اخبار داغ

مخالفت با طرح خانه مسافرها؛ در راستای حمایت از هتلداران/ خانه مسافرهای غیرمجاز باید کنترل و ساماندهی شود

مخالفت با طرح خانه مسافرها؛ در راستای حمایت از هتلداران/ خانه مسافرهای غیرمجاز باید کنترل و ساماندهی شود
در شرایطی که میزان حضور گردشگر بیشتر از زمان فعلی بود تلاش‌هایی برای ساخت هتل، مهمانپذیر و مسافرخانه در کنار فعال‌کردن خانه‌های استیجاریی افزایش یافت اما امروز این اماکن با مشکل مواجه شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آب و هوای معتدل و مطلوب به خصوص در فصول بهار و تابستان، طبیعت بکر، چشم انداز‌های زیبا، فرهنگ غنی و مردمان خونگرم و آثار تاریخی متنوع که در جای جای این خطه  کردستان یافت می‌شود، باعث شده است تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این استان سفر کنند و به همین دلیل تلاش هایی برای ساخت هتل، مهمانپذیر و مسافرخانه در کنار فعال کردن خانه‌های استیجاری افزایش یافت اما امروز این اماکن با مشکل مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, ،,

تیمور خالدی  مسوول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان داشت: خانه‌های استیجاری قبل از شیوع ویروس کرونا در استان کردستان و در شهرستان های بانه، هورامان، و پالنگان راه اندازی شد که این امر بانی مشکلات فراوانی در حوزه گردشگری استان بود.

,

خالدی  با اشاره به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی به جای خانه های استیجاری در سطح استان و شهرستان ها افزود: این مجوز در راستای معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف روستایی استان، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم، خوراک و صنایع‌دستی بومی روستاها و افزایش اشتغال‌زایی جوامع محلی و جلوگیری از ضربه زدن به حوزه گردشگری صادر شد.

,

, ,

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: در استان کردستان 32 هتل در سطح متوسط به بالا وجود دارد که  جوابگوی ظرفیت اقامت گردشگری را دارد و دیگر نیازی به خانه  استیجاری مسافر که اغلب شرایط نامناسبی را دارند نخواهد بود.

,

خالدی در ادامه عنوان داشت: در راستای  حمایت از هتل داران استان  و ارتقا آن درصدد هستیم که با جلوگیری از فعالیت خانه های استیجاری مسافر، گردشگران را به سوی  هتل های استان که دارای مقررات و امکانات مناسبتر برای گردشگر است ترغیب کنیم.

,

, ,

خانه مسافرهای غیرمجاز باید کنترل و ساماندهی شود

, خانه مسافرهای غیرمجاز باید کنترل و ساماندهی شود, خانه, مسافرهای, غیرمجاز, باید, کنترل, و, ساماندهی, شود,

 در ادامه زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه گردشگری استان، بر ضرورت کنترل، نظارت و ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز، تاکید کرد.

,

وی شناسایی و ساماندهی خانه مسافرهای غیر مجاز و صدور مجوز برای آنها در چارچوب قوانین، مهم دانست و متذکر شد: نباید کاری کنیم که هتل های استان ورشکست شوند.

,

زارعی در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه هر گونه خدمات در حوزه گردشگری نیاز به مجوز دارد بر ضرورت دقت و نظارت بر استاندارد و بیمه خودرو و مسافر خودروهای جابجایی گردشگران و همچنین سلامت و هوشیاری رانندگان، تاکید کرد.

,

وی تصریح کرد: باید زمینه فعالیت برای بخش خصوص فراهم باشد و دولت در جایگاه نظارت قرار گیرد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در خصوص ورود مسافر از مرز باشماق و سیرانبند به استان، گفت: این مسافران یا گردشگر سلامت هستند یا گردشگران تفریحی و یا دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های استان که لازم است نظارت و کنترل دقیق روی آنها وجود داشته باشد.

,

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی، طبیعی و پزشکی استان، خاطرنشان کرد: کردستان باید مانند همه جای دنیا، از حضور مسافران منتفع شود.

,

, ,

خانه‌مسافر غیرمجاز در شهرستان بانه پلمب شد

, خانه‌مسافر غیرمجاز در شهرستان بانه پلمب شد, خانه‌مسافر, غیرمجاز, در, شهرستان, بانه, پلمب, شد,

 در ادامه و در هین راستا رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از پلمب یک واحد خانه‌مسافر غیرمجاز و متخلف در این شهرستان خبر داد.

,

سعداله رحیمی‌خواە در این خصوص گفت: همزمان با وصول استشهادیه محلی مبنی بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش همسایه‌ها توسط مالک واحد متخلف، پس از هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن‌عمومی این واحد غیرمجاز پلمب شد.

,

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه افزود: پس از پلمب واحد متخلف پروندە آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

,

وی اظهار داشت: فعالیت خانه‌مسافر در شهربانه بصورت کامل ممنوع بودە و در صورت دریافت شکایت همشهریان یا مشاهده توسط کارشناسان نظارت، این خانه‌ها براساس قوانین و مقررات جاری با همکاری ادارە‌نظارت بر اماکن‌عمومی پلمپ و پروندە متخلفین برای اجرای قانون تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه