اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد؛

پیگیری مجلس برای ارتقای وضعیت زندگی معلولان/ دستگاه‌ها در اجرای قوانین حمایتی، کوتاهی کردند

پیگیری مجلس برای ارتقای وضعیت زندگی معلولان/ دستگاه‌ها در اجرای قوانین حمایتی، کوتاهی کردند
محمدعلی محسنی گفت: در تلاش هستیم که با اصلاح ساختارها و مناسب‌سازی مبلمان شهری شرایط مناسبی را برای حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه ایجاد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: از ابتدای سال با تشکیل جلساتی در کمیسیون بهداشت و درمان در تلاش هستیم که با اصلاح ساختارها و مناسب‌سازی مبلمان شهری شرایط مناسبی را برای حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه برغم برخورداری از قوانین بسیار خوبی که برای حمایت از معلولان وجود دارد چون تاکنون الزامات قانونی برای آنها وجود نداشته، اجرایی نشده‌اند، کما اینکه این موارد در قانون برنامه ششم توسعه مسجل شده و در آئین‌نامه جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت هم آمده است، اما دستگاه‌های اجرایی آن را اجرا نکرده‌اند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی افراد دارای معلولیت در سال 99 این بود که دولت به شدت با کسری اعتبارات مواجه شد، به همین دلیل قوانین حمایتی برای به رفع نیازهای این قشر اجرا نشد.

محسنی بندپی  تاکید کرد: نتیجه جلساتی که در فراکسیون سلامت سالمندان و کمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس برگزار کردیم نشان می‌دهد هیچ دستگاه اجرایی در قوانین حمایت از افراد دارای معلولیت و سالمندان موظف نبوده که به تکالیفی که برای آنها تعیین شده، عمل کند، بنابراین مجلس در این مورد باید بیش از آنکه به نقش تقنینی خود عمل کند به نظارت بپردازد، چرا که این مهم در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در این کمیسیون به شدت به دنبال تقویت نقش نظارتی خود در حوزه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم تغییراتی در وضعیت گروه‌های هدف جامعه سلامت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مناسب سازی منازل افراد سالمند و دارای معلولیت ارجح تر از مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری برای آنها است، گفت: شاید حضور یک فرد دارای معلولیت یا سالمند در منزل بیشتر از زمانی است که در سطح جامعه حضور پیدا می‌کند، بنابراین باید از امکانات لازم در جهت بهبود شرایط زندگی خود بهره‌مند شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه