اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گرانی مواد شوینده‌ به‌دلیل عدم استفاده کامل از خطوط تولید است

گرانی مواد شوینده‌ به‌دلیل عدم استفاده کامل از خطوط تولید است
حجت‌اله فیروزی یکی از علت‌های افزایش قیمت شوینده‌ها و ادعای تولیدکنندگان مبنی بر به صرفه نبودن تولید در این شرایط را ناشی از عدم استفاده کامل از خطوط تولید دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به افزایش قیمت شوینده‌ها در هفته‌های اخیر اظهار داشت: طی خرداد ماه افزایش قیمت رسمی مواد شوینده اعمال نشد اما مدیریت شد تا براساس شایعات این اتفاق نیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با اشاره به افزایش قیمت شوینده‌ها در انتهای سال گذشته گفت: توقع جامعه و مجلس این بود با توجه به این‌که در سال جدید روند قیمت ارز بیشتر کاهشی بود تا افزایشی و تغییرات زیادی هم در برخی حوزه‌های اثرگذار اتفاق نیفتاده بود، افزایش قیمتی در این مواد اتفاق نیفتد.  

,

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا مصرف مواد شوینده در جامعه به تاکید مسئولان بهداشنی و به‌دلیل آسیب‌پذیری کمتر از این بیماری بیشتر شد و شوینده‌ها به‌عنوان یکی از محصولات اساسی در کالای سبد خانوارها است که هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و توقع این است در حال حاضر که شرایط اقتصادی مردم شرایط خوبی نیست و بسیاری از کسب و کارها به‌دلیل کرونا و تحریم‌ها آسیب دیده، تولیدکنندگان مواد شوینده هم همکاری بیشتری می‌کردند تا افزایش قیمتی به وجود نیاید.

,

وی با انتقاد از رویه دولت در عدم حمایت از مردم در این شرایط آسیب دیدگی از کرونا بیان کرد: مردم را در جامعه تشویق می‌کنیم که به‌دلیل آسیب‌دیدگی‌های ناشی از کرونا به همنوعان خود کمک کنند اما از آن طرف دولت که باید بیشتر حمایت کند این حمایت‌ها را انجام نمی‌دهد و آسیب‌های بیشتری از طریق افزایش قیمت‌ها به مردم وارد می‌کند.

,

فیروزی یکی از علت‌های افزایش قیمت‌ها و ادعای تولیدکنندگان مبنی بر به صرفه نبودن تولید در این شرایط را ناشی از عدم استفاده کامل از خطوط تولید دانست و توضیح داد: نباید همیشه به این سمت حرکت کرد که با گران کردن محصول برای تولید کننده صرفه اقتصادی ایجاد کرد خیلی از اوقات باید ببینیم علت این گرانی‌ها چیست و کارخانجات تولید کننده قطعاً مشکلاتی در روند مدیریتی خود دارند که باید این مشکلات برسی شود.

,

وی با اشاره به کاهش مالیات بر تولید در بودجه ۱۴۰۰ در راستای کمک به تولیدکنندگان توسط مجلس عنوان کرد: با وجود اینکه باید از تولید کننده حمایت شود چون تولید، اشتغال و ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند اما نباید همیشه به سمت تولید کننده غش کنیم و سازمان حمایت و سازمان‌های متولی باید عوامل مؤثر در زیان تولید کنندگان و نیز میزانی را که مربوط به مدیریت کارخانجات است، بررسی کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه