اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خبر داد؛

تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اشتغالزایی مددجویان

تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اشتغالزایی مددجویان
رضایی اصلی گفت: در سال جاری اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضایی‌اصل در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: از دو دهه گذشته و با هدف بازتوانی، حرفه‌آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی و خودکفایی مددجویان این نهاد حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان اعطاء می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌های دوجانبه‌ای بین سازمان بهزیستی و فنی و حرفه‌ای منعقد شده و در راستای آن پس از ارائه آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای به مددجویان، تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله به منظور اشتغالزایی به آنان داده می‌شود.
,
 
,
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این کار حرفه‌آموزی و سپس بسترسازی برای ایجاد اشتغال مددجویان است، تا آنان به استقلال مالی رسیده و قادر به تامین زندگی خود و خانواده‌هایشان باشند.
,
 
,
رضایی‌اصل تاکید کرد: در این راستا در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی شهرستان ری منظور شده و پس از حرفه‌آموزی به متقاضیان واگذار می‌شود.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف تحت پوشش خدمات بهزیستی و نه بدهکار کردن آنان است، راستای‌آزمایی به منظور سرمایه‌گذاری تسهیلات دریافتی در زمینه اشتغالزایی انجام می‎شود.
,
 
,
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: همچنین بر اساس قوانین بیمه‌ای و پرداخت بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما، درصورتیکه توان‌خواه شغلی ایجاد کرده و به استقلال مالی برسد، تا ۵ سال از پرداخت بیمه سهم کارفرما معاف می‌شود.
,
 
,
رضایی‌اصل تاکید کرد: همچنین کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش این سازمان را به کار می‌گیرند، بر اساس قانون اداره کار به مدت ۶۰ ماه از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با احتساب اعضای خانواده، هم‌اکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر در شهرستان ری از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
,
 
,
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به افزایش چند برابری مبلغ مستمری مددجویان این نهاد حمایتی گفت: ماهانه به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان و برای خانوارهای ۵ نفر و بیشتر یک میلیون و یکصد هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه