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان توزیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قوسی قائم مقام کمیته امداد استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت از آمادگی کمیته امداد استان سمنان و بیش از ۱۳۵ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک های نقدی و قربانی در پویش نذر قربانی خبر داد و گفت:  امسال ذبح ۲ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک با مشارکت اقشار مختلف مردم در عید قربان پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان در ادامه افزود: همزمان با عید سعید قربان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان توزیع شود.

,

قوسی با اشاره به ذبح ۲ هزار راس دام سبک در عید قربان سال گذشته اظهار کرد: برای احیای سنت قربانی و دستگیری از نیازمندان حجاجی که در سال‌های ‌ گذشته به حج مشرف شدند با ذبح قربانی در قربانگاه‌ها معین کمیته امداد در سراسر استان سمنان  با در نظر گرفتن سهم فقرا  این فریضه الهی را به‌جا ‌آورند.

,

وی به ایجاد قربانگاه با مجوز و هماهنگی اداره کل دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری‌ها استان سمنان در شهر و روستاهای  خبر داد و  گفت: در شهرها و مناطقی که وضعیت قرمز کرونایی اعلام شده است، ذبح عظیم در کشتارگاه ها با رعایت کامل نکات بهداشتی و در شهرهای با وضعیت مطلوب در قربانگاه ها اجرا می‌شود.

,

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان به مشارکت ابراهیم امیرآبادیان، ابراهیم قربانگاه های ایران با اهدای ۲۰۰ دام سبک در عید قربان خبر داد و افزود: این خیر نام آور و نام آشنای استان امسال هم مانند سال های گذشته در این طرح عظیم مشارکت می کند.

,

قوسی با اشاره به اینکه ابراهیم امیرآبادیان مبدا طرح قربانگاه  بوده است، تصریح کرد: خواستگاه این طرح عظیم از امیرآباد دامغان شروع شد.

,

قائم مقام کل کمیته امداد استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال خوب مردم کشور و خیر ایران اسلامی  این طرح در سراسر کشور اجرا می شود. 

,

قوسی بابیان اینکه نیکوکاران می‌توانند قربانی خود را به محل‌های مخصوص تعیین‌شده کمیته امداد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی، پس از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود، افزود: سایر افراد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان به همین نیت به کمیته امداد در استان سمنان اهدا کنند تا این نهاد با تجمیع کمک‌ها به قربانی برای توزیع بین نیازمندان اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه