اخبار داغ

استاد دانشگاه آزاد سمنان:

حجاب نشات گرفته از حیای زن است/ معضل امروز غرب نداشتن بنیان خانواده است

حجاب نشات گرفته از حیای زن است/ معضل امروز غرب نداشتن بنیان خانواده است
مریم آقائی گفت: انگیزه حقیقی گرایش به حجاب شرم و حیا است و شعور فطری در زن اقتصا می کند که برای حفظ خود این پوشش را داشته باشد و خداوند در فطرت انسان به صورت طبیعی این موضوع را نهادینه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم آقائی دانشیار دانشگاه آزاد سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص فلسفه ی پیدایش حجاب در جوامع گفت: انگیزه حقیقی گرایش به حجاب شرم و حیا است و شعور فطری در زن اقتصا می کند که برای حفظ خود این پوشش را داشته باشد و خداوند در فطرت انسان به صورت طبیعی این موضوع را نهادینه کرده است و در مضمون روایات هم به آن پرداخته شده است که احساس شرم و حیا موجب عفت می شود و این حیای زن است که پوشش را با خود به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,

وی در ادامه افزود: تا زمانیکه حیا و عفت در فرد زنده باشد، این پوشش نیز در فرد باقی می ماند ولی باید دانست حجاب می تواند ابعاد مختلف و دلایل گوناگونی  از جمله  تحمیلی،ظاهری و یا غیر اختیاری داشته باشد، اما عفاف یک ویژگی درونی و ذاتی است و تنها در پوشش ظاهری خلاصه نمی شود.

,

آقائی یکی از موانع سلطه بیگانگان برجامعه را حیا و عفت و حجاب زنان دانست و افزود: بیگانگان با ابزار های رسانه ای و تبلیغاتی خود در صدد هستند برای به اضمحلال کشیدن و سست کردن بنیان خانواده حیا و عفت و بالطبع آن حجاب را از زنان مسلمان بگیرند.

,

وی در پاسخ به ابهامات عده ای مبنی براینکه حجاب مانعی برای سلب آزادی زنان در جامعه است، اظهار کرد: هدف حجاب صلب آزادی زن نیست، بلکه رعایت حریم بین انسان ها است و زن و مرد باید از این طریق یکسری خطوط را مراقبت کنند و البته حجاب برای بانوان یکسری محدودیت های فردی را به دنبال دارد که  برای ایجاد نظم اجتماعی لازم است و قطعا مانعی برسر راه بسیاری از مفاسد اجتماعی خواهد بود.

,

این استاد دانشگاه  در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت مبنی براینکه عده ای حجاب را همراه با جلوه گری و ظاهرفریبی دارند و به اعتقاد خود می خواهند اراین طریق جذب اسلام انجام گیرد، خاطر نشان کرد: برمبنای اصول اسلامی  حجاب باید همراه با عفت و حیا باشد و پوشش نباید منشا تبرج و جلوه گری باشد و براساس حدود شرعی ظاهر کردن زینت و ظواهر زن در اسلام منع شده است.

,

آقائی با بیان اینکه حجاب تنها مختص دین اسلام و و برای زنان نیست، اذعان کرد: در تمام ادیان الهی پوشش وجود دارد اما حد و مرز آن متفاوت است و در فلسفه اسلام حجاب وسیله ای برای صیانت از شان و شخصیت زن است و در آیات 30و 31 سوره نور به صراحت خداوند از زنان و مردان مومن خواسته است مراقب نگاه های خود باشند و پاکدامنی پیشه کنند و آن را رمز طهارت و پاکی روح دانسته است.

,

وی معضل امروز غرب را نداشتن بنیان اصیل خانواده و ایجاد شکل های انحرافی از خانواده دانست و اظهار کرد: امروز در جوامع غربی  زنان خود به این موضوع واقف شده اند، که ثمره و نتیجه بی حجابی از بین رفتن حرمت و احترام و شخصیت خودشان بوده است و از این رو زنان غربی امروزه از مقوله حجاب استقبال می کنند.

,

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از اندیشمندان غربی از حجاب در سخنان خود دفاع کرده اند، به طور مثال ویکتورهوگو اشاره می کند زن عفیف زیبا و دلپسند است و وجاهت توام با وقار به زن قدرتی می دهد که قوی ترین مردان یارای مقاومت در برابر او را ندارند و در جای دیگر ویل دورانت اشاره می کند که انچه که بجوییم و نیابیم گرانبها می شود و در واقع روحیه عفت و حیا ارزشمند است.

,

انتهای پیام/ک 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه