اخبار داغ

رئیس پلیس فتا استان یزد:

یزدی‌ها بیشتر در "دیوار و اینستاگرام" کلاه سرشان می‌رود

یزدی‌ها بیشتر در "دیوار و اینستاگرام" کلاه سرشان می‌رود
سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: کلاهبرداری در سایت‌های واسطه‌ای بیشترین پرونده‌های متشکله در پلیس فتای استان یزد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، کلاهبرداری از طریق سایت‌های واسطه‌ای مثل دیوار و اینستاگرام را بیشترین پرونده‌های متشکله در پلیس فتای استان یزد اعلام کرد و گفت: نحوه کلاهبرداری در سایت دیوار به گونه است که خریدار برای اینکه اطمینان داشته باشد کالای مدنظر به شخص دیگری فروخته نمی‌شود، بیعانه پرداخت می‌کند که این مسئله اشتباه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اضافه کرد: در اینستاگرام نیز کلاهبرداری به این شکل است که پیج‌هایی برای فروش کالا ایجاد و در دفعات اول و دوم برای اینکه اعتماد خریدار را جلب کنند، کالا را در موعد مقرر تحویل می‌دهند و پس از جلب اعتماد، نسبت به کلاهبرداری از شخص اقدام می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتا استان یزد برداشت‌های غیرمجاز از طریق لینک‌های جعلی را جرم دوم فضای مجازی در یزد دانست و اضافه کرد: در این روش کلاهبرداری، با ارسال پیامک سامانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، ثبت نام خودرو و دیگر موارد به افراد ارسال و پس از باز کردن این لینک‌ها و ورود به درگاه‌های جعلی بانکی و وارد کردن شماره کارت و رمز دوم، از شخص کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

,

سرهنگ مرتضی ابوطالبی اذعان داشت: کسانی که از آنها در فضای مجازی کلاهبرداری می‌شود باید سریعاً نسبت به شکایت از فرد کلاهبردار اقدام کنند تا بتوان کار مؤثری در این خصوص انجام داد.

,

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: احتمال بازگشت سرمایه قربانی‌های فضای مجازی در سرقت‌های اینترنتی (فیشینگ) نسبت به کلاهبرداری‌ها در سایت‌های واسطه‌ای کمتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه