اخبار داغ

در میزگردکارشناسان مطرح شد؛

ضرورت مدیریت وصرفه جویی در مصرف برق در شرایط کنونی /مسئولان زمان دقیق خاموشی ها را اطلاع دهند

ضرورت مدیریت وصرفه جویی در مصرف برق در شرایط کنونی /مسئولان زمان دقیق خاموشی ها را اطلاع دهند
در سال جاری با وقوع خشکسالی گسترده در اقصی نقاط کشور شاهد گرمای بی سابقه هوا هستیم به گونه‌ای که دمای هوادر کشور شکسته شداین امر در کنار نبود زیرساخت‌های مناسب مشکلات متعددی در حوزه تأمین انرژی مورد نیاز مردم ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، در سال جاری با وقوع خشکسالی گسترده در اقصی نقاط کشور شاهد گرمای بی سابقه هوا هستیم به گونه‌ای که دمای هوادر کشور شکسته شداین امر در کنار نبود زیرساخت‌های مناسب مشکلات متعددی در حوزه تأمین انرژی مورد نیاز مردم ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

محدودیت میزان تولید برق با توجه به خشکسالی و به مدار نیامدن نیروگاه‌های آبی در کشور همه استان‌ها را با کمبود برق مواجه کرده است.

,

قطعی مکرر برق و خاموشی‌های گسترده آن‌هم در گرمای نیمه تیرماه برای مشترکین خانگی از یک سو و از سوی دیگر برای اصناف و واحدهای تولیدی تحت عنوان مشترکان پرمصرف که محل خدمات‌رسانی به ارباب رجوع بوده، امان مردم را بریده است.  

,

این روزها قطعی‌های مکرر برق در اوج گرمای تابستان بیش از حد طاقت وامان به ویژه در جنوب استان را بریده است، خرابی و سوختن برخی وسایل همچون یخچال، تلویزیون به علت افت ولتاژ و یا روشن نشدن حتی یک پنکه مشکلات را برای ساکنین دوچندان کرده است.
به گفته مسئولان ، صعود بی سابقه مصرف روزانه برق به پله ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاواتی و خارج شدن چند نیروگاه از مدار تولید دلایل این خاموشی های گسترده است.
این نارضایتی ها که در خصوص برق در کل کشور به وجود آمده است مسئولین را وادار کرده است که هر کدام در این خصوص صحبتی کنند و مقصر را دیگری بدانند و یا گروهی برای پیگیری علت قطعی های برق را تشکیل دهند اما هیچ کدام از این اظهار نظرها و پیگیری ها نتیجه ای نداشته و هیچ سودی برای مردم به دنبال نداشته است.

,
,
,

در این راستا پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار اقدام به برگزاری میزگرد مجازی نموده است که متن آن را در ذیل می توانیذ مطالعه نمایید.

, در این راستا پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار اقدام به برگزاری میزگرد مجازی نموده است که متن آن را در ذیل می توانیذ مطالعه نمایید., در این راستا پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار اقدام به برگزاری میزگرد مجازی نموده است که متن آن را در ذیل می توانیذ مطالعه نمایید.,

مسئولان زمان دقیق خاموشی ها را اطلاع دهند

, مسئولان زمان دقیق خاموشی ها را اطلاع دهند, مسئولان زمان دقیق خاموشی ها را اطلاع دهند,

احسان عباسی مدرس دانشگاه گفت:با تئجه به شرایط پیش آمدهبرای کشور که در حوزه برق رسانی طی چند روز گذشته با چالش هایی در مناطق مختلف کشور روبرو بوده ایم می توانیم با بهره گیری از ظرفیتهای مختلف در راستای مدییریت بهینه مصرف برق گامهای خوبی را برداریم.

,

وی با اشره به قطعی های مکرربرق وگلایه مندی هایی که از سوی شهروندان بوجود آمد بیان کرد:یکی از مطالبات بحق مردم دانستن زمان دقیق خاموشی ها است چرا که اقشار مختلف جامعه هرکدام به شغلی مشغول می باشد که می تواند متناسب با نوع نیازش در ساعات مختلف برنامه ریزی صورت دهد.

,

وی ادامه داد:از ظرفیت رسانه ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی نقش مهمی در ارائه راهکار برای استفاده درست از برق و سایر انرژی ها دارد.

,

عباسی افزود: مدیریت صحیح مصرف در تمام بخش ها از مسائل بسیار مهمی است که مسئولان نباید هیچگاه در خصوص فرهنگ سازی آن غفلت کنند که تحقق آن به نفع مردم، کشور و جامعه اسلامی است.

,

این مدرس دانشگاه بیان داشت:تصریح کرد: استفاده از روش‌های دیگر به خصوص بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی و انعکاس و انتقال پیام‌های فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف برق به مردم باید مدنظر همیشگی قرار گیرد.

,

مدیریت وصرفه جویی مصرف برق در شرایط کنونی یک ضرورت است

, مدیریت وصرفه جویی مصرف برق در شرایط کنونی یک ضرورت است, مدیریت وصرفه جویی مصرف برق در شرایط کنونی یک ضرورت است,

علی اسماعیلی "،کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی و بدنبال آن کاهش تولید برق آبی و همچنین افزایش قابل ملاحظه دمای هوا شرایط تامین برق در تابستان پیش رو بسیار سخت و دشوار شده، با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مصرف انرژی برق در ماه‌های گرم مربوط به بار‌های سرمایشی و خصوصا در بخش عمومی اداری بوده، از این رو رعایت الگوی مصرف برق و کاهش مصرف در جهت تداوم تامین برق از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بسیار ضروری است.

,

وی با بیان اینکه مصرف صحیح و بهینه برق در ساختمان‌های اداری می‌تواند زمینه ساز اصلاح الگوی مصرف در جامعه باشد، افزود: بی شک همراهی و مشارکت این گروه از مشترکان تاثیر به سزایی در کاهش پیک بار شبکه خواهد داشت.

,

اسماعیلی به برخی از راهکار‌های مفید و موثر در مدیریت مصرف برق در بخش اداری اشاره کرد و گفت: استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم درجه ترموستات کولر‌های گازی و سایر سیستم‌های سرمایشی روی دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد، سرویس و تمیزکردن سالیانه سیستم‌های سرمایشی جهت افزایش بازده آنان و نصب سایبان روی کولر‌های آبی و کندانسور کولر‌های گازی از جمله روش‌های مفیدی هستند که می‌توانند تا حد زیادی به کنترل و مصرف بهینه انرژی برق در سازمان‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.
وی تصریح کرد:مدیریت مصرف برق، به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای درست مصرف کردن این انرژی‌ست که امیدواریم با فرهنگ سازی در جامعه و بین همشهریان بتوانیم زمان پیک بار مصرف برق امسال را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم و در آینده نزدیک شاهد اینچین خاموشی های ناخواسته نباشیم.

,
,

اسماعیلی خواستار استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی شد و گفت: انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی ، تنظیم دمای کولر در ۲۵ درجه سانتی گراد(دمای آسایش)، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق،‌ بستن کامل در و پنجره به هنگام استفاده از کولر از راهکارهای ساده در جهت تعدیل مصرف انرژی است.

,

وی بیان داشت:بیان کرد: از عموم شهروندان، سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی می خواهیم با عدم  استفاده از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سماور برقی و … در ساعات اوج مصرف، در جهت پایداری شبکه و تامین مستمر برق با صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی برق این شرکت را در خدمت رسانی به عموم همشهریان فهیم یاری رسانند.

,

 

,

انتهای پیام/الف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه