اخبار داغ

معاون وزیر صمت:

۱۰ هزار هکتار زمین به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود

۱۰ هزار هکتار زمین به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود
معاون وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور گفت: 10 هزار هکتار زمین جدید به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علی رسولیان امروز در حاشیه افتتاح شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان زنجان از لحاظ صنایع کوچک وضعیت خوبی دارد و صنایع خوبی در این استان مستقر است اظهار کرد: در بازدیدی از شهر‌ک‌های صنعتی استان داشتیم که واحدهای بسیاری در حال احداث بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: بالغ بر 100 واحد صنعتی در استان زنجان در حال نصب ماشین آلات هستند که این موضوع خبر خوبی برای حوزه صنعتی استان است و با این وضعیت بهره برداریهای خوبی در سطح استان زنجان اتفاق خواهد افتاد.

,

رسولیان با اشاره به اینکه امسال در سطح کشور بیش از 790 واحد در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده است ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحدها حدود 18 هزار شغل در سطح کشور ایجاد شده است.

,

وی با تاکید براینکه در سطح کشور 28 شهرک و ناحیه صنعتی در دست احداث داریم که در آستانه بهره‌برداری هستند ابراز کرد: امسال 10 هزار هکتار زمین جدید به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه خواهیم کرد که 750 هکتار آن مربوط به استان زنجان است.

,

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بیش از 150 میلیارد تومان در طرح‌های مهم زیرساختی شهرک‌ها و ناحیه صنعتی استان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد گفت: طرح‌های مهمی مثل افزایش زمین در شهرک‌های صنعتی، انتقال پساب به شهرکهای صنعتی و همچنین طرح‌هایی هم در خصوص تامین برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی بعد از توسعه در نظر داریم.

,

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته بحث احیای واحدهای راکد در سراسر کشور کلید خورده است ابراز داد: اقدامات خوبی در این راستا در سطح کشور انجام شده است.

,

رسولیان با بیان اینکه 13 درصد کاهش واحدهای راکد را در کشور داریم گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی کردیم یک هزار و 600 واحد تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم.

,

وی با بیان اینکه برای تحقق این موضوع در سراسر کشور 500 مشاور بکارگیری شدند یادآور شد: حدود 400 واحد تملیکی بانک‌ها هم در سطح شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که برای احیای آنها نیز هدفگذاری شده است.

,

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه احیای 40 واحد صنعتی در شهرک‌های و نواحی زنجان در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: برای نخستین بار در سطح کشور ایجاد کارگاه‌های کوچک برای شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌ریزی شده است.

,

وی افزود: این طرح برای افرادی که سطح علمی خوبی دارند ولی توان مالی پایین‌تری دارند اختصاص می‌یابد که در این راستا امسال ایجاد 1400 واحد کارگاهی را در سطح کشور برنامه‌ریزی کردیم که 85 کارگاه برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

,

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: امروز کلنگ‌زنی احداث 27 کارگاه کوچک در استان زنجان انجام شد که امیدواریم در این حوزه بتوانیم برای حوزه اقتصادی کشور منشا اثر باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه