اخبار داغ

لبیک عشایر سیستان وبلوچستان به ندای رهبری؛

تلاش خستگی‌ناپذیر گروه‌های جهادی در مهار کرونا تداوم دارد/ ازکمک به نیازمندان تا آبرسانی و توزیع آب معدنی در نقاط محروم روستایی

تلاش خستگی‌ناپذیر گروه‌های جهادی در مهار کرونا تداوم دارد/ ازکمک به نیازمندان تا آبرسانی و توزیع آب معدنی در نقاط محروم روستایی
این روزها گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت بسیج عشایری دوشادوش سایر اقشار، برای کمک به مدافعان سلامت و کاهش آلام مردم خالق خبرهای خوبی در راستای مهار بیماری کرونا و رفع تنش آبی در شهرهای مختلف سیستان وبلوچستان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، قریب به هجده ماه است که کووید19 میهمان ناخوانده خانواده‌ها شده و بسیاری از مردم به‌ویژه نیازمندان، محرومان و گروه‌های متوسط به پایین جامعه به لحاظ درآمدی، دچار مشکلات جدی شده‌اند.

تلاش برای کاهش آلام و تنگناهای فراروی خانواده‌های محروم، نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا یکی از مهم‌ترین اموری است که از همان روزهای نخست در دستور کار سبزپوشان انقلاب قرار گرفت.

به گونه ای که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با قوت در میدان مبارزه با مهار کرونا قدعلم کرده و همچنان در روزهای کرونازده خالق خبرهای خوبی در شهرهای مختلف به ویژه مناطق محروم کشور هستند؛ در استان سیستان وبلوچستان نیز گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت بسیج عشایری اقدام به توزیع صدها بسته معیشتی و بهداشتی کرده تا علاوه بر یاری رساندن به کادر درمان، منجر به کاهش آلام مردم در روزهای کرونایی شوند.

بیش از 7 هزار اقلام بهداشتی در "دلگان" ‏توزیع شد

حسین فروغی، مدیرسازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان ‏کرد: در تداوم رزمایش کمک مومنانه و به همت گروه ‌جهادی رهروان امام علی علیه السلام، مسجد امام علی ‏شهرک جهاد زاهدان و کمک خیرین اقلام بهداشتی در شهرستان دلگان توزیع شد.‏
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, بیش از 7 هزار اقلام بهداشتی در "دلگان" ‏توزیع شد, بیش از 7 هزار اقلام بهداشتی در "دلگان" ‏توزیع شد,
,
,
,

 
, ,
,
وی افزود: در این راستا پنج هزار جفت دستکش لاتکس، 2 هزار عدد ماسک سه لایه، ۴۰عدد محلول ضد ‏عفونی نیم لیتری در بین نیازمندان منطقه توزیع شد.‏

این مقام مسئول ادامه داد: تهیه یک تب سنج، سه عدد مانومتر، سه پالس اکسی متر انگشتی و یک ‏اتوسکوپ برای به منظور معاینه و تشخیص بیماری هایی که در ارتباط با گوش و شنوایی است، نیز در بین ‏مردم محروم عشایری این شهرستان توزیع شد.

زدودن غبار بی آبی با توزیع آب معدنی در روستاها

وی اذعان کرد: همچنین در راستای رفع تنش آبی در روستاهای محروم طی روزهای اخیر به همت حوزه عشایری حسین بن علی، بخش عشایری قرقری شهرستان هیرمند  ۲ هزار و ۵۰۰ بسته آب معدنی توزیع شد.

به گفته وی، این میزان در راستای کمک به مردم توسط بسیج عشایری، خیرین و جذب کمک های مردمی صورت پذیرفت تا منجر به کاهش آلام و ایجاد آرامش در بین اهالی باشد.

آبرسانی به روستاهای محروم با اهدای گالن آب

فروغی اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان، مبنی بر خدمت رسانی بی منت به همت حوزه شهید شدشتری بخش عشایری سفیدابه شهرستان نیمروز، تعدادی گالن آب شیرین به روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی اهدا شد.
 
,
,
,
,
, زدودن غبار بی آبی با توزیع آب معدنی در روستاها, زدودن غبار بی آبی با توزیع آب معدنی در روستاها,
,
,
,
,
,
, آبرسانی به روستاهای محروم با اهدای گالن آب, آبرسانی به روستاهای محروم با اهدای گالن آب,
,
,
,

 
, ,
,
وی تصریح کرد: همچنین در تداوم رزمایش کمک مومنانه در جهت کاهش آلام روستائیان و عشایر استان مقداری "آرد" نیز بین نیازمندان توزیع شد.

از لایروبی و احیای قنوات تا توزیع ۳هزار آب معدنی

مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان در خبر دیگری گفت: در تداوم رزمایش کمک مومنانه و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به همت حوزه شهید شوشتری اقدام به لایروبی، لول گذاری و احیای قنوات در منطقه سفیدآبه صورت گرفت.

به گفته وی، این اقدام با کاهش رفع مشکلات اهالی و خدمت بی منت بسیج به مردم ارائه شد، همچنین برای رفع تنش بی آبی در گرمای هوا، سه هزار عدد آب معدنی در بین اهالی با حفظ شان و کرامت آنان، توزیع شد.

توزیع ۳ هزار بسته آب معدنی در روستاهای فاقد آب شرب

فروغی اظهار کرد: در راستای تداوم رزمایش کمک های مومنانه به همت بسیج عشایری سپاه سلمان استان و حوزه عشایری حسین بن علی شهرستان هیرمند، و با جذب خیرین و کمک های مردمی تعداد سه هزار بسته آب معدنی توسط گروه های جهادی بسیج شهید فهمیده و شهید شیخ، در روستاهای فاقد آب شرب توزیع شد.

از توزیع بسته‌های بهداشتی تا طبخ غذا و توزیع عسل و گلاب

ابراهیم وظیفه خواه، مسئول گروه جهادی شهید عالی در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: در ‏راستای تداوم کمک های مومنانه و تبعیت از فرمان ولی فقیه خدمت بی منت در قالب رزمایش کمک های ‏مومنانه همچنان در دستور کار قرار دارد.‏

وی هدف از اجرای این اقدام را کاهش آلام بیماران و معسرین از ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: ‏‎ ‎عسل ‏طبیعی، میوه، لیمو ترش و گلاب از جمله اقلام توزیع شده است.‏
 
,
,
, از لایروبی و احیای قنوات تا توزیع ۳هزار آب معدنی, از لایروبی و احیای قنوات تا توزیع ۳هزار آب معدنی,
,
,
,
,
,
, توزیع ۳ هزار بسته آب معدنی در روستاهای فاقد آب شرب, توزیع ۳ هزار بسته آب معدنی در روستاهای فاقد آب شرب,
,
,
,
, از توزیع بسته‌های بهداشتی تا طبخ غذا و توزیع عسل و گلاب, از توزیع بسته‌های بهداشتی تا طبخ غذا و توزیع عسل و گلاب,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
مسئول گروه جهادی شهید عالی ادامه داد: توزیع هزار عدد ماسک در راستای جلوگیری از انتقال ویروس ‏کرونا، اهدای هشت کپسول اکسیژن به بیماران از دیگر خدمات ارائه شده است.‏

وظیفه خواه اذعان کرد: طبخ 50 پرس غذای گرم و توزیع 100 جفت کفش از دیگر برنامه های انجام شده ‏در تداوم رزمایش بزرگ کمک مومنانه به شمار می رود که با همت پایگاه شهید روح االله عالی انجام شده ‏است.‏

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه