اخبار داغ

رئیس تامین اجتماعی میاندورود خبر داد؛

مطالبه ۱۴ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از کارفرمایان میاندورود/۱۲۰۰ کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه داریم

مطالبه ۱۴ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از کارفرمایان میاندورود/۱۲۰۰ کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه داریم
حسن مهدوی گفت: بیش از ۱۴ میلیارد تومان مطالبات معوق در شعبه میاندورود داریم که کارفرمایان می‌توانند در صورت فعال بودن کارگاه شان و عدم تعدیل بیمه شده از فرصت بخشودگی جرائم تا پایان تیرماه برخوردار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه بیش از 60 درصد جمعیت شهرستان میاندورود تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: در کنار صنایع بزرگ، به دلیل فعالیت عمده شهروندان میاندورودی در کشاورزی، سهم بیمه کشاورزی همچنان بالاتر از سایر بیمه‌ها است.

وی بیان کرد: در طول دو سال گذشته (از سال 98 تا 1400) حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی حدودا 2 و نیم برابر افزایش پیدا کرده است که علیرغم فشار مالی مضاعف به سازمان، اقدام مطلوبی بوده تا در شرایط نامساعد اقتصادی فعلی، مستمری‌ها متناسب با تورم افزایش یابد.

رئیس تامین اجتماعی میاندورود خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در حذف دفترچه و فرایند نسخه نویسی الکترونیک پیشگام بوده و سایر سازمان‌های بیمه‌گر نیز بعد از سازمان تامین اجتماعی بر اساس برنامه توسعه، اقدام به این مهم نمودند، طبیعی است در آغاز این اتفاق مهم، کاستی‌هایی وجود داشته که با رصد مسائل و مشکلات، رویه مطلوبی در پیش است.

مهدوی تصریح کرد: همچنین بیمه شدگان و مستمری بگیران می‌توانند برای استعلام از استحقاق و تامین اعتبار درمانی خود از طرق مختلف از جمله شماره گیری #۱۱۴۲۰۴* و یا #۱۴۲۰۴ مطلع گردند، ضمنا برای پاسخگویی به پرسش مخاطبین سازمان و گزارش عدم همکاری مراکز درمانی با طرح نسخه نویسی الکترونیک، مرکز پاسخگویی سازمان با شماره 1420 در طول شبانه روز پاسخگوی بیمه شدگان سازمان خواهد بود.

وی افزود: الکترونیکی شدن فرایندهای سازمان در 30 خدمت مشخص تامین اجتماعی، گامی بزرگ در جهت تحقق دولت الکترونیک و کاهش مراجعه به سازمان و موجب مطلوبیت و سهولت در دریافت خدمات، توسط شرکای تامین اجتماعی گردیده است.

مهدوی با تاکید بر اینکه تکیه‌گاه اصلی سازمان تامین اجتماعی مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است، گفت: منابع درآمدی سازمان از محل حق بیمه (سهم کارفرما و سهم بیمه شده) تامین می‌شود که عدم وصول به موقع منابع، موجب اختلال در ارائه خدمات سازمان می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از 14 میلیارد تومان مطالبات معوق در شعبه میاندورود داریم که کارفرمایان می‌توانند در صورت فعال بودن کارگاه شان و عدم تعدیل بیمه شده از فرصت بخشودگی جرائم تا پایان تیرماه برخوردار شوند.

مهدوی اظهار کرد: بیش از هزار و 200 نفر کارگر ساختمانی در شعبه میاندورود تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند و حدود 200 نفر دیگر از این کارگران در مرحله ثبت نام و انتظار برای تخصیص سهمیه برای بیمه شدن می‌باشند که با نمایندگان محترم مردم ساری و میاندورود در مجلس رایزنی شد تا در این خصوص کمک نمایند.

رئیس تامین اجتماعی میاندورود در پایان بیان کرد: همچنان از حمایت‌های سیاسی، اداری و رسانه‌ای شهرستان میاندورود در جهت ارائه خدمات مطلوب به شرکای سازمان در شعبه میاندورود قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه