اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

امام صادق(ع) نهضت بزرگ علمی امام باقر(ع) را تکمیل کرد

امام صادق(ع) نهضت بزرگ علمی امام باقر(ع) را تکمیل کرد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: امام محمدباقر(ع) نهضت بزرگ علمی را پایه‌گذاری کرد که با تربیت ۴ هزار دانشمند توسط فرزندش امام صادق(ع) این نهضت کامل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ آیت‌اله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان اظهار داشت: ذی‌الحجه، ماه امامت، ولایت، کمال دین و رضایت پروردگار از مسلمانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی ابا اشره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: دوران امامت این امام معصوم به مدت 20 سال و با 5 خلیفه اموی، هم‌عصر بوده که غیر از یکی از آن‌ها بقیه، عناد خاصی اهل بیت(ع) داشته و فاصله آن‌ها در عمل با دین مقدس اسلام، خیلی زیاد بود.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه امام، نمونه عینی و عملی مکتب است، افزود: تمام خصوصیات خلقی و خُلقی که یک انسان از نظر فضیلت و امتیاز می‌تواند به آن مرحله برسد در امامان معصوم وجود دارد و امام، مبین و مفسر شریعت است و خودش بنا به اقتضای شرایط، الگوی جامعه است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه یک نهضت بزرگ فرهنگی و اعتقادی در زمان امامت امام محمدباقر(ع) آغاز شد، گفت: آن امام معصوم، بزرگترین، بالاترین و کامل‌ترین آکادمی علمی دنیا را را پایه‌گذاری کرد که مشابه آن تاکنون نیامده است.

,

وی با اشاره به دوران افول بنی‌امیه و اوج فساد و همچنین مطرح شدن ضعف‌های بنی‌امیه در گوشه و کنار اظهار داشت: امام باقر(ع) با استفاده از این فرصت، بستر وسیعی برای ایجاد دانشگاه بزرگ را فراهم و پایه‌گذاری کرد که احکام و مسائل دینی در آن بیان می‌شود.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه امام صادق(ع) تکمیل‌کننده این اقدام پدر بزرگوارشان بودند، خاطرنشان کرد: افرادی از گوشه و کنار دنیا و جهان اسلام که تشنه معارف ناب دین مقدس اسلام بودند در این دانشگاه جذب و به تحصیل پرداختند.

,

خطیب جمعه زنجان تصریح کرد: پایه 24 کتاب فقهی، غنی و به‌روز مکتب شیعه، امامان باقر و صادق(ع) هستند و نهضت بزرگ علمی که امام باقر(ع) پایه‌گذاری کرده بود را امام صادق(ع) تکمیل کرد و 4 هزار دانشمند و استاد فقیه، دین‌شناس، دین‌باور و مدافع همه‌جانبه در مکتب امام صادق(ع) تحویل جامعه شد.

,

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش امام باقر(ع) هر که دارای 3 ویژگی باشد، ایمانش نسبت به خدا کامل است، گفت: ویژگی اول این است که آرامش، شادی و خوشحالی فرد سبب ورود وی به مسیر غلط نشود و ویژگی دوم این است که وقتی غضبناک و عصبانی شد و خواست عکسل‌العمل نشان دهد از حق به کنار نرفته و ظلم نکند و ویژگی سوم این است که وقتی به قدرت مال و مقام رسید به حرام، دست‌درازی نکند.

,

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در هفته بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار داشت: خدمات حمایتی ارزنده‌ای توسط این 2 نهاد به جامعه ارائه می‌شود و افتخارشان این است که به قشر محروم، خدمت می‌کنند.

,

آیت‌اله خاتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که در 6 ذی‌الحجه سال 66 در خانه خدا به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: این روز به عنوان برائت مشرکان است که حجاج هر سال به دستور دین و قرآن، تجمع کرده و بیانیه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن قرائت شده و سپس جهت اقدامه نماز به سمت حرم امن الهی حرکت می‌کردند که با بستن ورودی و خروجی، حجاج را با رگبار و باتون زدند که تعدادی شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

,

وی با اشاره به سالروز تاسیس نیروس انتظامی در 27 تیر سال 1369 گفت: تامین نظم و امنیت در داخل کشور بر عهده این نهاد است که از 3 بخش ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب تشکیل شد و خوشبختانه نیروی انتظامی امروز ملجا، امید و امیدآفرین است.

,

امام جمعه زنجان، اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی هم موفق هم پیشتاز و هم محبوب‌القلوب مردم است.

,

وی با اشاره به روز عره اظهار داشت: اگر امکان داشت در مجامع وگرنه در منازل و در کنار خانواده به قرائت رعای روزعرفه بپردازید.

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به 29 تیر، سالروز تصویب قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان کرد: این مصوبه، عاقلانه‌ترین تدبیر بود و نقش امامت و ولایت نیز در آن بسیار آشکار بود.

,

وی سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) و روز عید سعید قربان را نیز گرامی داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه