اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان:

احیای فرهنگ حجاب نیازمند روشنگری چهره به چهره است/ پاتوق‌های محله محور باید فعال شود

احیای فرهنگ حجاب نیازمند روشنگری چهره به چهره است/ پاتوق‌های محله محور باید فعال شود
عفت دیابی گفت: بسیاری از افراد به دلیل نا آگاهی به این شکل از پوشش روی آورده اند و نباید با برچسب زدن های بی مورد آنها را از جامعه ترد کرد، بلکه بررسی و بحث پیرامون آن باید در قالب پاتوق های محله محور و در شکل فعالیت های فرهنگی به آن پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عفت دیابی مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در خصوص نقش محوری حجاب در جامعه گفت: امت اسلامی ایران در پرتو رفتار اسلامی در حفظ عفاف و حجاب نیازمند حرکت در چارچوب موازین شرعی در تعاملات مردان و زنان در همه عرصه‌ های فعالیت،  در فضای جامعه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در مورد راهکارهای ترغیب جوانان به حجاب در سطح جامعه اذعان کرد: تجربه ثابت کرده است بسیاری از افراد به دلیل نا آگاهی به آن شکل از پوشش روی آورده اند و نباید با برچسب زدن های بی مورد به این افراد موجب ترد آنها از جامعه شد، و در این مسیر نباید به برگزاری همایش ها و نشست ها اکتفا کرد و باید چهره به چهره در پایگاهها و محلات روشنگری کرد.

,

دیابی تذکر لسانی را در تبیین و نهادینه کردن فرهنگ حجاب در جامعه از فرمایشات صریح مقام معظم رهبری دانست و افزود: زنان مسلمان در جامعه اسلامی باید همگی سرباز خط ولایت باشند و گروه های امربه معروف باید با احتساب شرایط لازم این مهم را به انجام رسانند و  باید تنها به یک تذکر شفاهی  کفایت کنند و هیچ بحث و جدالی  در خیابان ها نباید انجام گیرد و این موضوعات باید در قالب پاتوق های محله محور و در مساجد و در شکل  فعالیت های فرهنگی به آن  پرداخته شود.

,

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان از اجرای ۲۸۰ برنامه در این خصوص در سطح استان خبرداد و در تشریح اهم برنامه های این هفته عنوان کرد: شاخص ترین برنامه هفته عفاف وحجاب برگزاری  همایشی تحت عنوان ندای فطرت با حضور جمعی از فعالین این حوزه  بوده است که در آن از فعالین برتر این عرصه تجلیل و قدردانی شد.

دیابی با اشاره به عناوین روزهای هفته عفاف و حجاب، ادامه داد: هفته عفاف و حجاب مبتنی بر دو ویژگی حیا و عفت نامگذاری شده است؛ اولین روز هفته عفاف و حجاب به نام "حیا و عفت، نیاز همگانی، مطالبه عموم"،  دومین روز با عنوان "حیا و عفت هویت اسلامی، اصالت ایرانی" و برای تبیین رابطه حجاب با هویت اسلامی، نام‌گذاری شده و همچنین روز سوم با عنوان "حیا و عفت، ازدواج پایدار، جامعه تمدن ساز" و مصادف با ازدواج حضرت علی( ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز چهارم نیز با عنوان "حیا و عفت؛ قانون مداری، حقوق شهروندی" و برگزاری میزهای مشاوره با موضوع عفاف و حجاب، روز پنجم با عنوان "حیا و عفت؛ ندای فطرت، ضرورت جهانی" برای روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان و روز ششم با عنوان "حیا و عفت، میثاق با شهیدان" و آخرین روز از هفته عفاف و حجاب با عنوان "حیا و عفت، شکوه زندگی و کرامت انسانی" است که میقات صالحین با حضور جمع پرشوری از  فعالین و صالحین و بسیجیان با حضور در مراسم عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود.

قابل ذکر است جشنواره کشوری طراوت با موضوع عفاف و حجاب نیز در همایش ندای فطرت  رونمایی شده است و علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، مستند ، موشن و عکس و ... با موضوعات حجاب و ... به آدرس این جشنواره /https://festivaltaravat.ir تا ۳۰ مهر ماه ارسال و پس از داوری نتایج در تاریخ ۴ آذر ماه اعلام می شود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه