اخبار داغ

از ابتدای سال تاکنون؛

۶ میلیون تن کالای اساسی در کشور جابه‌جا شده است

۶ میلیون تن کالای اساسی در کشور جابه‌جا شده است
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۴ میلیون تن بار در کشور جابه‌جا شده که چهار درصد آن یعنی ۶ میلیون تن کالای اساسی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک طالبی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بندر امام اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۴ میلیون تن بار در کشور جابه‌جا شده که چهار درصد آن یعنی ۶ میلیون تن آن کالای اساسی بوده و از این بین ۶۰ درصد مربوط به بندر امام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: از اسفندماه سال گذشته اعلام شده که بار آماده حمل را برای جابه‌جایی داده شود چون ناوگان حمل‌ونقل در بندر امام خواب (توقف کامیون‌ها) دارند ولی سازمان بنادر این همکاری را نداشته و این بار برای حمل عرضه نشد.
,
 
,
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در ۱۱۵ روز گذشته حدود ۲۵ درصد رشد محصولات کشاورزی خوزستان گزارش شده که این میزان قسمت عمده‌ای از ناوگان را جذب خودش کرد ولی با کمک همه دستگاه‌ها به ویژه وزارت صمت توانستیم که بحث لاستیک و روغن را تا حدی حل کنیم.
,
 
,
طالبی با اشاره به اینکه امید است که این روندی که از سه روز قبل شروع شده ادامه پیدا کند، گفت: از رانندگان تشکرمی کنیم که با وجود محقق نشدن انتظارات از سوی اداره کل بنادر ولی در این گرمای هوا ایثار می‌کنند.
,
 
,
وی خبر داد: امروز ششمین روزی است که روزانه بین دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ کامیون بارگیری و تخلیه می‌شود؛ در صورت تداوم این وضعیت تا ۱۵ روز آینده می‌توانیم نیاز ضروری کشور را در خصوص نهاده‌های دامی تأمین کنیم.
,
 
,
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور یادآور شد: علاوه بر ناوگان بخش خصوصی سازمان نیز آستین‌ها را بالا زده و با ناوگان راهداری از اقصی نقاط کشور عازم بندر شدند؛ در حال حاضر ۸۵۰ کامیون سازمان راهداری بارهایی را که بخش خصوصی حمل نمی‌کنند، جابه‌جا می‌کنند.
,
 
,
طالبی با اشاره به اینکه روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تُن کالای اساسی تخلیه و بارگیری می‌شوند، ادامه داد: باری که از بندر امام حمل می‌شود، پتروشیمی و سایر کالاها را نیز شامل می‌شود؛ این روندی است که برای بارگیری و خروج کالاهای اساسی وجود دارد و در روزهای آینده از شرایط فعلی عبور و اقلام هرچه سریع‌تر وارد چرخه مصرف می‌شوند.
,
 
,
وی عنوان کرد: امتیازاتی مثل عرضه روغن به قیمت کارخانه و همچنین اعطای دو حلقه لاستیک برای کسانی که حداقل پنج سرویس از مبدأ بندر امام بارگیری و یا چهار هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند برای تسریع در بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام در نظر گرفته شده است.
,
 
,
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: برای سوخت کامیون‌ها نیز با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ۳۰ درصد سهمیه به رانندگانی که عازم بندر هستند، افزایش سهمیه انجام شد.
,
انتهای پیام؛ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه