اخبار داغ

گزارشی از نشست مجمع مطالبه گران زنجان؛

انتخاب دبیر مجمع مطالبه گران زنجان/ امام جمعه زنجان: مطالبه‌گری نباید سهم‌خواهانه باشد

انتخاب دبیر مجمع مطالبه گران زنجان/ امام جمعه زنجان: مطالبه‌گری نباید سهم‌خواهانه باشد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مطالبه‌گری نباید سهم‌خواهانه، عجولانه و انتقام‌جویانه باشد که مجمع مطالبه‌گران استان باید این ۳ محور را اصل کار خود قراردهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در اولین نشست مجمع مطالبه‌گران استان زنجان با بیان اینکه جایگاه امامت و رهبری، الگو بودن در جامعه است، اظهار داشت: امام، مدل و نمونه عینی مکتب و آرمان است و وظیفه دیگران به عنوان امت این است که ایده، اندیشه، تفکرات و دستورات امام جامعه را اجرایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یک نقشه راه بود، خاطرنشان کرد: با این بیانیه به 2 مدل می‌شد برخورد کرد.

,

آیت‌اله خاتمی افزود: مدل اول، برخورد تحسینی و تقدیسی بود که مانند شعارهای سال می‌توانست به تبریک، نصب بنر و بیلبورد و سربرگ نامه‌ها محدود شود که این خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست.

,

وی تصریح کرد: انتظار ایشان به عنوان مدل رفتاری این بود که وظیفه امت، ریل‌گذاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر در بیانیه است.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رهبر انقلاب برنامه 40 سال دوم انقلاب را در بیانیه گام دوم، طراحی کرده‌اند و ریل‌گذاری آن لوازمی دارد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توسط شخصیت و عنصری مطرح شده که هم از ابتدا در شکل‌گیری انقلاب جزء عناصر موثر بود و هم از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف قانونگذاری، نظامی، اجرایی، اخلاقی، دینی و تبلیغی در خط مقدم حضور داشته است.

,

وی اظهار داشت: ایشان شخصیت جامع‌الاطراف هم در تئوری و هم در عمل بوده و با چالش‌ها و مشکلات مختلف درون و بیرونی سر و کار داشته است.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه جوانان، مخاطب عمده بیانیه گام دوم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: بار بزرگ و سنگین انقلاب در گام دوم بر دوش جوانان است که باید وارد میدان شده و این مسئولیت بزرگ در چله دوم انقلاب را محقق کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی در بُعد منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌الملل در حساس‌ترین پیچ تاریخی قرار دارد که اگر حساب‌شده، عقلانی، با برنامه با دقت و مدیریت بتوانیم دور زده و از این پیچ عبور کنیم، امداد غیبی خداوند شامل حال ما خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه تاکید امامین اننقلاب همواره بر مرّ قانون بوده است، ابراز کرد: در حادثه 7 تیر سال 60 رئیس دیوان عالی کشور، تعدادی از وزرا، نمایندگان و سایر مسئولان کشور، شهید شده و برخی هم مجروح شدند.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فردای همان روز، رئیس دیوان عالی کشور را تعیین کردند، افزود: جلسه مجلس شورای اسلامی نیز یک روز بعد از آن برگزار شد اما چون تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسیده بود، یکی از نمایندگان از بیمارستان به مجلس آمد تا تعداد حاضران به حد نصاب برسد.

,

وی تصریح کرد: این یعنی کار انقلاب حتی یک روز هم به خاطر یک حادثه و یا یک نفر، نباید تعطیل شود.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه سهم‌خواهی، یکی از آفت‌ها در زمان کنونی است، گفت: امروز وقت آن است که شب‌ها برنامه‌ریزی و صبح‌ها به صورت ساده و بدون تشریفات، کار انجام شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در مدیریت منابع انسانی موفق نبوده‌ایم و با جناح‌بندی و انداختن تقصیرات به گردن رقبا مطالبات مادی را بالا برده‌ایم.

,

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیشرفت‌های بعد از انقلاب، غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب است ضمن اینکه تمام امکانات، پروژه‌های عمرانی و اجتماعی و فرهنگی از برکات انقلاب و نظام است اما متاسفانه با دادن وعده‌های بزرگ برای خارج کردن رقیب از میدان، مطالبات بالا رفته است.

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مطالبه‌گری نباید سهم‌خواهانه، عجولانه و انتقام‌جویانه باشد که مجمع مطالبه‌گران استان زنجان باید این 3 محور را اصل کار خود قراردهد.

,

وی افزود: انتظار از اتاق فکر مجمع مطالبه‌گران این است نهایت سعی و تلاش بر این باشد که اعضای کابینه دولت با یکدیگر هماهنگ بوده و مکمل همدیگر باشند و همچنین هر 3 قوه نیز با یکدیگر هماهنگ و مثل برادر و شریک، مکمل همدیگر باشند.

,

آیت‌اله خاتمی با تاکید بر عدم توجه به حاشیه و حاشیه‌سازی‌ها گفت: توجه به حاشیه‌ها سبب دور شدن از اصل هدف می‌شود ضمن اینکه باید یک اجماع‌سازی در بین نخبگان کشور بدون توجه به سلیقه‌ها صورت پذیرد که مکمل همدیگر باشند.

,

احمدی، معاون قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج) نیز در این جلسه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از صاحبنظران خواستند که بر روی این بیانیه کار شود که مطالبه‌گری، عدالتخواهی و فسادستیزی، یکی از مسائلی است که حتما جوانان باید به آن ورود کنند.

,

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری 2 شکل دارد، اظهار داشت: یک شکل آن، حق است که کسانی که دلسوخته به دنبال رفع درد و مشکل مردم هستند که این افراد باید حمایت شوند.

,

احمدی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر افرادی هستند که یا در لباس مطالبه‌گری ظاهر شده و یا در لباس مطالبه‌گری، سیاه‌نمایی می‌کنندکه قابل قبول نیست و متاسفانه این فضا در کشور به وجود آمده بود که نیاز به ساماندهی دارد.

,

اصغر حاتمی، دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان نیز گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مطالبه فقط انتقاد، افترا، صحبت کردن و تهمت زدن بی‌سند نیست.

,

وی با بیان اینکه مطالبه نباید هیجان‌زده، شتاب‌زده و دور از ادب باشد، افزود: مطالبه‌ای موثر است که دلسوزانه، به نفع پیشرفت مردم و همراه با ارائه راهکار باشد.

,

حاتمی خاطرنشان کرد: بر این اساس طبق چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب، مطالبه‌گری خواهیم کرد لذا انتظار دستگیری و راهگشایی داریم تا از فضا به نفع جامعه اسلامی بهره ببریم.

,

به گزارش موج رسا؛ در این مجمع  با رای اکثریت اصغر حاتمی به عنوان دبیر و حجت‌الاسلام علی محمدی به عنوان قائم‌مقام مجمع مطالبه‌گران استان زنجان انتخاب شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه