اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

تنها راه مقابله با زورگویی دشمنان اسلام، مقاومت در برابر آنان است/ شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی است

تنها راه مقابله با زورگویی دشمنان اسلام، مقاومت در برابر آنان است/ شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی است
آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

تنها راه مقابله با زورگویی دشمنان اسلام، مقاومت در برابر آنان است

, تنها راه مقابله با زورگویی دشمنان اسلام، مقاومت در برابر آنان است,

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: نیروهای آمریکایی طی هفته های اخیر به صورت شبانه و با خواری از منطقه خارج می شوند و این امر مهمترین نشانه شکست آنان در منطقه است.

,

وی اضافه کرد: دنیای اسلام باید توجه داشته باشد که تنها راه مقابله با زورگویی دشمنان اسلام، مقاومت در برابر آنان است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آغاز دهه ولایت از چهارشنبه هفته آینده، همزمان با عید قربان اظهار کرد: این دهه بهترین فرصت برای تبیین آموزه های مربوط به اهمیت ولایت در جامعه اسلامی است.

,

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: بر همه ما وظیفه است که از اعمال مربوط به این هفته از جمله نماز عید سعید قربان غفلت نکنیم و در صفوف فشرده، اتحاد خود را به دنیا نشان دهیم.

,

وی همچنین با تبریک عید سعید قربان که در اواخر هفته آینده است، بیان کرد: در این روز بسیاری از مردم اقدام به ذبح قربانی می کنند که با توجه به وضعیت معیشتی نامناسب بسیاری از خانواده ها، بهتر است این گوشت قربانی بین نیازمندان تقسیم شده و از آنان عفلت نکنیم.

,

وی با یادآوری مشکلات مربوط به کمبود آب و برق در استان طی روزها و هفته های اخیر گفت: صرفه جویی مردم و مسوولان برای گذر از این شرایط بحرانی ضروری است و همه باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشیم.

,

امام جمعه ارومیه اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده برنامه ریزی لازم برای تامین آب و برق انجام گیرد تا این مشکلات دوباره تکرار نشود.

,

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان بیان کرد: والدین از این فرصت استفاده کرده و در راستای تربیت بیش از پیش کودکان و نوجوانان اهتمام لازم را داشته باشند.

,

شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی است

, شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی است, شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی است,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان و بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد شورای نگهبان، اظهار کرد: در تمام کشورها، نهاد و مجموعه ای وجود دارد که وظیفه نظارت و نگهبانی از قانون اساسی آن کشور را بر عهده دارد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در هر کشوری که انتخابات و مردم سالاری وجود دارد، شورای نگهبان با عناوین و نام های مختلف وجود دارد، افزود: منطق نیز حکم می کند که نهاد و جایگاه نظارتی وجود داشته باشد تا از انحراف جلوگیری ‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان با تمام قدرت، تلاش کرده است تا از انحراف در نظام اسلامی جلوگیری شود، گفت: همه باید مطیع قانون بوده و قانون تبعیت کنند.

,

حسن زاده در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) و ولایت همواره محور وحدت هستند، تصریح کرد: ولایت فصل الخطاب در حکومت اسلامی بوده و زیر سایه ولایت است که اتحاد و انسجام ایجاد می شود.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه زیر سایه ولایت است که دوقطبی ها تبدیل به اتحاد و همدلی می شود، افزود: اگر مسئولان در دستگاه‌های مختلف باهم متحد بوده و به دستورات ولی فقیه در زمینه های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی و مذاکره گوش فرا دهند در آن صورت ما نیز رو به بهبودی و توسعه و پیشرفت حرکت می کنیم‌.

,

وی هم چنین با تاکید بر صرفه جویی در مصرف برق و آب، افزود: همه باید صرفه جویی در مصرف آب و برق را جدی بگیریم.

,

حسن زاده هم چنین با اشاره به سالروز تاسیس ناجا و تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی، گفت: مردم قدردان نیروهای نظامی و انتظامی که سرباز نظام و ولایت بوده و برای امنیت مردم و مبارزه با مخلان نظم و امنیت در جامعه تلاش می کنند، هستند.

,

وی با انتقاد از درج تصویر بانوان روی آگهی‌های ترحیم که اخیرا در میاندوآب باب شده است‌، گفت: این کار بر خلاف دستورات دین بوده و متولیان امر و مسئولان مربوطه باید به این موضوع ورود پیدا کرده و جلوی ترویج آن را بگیرند.

,

شورای نگهبان؛ دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام‌ است

, شورای نگهبان؛ دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام‌ است, شورای نگهبان؛ دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام‌ است,

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه دعا، محکم ترین ارتباط با خدا است، تصریح کرد: نهم ذیحجّه روز عرفه است که می توان آن را روز دعا و نیایش نام نهاد، مخصوصا برای کسانی که توفیق تشرّف به حج و حضور در صحرای عرفات را پیدا کرده اند.

,

وی با اشاره به سیرک رسانه‌ای منافقین با بازیگری مقامات غربی‌ اظهار کرد: نشست مجازی سازمان تروریستی منافقین در روزهای اخیر و با شرکت سیاستمداران ضدایرانی از آمریکا و اروپا برگزار شد، این نشست نمایانگر این موضوع است که آمریکا و خصوصاً اروپا نه تنها حامیان تروریسم هستند بلکه خاستگاه و منشاء انواع تروریسم پیدا و پنهان و دولتی و گروهکی هستند و اساساً گیاه تلخ و شوم ترور در مزرعه شور تمدن غربی و اروپایی‌ها روییده و بالیده است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به راهبرد سیاه کاخ سفید برای آینده‌ی عراق‌ افزود: از زمان ورود آمریکا به‌کشور عراق در سال ۲۰۰۳ و به‌بهانه‌های واهی، همواره این کشور گرفتار تلاطم‌های سیاسی و اجتماعی بوده است. تلاطم‌هایی که خسارت‌ها و تلخی‌های فراوانی برای ملت و کشور عراق در پی داشته است.

,

به گفته وی صحنه کشور عراق و روند تحولات سیاسی و اجتماعی این کشور علیرغم برخی دست‌اندازی‌ها حکایت از واقعیتی دیگر دارد که عبارتست از رشد و شکوفایی روز به‌روز نیروی ارزشمند حشدالشعبی، بنیانی که میراث مبارک مرجعیت عراق و دو شهید گرانقدر مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، شاهد این حقیقت نیز اقبال گسترده مردم عراق به‌این گروه است.

,

طالبی با اشاره به هفتم ذی‌حجه سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: ایجاد اختلاف، دشمنی و تفرقه، یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های شیطان علیه انسان و جامعه انسانی است؛ در نقطه مقابل، ایجاد اتحاد، وحدت، وفاق، هم‌دلی، دوستی، مرافقت و مدارا، محبت و مهرورزی، ائتلاف، اتصال، اتفاق، پیوستگی، پیوند، توافق، هم‌بستگی، همراهی و برادری، از رئوس برنامه‌ای رهبران الهی، حضرات انبیاء و اولیاء است.

,

وی تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌ها و نشانه‌های وحدت مسلمین و امت اسلامی، مراسم حج است. با اینکه این فریضه، اعمال بسیار، شرایط مختلف و فروع فقهی فراوانی دارد؛ اما با این وجود، مسلمانان را در تمام اعمال اساسی حج متفق می‌یابیم.

,

امام جمعه پلدشت افزود: شورای نگهبان؛ دیدگاه بلند صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام‌ است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه