اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌های زنجان

رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌های زنجان
پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌ها به۱۷ درصد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پوشش 100 درصدی واکسیناسیون برای جمعیت هدف اتفاق نیفتاده است چرا که برخی افراد با عقاید، اعتقادات و فرهنگ‌های مختلف نسبت به واکسن دیدگاه‌های مختلفی دارند و کسانی که از نظر علمی واکسن را قبول دارند حامی آن بوده و واکسن دریافت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی ادامه داد: زمانی که واکسن پیدا شد در فضای مجازی و رسانه‌ای و در بین مردم اتفاقاتی افتاد و برخی افراد اطلاعات غلط را به جامعه تزریق می‌کنند.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله اطلاعات غلط در جامعه، بازنشر و پمپاژ اطلاعات غلط در خصوص عوارض واکسن است که گاهی در این زمینه مانع ایجاد می‌کند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: تا زمانی که از نظر علمی کمیته استان و کشوری موضوعی را بررسی نکرده و اثبات نشود که عارضه به دلیل واکسن بوده است، کسی نمی‌تواند به آن استناد کند.
,
 
,
قزلباش با بیان اینکه تا کنون موارد شدید از عوارض واکسن که در یک بررسی علمی تایید شده باشد، گزارش نشده است، افزود: بازنشر اطلاعات غلط مردم را نگران می‌کند که باید توضیحات بیشتری در خصوص واکسن و عوارض آن ارائه و موارد خطرناک به مردم تشریح شود.
,
 
,
وی گفت: گاهی همزمانی بین یک اتفاق و تزریق واکسن موجب اشتباه مردم می‌شود اگر چه برخی افراد مستعد آسیب هستند اما تمام عوارض واکسن در استان بررسی و به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
,
 
,
این مسئول اظهار داشت: در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران تابع پروتکل‌های کشوری هستیم اگر چه در جلسات مختلف این مسئله مطرح می‌شود چرا که خبرنگاران در معرض آسیب بوده و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند که امیدواریم به زودی این کار انجام شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در مورد مشاهده ویروسی هندی در زنجان نیز گفت: در حال حاضر به صورت آزمایشگاهی نمونه‌ای از کرونای هندی در زنجان ثبت نشده است چرا که در حال حاضر سیاست مقابله و پیشگیری است و فرض ما این است وقتی فضای کشوری پیک جدید از نوع ویروس هندی است مطمئن باشید در زنجان نیز همین اتفاق می‌افتاد.
,
 
,
قزلباش یادآور شد: تزریق دوز دوم واکسن به خوبی پیش می‌رود و علت آن نیز کمبود واکسن نیست اگر چه در یک مقطعی کندی در این زمینه وجود داشت اما برای گروه‌های سنی بالای 70 سال واکسن کافی وجود دارد.
,
 
,
وی گفت: روند بیماری کرونا در استان زنجان آهسته و افزایش یابنده در بخش سرپایی و بستری است و همه تلاش ما این است این روند کند شود که لازمه آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.
,
 
,
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌ها به 17 درصد رسیده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد جمعیت بالای 80 سال، 70 درصد جمعیت بالای 75 سال و 58 درصد افراد بالای 65 سال واکسن دریافت کرده‌اند.
,
 
,
قزلباش ادامه داد: در حال حاضر تزریق واکسن برکت به صورت داوطلبانه نیست و افراد اگر تمایل داشته باشند می‌‎توانند دو واکسن سینوفارم و برکت دریافت کنند.
,
 
,
وی گفت: همه واکسن‌ها به میزانی ایمنی به ویژه در برابر ویروس هندی ایمنی ایجاد می‌کنند و واکسن برکت نیز به درجاتی این تاثیرگذاری را خواهند داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه