اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبرداد؛

تحویل بیش از ۴ هزار دوز واکسن برکت به استان سمنان/ دریافت واکسن ایرانی یا خارجی کرونا اختیاری است

تحویل بیش از ۴ هزار دوز واکسن برکت به استان سمنان/ دریافت واکسن ایرانی یا خارجی کرونا اختیاری است
نوید دانایی از ورود ۵۲ هزار دوز واکسن کرونا به مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبرداد و گفت: از این میزان واکسن وارد شده به استان سمنان ۴ هزار و ۵۸ دوز آن واکسن کووبرکت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت از تحویل ۵۲ هزار دوز واکسن کرونا به  مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبرداد و گفت: از این میزان واکسن وارد شده به استان  سمنان ۴ هزار و ۵۸ دوز آن واکسن کووبرکت و مابقی آن واکسن سینوفارم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به اینکه از این میزان واکسن دریافت شده تا کنون ۴۲ هزارو ۸۰۰ دوز آن تزریق شده است، افزود: در حال حاضر واکسیناسیون رده سنی ۶۵ تا۷۰ سال در حال انجام است و امیدوار هستیم با این میزان  محموله واکسن دریافت شده روند انجام واکسیناسیون گروه هدف با سرعت بیشتری انجام گیرد.

,

 رئیس مرکز دانشگاه علوم پژشکی سمنان با اشاره به اینکه ۴۶ تیم تزریق واکسن در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان فعالیت می کنند، تصریح کرد: ظرفیت هرتیم تزریق روزانه ۱۰۰ دوز واکسن است و در مجموع این قابلیت وجود دارد که تا سقف ۴۶ هزاردوز در روز براساس میزان واکسن دریافتی و تعداد ثبت نام شدگان انجام شود.

,

دانایی با بیان اینکه دریافت واکسن ایرانی و خارجی با احتساب موجودیت آن کاملا اختیاری بوده و اجباری بر تزریق نوع خاصی از واکسن وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه پلتفرم ساخت واکسن سینوفارم و برکت تقریبا نزدیک به یکدیگر است و انتخاب نوع واکسن تزریقی اگر هردو موجود باشند اختیاری است اما اگر تنها یک نوع واکسن موجود باشد، مجبور به تزریق همان یک نوع هستیم.

,

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا حد امکان سعی می شود تزریق نوبت اول و دوم واکسن از یک نوع صورت گیرد، اما اگر از واکسن دیگری تزریق انجام گیرد به دلیل ساختار مشابه مشکلی ایجاد نمی شود.

,

 دانایی از مردم در خواست کرد منتظر اعلام یا تماس مرکز بهداشت باشند و به هیچ وجه بدون هماهنگی به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند، چراکه ضمن ایجاد تجمع در این مراکز امکان ارائه خدمت به آنان نیز میسر نمی شود و همچنین فارغ از نوع واکسن تزریقی انجام عمل واکسیناسیون مهم است تا  زنجیره انتقال قطع و شاهد بروز پیک دیگری در کشور نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه