اخبار داغ

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی:

فروش و کشتار دام‌های مولد خسارت بزرگی است/ لایروبی نشدن ۷۰ درصد قنات های اسفراین، تاثیر بالایی در کم آبی شهرستان دارد

فروش و کشتار دام‌های مولد خسارت بزرگی است/ لایروبی نشدن ۷۰ درصد قنات های اسفراین، تاثیر بالایی در کم آبی شهرستان دارد
امان الله حسین پور با اشاره به اینکه در روند مشکلات نهاده های دامی، کشاورزان و دامداران بیشترین آسیب را متحمل می شوند، گفت: فروش و کشتار دام های مولد به دلیل نبود و گرانی نهاده های دامی قطعا جبران ناپذیر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از اسفراین، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به اینکه رودخانه‌های اسفراین ساماندهی نشده اند، گفت: به طور نمونه رودخانه رویین که به دلیل عدم ساماندهی مناسب، با هر سیلابی که اتفاق می افتد باعث ایجاد مشکلی آبی برای روستاهای اطراف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: همچنین یکی از دلایل کم آبی شهرستان لایروبی نکردن قنات های این منطقه است و در حال حاضر 70 درصد آن ها هیچ گونه کاری صورت نگرفته است.

,

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسیر اسفراین به شیروان بیان داشت: پیگیری هایی در حال انجام است تا بودجه و اعتبار این کار از بودجه ملی گذاشته و ردیف خاص بین دو شهرستان دیده شود.

,

حسین پور همچنین یادآور شد: در رابطه با جاده اسفراین به صفی آباد نیز پیگیر تامین اعتبار آن هستیم که تعریض و روکش انجام شود.

,

وی در رابطه به مشکل دامداران و نهاده های دامی عنوان داشت: متاسفانه در سال گذشته برداشت جو به دلیل خشک سالی کاهش چشمگیری پیدا کرده، همچنین ناهماهنگی بین جهادکشاورزی و سازمان صمت و بانک مرکزی، عدم تخصیص ارز  دولتی ۴۲۰۰ و مشکل در  شبکه توزیع باعث مشکلات عدیده ای برای مجموعه دامداران شده است.

,

حسین پور گفت: قطعا در روند مشکلات نهاده های دامی، بیشتر از همه گروه ها، کشاورزان و دامپروران دچار آسیب می شوند و این آسیب قطعا در ماه های آینده بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه کشتار دام های مولد به دلیل نبود و گرانی نهاده های دامی قطعا جبران ناپذیر خواهد بود، گفت: در این رابطه مجلس دستوراتی  را بصورت بلند مدت و کوتاه مدت را در دستور پیگیری قرار داده است.

,

 نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در این نشست خبری در رابطه با وضعیت معدن آلبلاغ اسفراین، گفت: معدن آلبلاغ معدن عظیم است که در مقایسه با معدن های دیگر در سراسر کشور، همچون آن وجود ندارد و ظرفیت بالایی برای استان خراسان شمالی محسوب می شود.

,

حسین پور با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع حفاظت  از معدن بصورت ۱۰۰ درصدی تامین و فضا برای مطالعات ایمیدر محیا شده است، گفت: در زمان واگذاری این معدن به ایمیدور مقرر شدکه مردم منطقه از این معدن سهم داشته شاند و سنگ به صورت خام از شهرستان خارج نشود که براین اساس 500 هکتار زمین مخصوص شهرک های فرآوری در نظر گرفته شود و تا کنون مستحکم روی این تعهدات ایستاده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه