اخبار داغ

سرپرست میراث‌فرهنگی خراسان شمالی عنوان کرد؛

ثبت ملی ۹ اثر تاریخی در خراسان شمالی/ رباط ‌قلی جاجرم؛ در فهرست میراث جهانی یونسکو

ثبت ملی ۹ اثر تاریخی در خراسان شمالی/ رباط ‌قلی جاجرم؛ در فهرست میراث جهانی یونسکو
علی مستوفیان گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۶ اثر تاریخی و سه اثر منقول فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسید و سه پرونده آثار طبیعی نیز در دست اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مستوفیان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: عملیات مرمت ۲۵ اثر تاریخی استان با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال در سه‌ماهه نخست سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: ارگ بلقیس، قلعه جعفرآباد، قلعه جلال‌الدین، حمام قلعه خان، عمارت مفخم، باغ علی‌آباد بجنورد، حمام عسگری، امامزاده غلامان، مقبره بیدوازی، باغ و کوشک جاجرم، باغمزار گرمه، بافت سبزه‌میدان بجنورد، رباط قلی، حمام گلیان و... ازجمله این آثار هستند که مرمت تعدادی از آن‌ها هنوز ادامه دارد.

مستوفیان عنوان کرد: همچنین در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۶ اثر تاریخی و سه اثر منقول فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسید و سه پرونده آثار طبیعی نیز در دست اقدام است.

وی برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی ارزش‌های آثار تاریخی، میراث معنوی و طبیعی استان در راستای حفظ و ارتقای هویت تاریخی‌فرهنگی آن‌ها را امری ضروری دانست و تصریح کرد: برای ثبت ملی این آثار از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

این مقام مسئول از پیگیری‌ها برای ثبت پرونده رباط ‌قلی جاجرم در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد و افزود: اقدامات فنی و حفاظتی به‌منظور قرارگیری اثر ارزشمند رباط ‌قلی در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، انجام شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه